| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 1 - 360C @ Hockenheim - 19 okt
|
5 besök senaste veckan (3023 totalt) |
|
Hej på er! För varje race hade jag tänkt att starta en tråd. Här ska vi skriva vem som ska hosta, tips, setups, resultat, lite snack efter racet osv. Fråga 1: Vem kan hosta på söndag?? Vi är uppe i 14 pers nu (och alla kommer kanske inte) så det ska inte vara några problem med att köra på en server. Fråga 2: Vad tycker ni om detta med att inte köra med några bestraffningar? Bestraffningar för tex geningar, fula saker mot andra rejsare osv... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Svar på fråga 2 det är helt ok att inte ha några bestraffningar för min del det är ju svårt att bevisa i alla fal,Men förhoppnings vis så behöver inte det innebära att det blir ful körning,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
Instämmer! Tycker att vi borde kunna hålla det på just nivå ändå. Men det skadar ju inte om alla tar det lite lugnt i starten och de första kurvorna...
oftast där det blir problem. _________________ /Ove Mörk |
||
|
Då var det racingtime!!! Som sagt, servern startar ca Kl 16.00. Fri träning pågår ca 30min. Cirkus kl 16.30 startar kvalet. I och med att kvalet har startat så går det inte längre att joina spelet! Med andra ord så kan det vara bra att vara på plats innan 16.30.
Efter kvalet blir det ett fem minuters warm-up där man kan träna, snacka om kvalet, gå och hämta/avyttra dricka m.m. Ca Kl 17.00 startar racet. SERVER om alla kommer är vi 14 personer. Vem hostar??? INSTÄLLNINGAR Racelängd: 30% (ca 30-35minuter) Kval: 1 varv (en person i taget) Fuel/tire wear: 1X (normal) Tillåtna Hjälpmedel: Skador av Clutch assist Allt detta ställs in av den som hostar racet, så det är viktigt att han/hon kollar detta. Kan ni som ska hosta ställa in detta?? Hör av er annars!!! DEPÅSTOPP Glöm inte att ett depåstopp är obligatoriskt. Om ni inte gjort detta förut så öva på det är ni snälla!!!! Ingen åtgärd under stoppet är nödvändig, men man måste in på sin plats och stanna. Stoppet kan ske när som helst under racet, fast ej på sista varvet. Man får alltså inte gå i mål inne i depån, då räknas inte stoppet. Detta är extra viktigt om du har blivit varvad! På din display kanske det står att du är på varv 19 av 21, men ledaren kanske är på väg att gå i mål. Då missar du stoppet! Ett missat depåbesök ger 30 sekunders straff! om man tjänar på att tanka/byta däck under depåbesöket vet jag inte, byta däck har jag svårt att tro är någon mening med om man inte tankar. Att starta loppet med soppa för halva racet, och fylla på havlvägs kan vara en bra taktik. Fast kanske det är bättre att ha soppa för hela racet, och göra ett blixt-stopp? Jag vet inte... PÅ BANAN * Två däck på banan hela tiden, EDIT: kerbsen räknas INTE som bana. Detta gäller speciellt Hockenheims första kurva. När man kommer med hög fart är det lätt att åka utanför banan och tjäna tid. * Ta det lugnt i starten. DETTA ÄR MYCKET VIKTIGT!!! Annars kan erat race ta slut ganska fort! Kör bara om i första kurvan om det verkligen finns plats! Här blir det oftast kaos med massor av avåkningar. om du kört av, se dig för när du ger dig ut på banan igen. Håll dig ur racelinjen tills du fått upp farten. Några saker att tänka på. Vi kommer att köra olika snabbt och vara olika duktiga. Var beredd på att den framför kan bromsa mycket tidigare än du själv brukar göra. Det är nästan alltid den bakomvarandes fel om det smäller i denna situation! OMSTART AV LOPPET 1. En masskrasch i starten: Eftersom vi kör med Damage: OFF så inga omstarter vid startkrascher! 2. Servern går ner: om server brakar innan 50% av loppet är kört så startar vi om. Om mer än 50% har gått, så räknas det som slutställning. Mer info kommer här inom kort!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
jag har problem med att min dator verkar vara lite för långsam.. det hackar ganska regält och CPU-belastningen är hög även om jag inte kör själv..
mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius
|
||
|
Så här ska din plr-fil se ut:
[ Multiplayer options ] Net Connection Type="3" // 0 - 28K, 1 - 56k, 2 - ISDN, 3 - cable/dsl, 4 - LAN Multiplayer Enum Type="1" // 0 = LAN, 1 = Internet Net Data Rate="14" // client setting Net Data Rate Max="32" // defined by the host of a particular session Net Flush Threshold="472" // threshold for auto-accumulation flush while building data chunks (default is standard MTU of 536, minus 64 bytes room for layer headers: 472) Net Lazy Flush="0" // an explicit flush will not be called after the server re-transmits incoming data, providing less bandwidth consumption by reducing header sizes, but will increase latency Net Join Timeout="150.00000" // How long to wait (without a response) before a game join will be considered a failure Multi Allowed Aids="-2000" Force Physics="16" // add the following to enforce server settings: 1=auto-lift, 2=auto-blip, 4=half-rate, 8=launch control, 16=collision thresh (for example, auto-lift + half-rate = 1 + 4 = 5) Announce Host="0" // whether servers will attempt to register with the matchmaking service Gamelist AutORefresh (LAN)="1" // if true, the gamelist will auto refresh on page activation if LAN refresh type is selected Max MP Players="16" Gamespy Query Port Start="34297" // range is 1025 - 65535 Port Start="34397" // range is 1025 - 65535 Game List Sort Method="1" // 0=Sort by name, 1=Sort by ping, 2=Sort by circuit, 3=Sort by players Allow Chat In Car="1" // whether to allow incoming chats to appear while in car Closed MP Qualify Sessions="1" // if true, the session will be closed during qualify, so as to not disturb the participants Throttling="1" // enable throttling code Collision Threshold="0.30000" // Maximum latency allowed (seconds) for a client before collisions are switched off locally Dedicated Target Rate="10000" // Target rate for dedicated server Unique Vehicle Check="0" // server setting, will check client vehicles to deny duplicates of the same vehicle Throttle Upstream override="10000" // kbits per second (i.e. a 256 kbps connection = 256. If set to a positive value, will override the default upstream data rate associated with the selected connection type Server Session End Timeout="300" // Session is advanced automatically after N seconds after completion Spline Generate DT="0.10000" // how often (in seconds) the guiding splines are generated for remote controlled vehicles BoneSpring Threshold="0.10000" // If latency is below this threshold, the spring is disabled BoneSpring Min Constant="25.00000" // BoneSpring(TM) constant at collision threshold BoneSpring Max Constant="120.00000" // BoneSpring(TM) constant at spring enact latency (should be higher than constant min...) Damping Multiplier="1.00000" // 1.0 = critical damping, higher values are overdamped, lower values are underdamped and not recommended GDB="360C.gdb" Vehicle File="SEASONDATA\VEHICLES\MC_MOMODESIGN\MC88GPXA.VEH" _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Det ska alltså stå 10000 för dig på två ställen!
Ska du prova eller ska någon annan testa. Med en 1 Mbit-lina ska det stå 1000 förstås. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
5 besök senaste veckan (3023 totalt) |