Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Synpunkter på 2009 års kalender tack!
<<   1, 2, 3   >>
9096 besök totalt
Ulrich

Här sen Jul 2007

Re:

Putrix skrev:
Qvisfr skrev:
Cupen körs på GP banan!
BMW ett race
PCSR ett race
Audi ett race!?!?? Tävlar man med Audi?
Kör ni cupen där, då tror jag att jag skall börja tävla!

Jo det är GP slingan som gäller isåfall. Inte så farligt dyr att hyra. En Audi kör man väl inte race med
Då är det kanske snart dax för premiär i BMW Cup för dig då....

Inte i än (lite hemlig)
vi jobbar på det som det heter...

Men racinggener i Dysckland är ju lite bättre för ådi, en time attack på norrslinga bör ju bli bra för Audisar vi håller ju hela vägen!
Eller en klassiker "Audi driver med alla"

Här sen Nov 2002

-Så många träffar som ekonomin tillåter
-Inhyrda flaggvakter
-Mantorp Knutstorp och Gelleråsen självklara
-Har vi Knutstorp kan vi hoppa Sturup, har vi Mantorp kan vi skippa Sviesta
-Lördagar är bästa dagen

Stockholm
Här sen Jul 2004

Synd att vi inte har fler medlemmar (gatbilar och cupbilar) som vill/orkar ta sig till Sturup.
En rolig svängig bana där föraren mer än bilen avgör resultatet. Motsatsen till Mantorp.
Nackdelen med Sturup är just avståndet till majoriteten av medlemmarna.

"Givna" banträffar:
Mantorp (vårträff med BMWCS), Ring Knutstorp (sommarträff med BMWCS), och Gelleråsen (suveränt med avslutningsfest och Årsmöte på ett ställe - Karlskoga Hotell).

Anderstorp (om det är torrt )?
Falkenberg (om bullerdag finns)?
Gotland Ring (om banlicens finns)?
Nürburgring/GP-slingan (om pengar finns)?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

höfläkt skrev:
-Så många träffar som ekonomin tillåter
-Inhyrda flaggvakter
-Mantorp Knutstorp och Gelleråsen självklara
-Har vi Knutstorp kan vi hoppa Sturup, har vi Mantorp kan vi skippa Sviesta
-Lördagar är bästa dagen

Hear, hear.

Göteborg
Här sen Mar 2003

Mantorp, Knutstorp och Gelleråsen tycker jag är givna.
Vore riktigt kul att prova Falkenberg men även Kinnekulle är en bana jag uppskattar. Rudskogen är även den riktigt skoj! Går det få till Nürburgring eller Spa kommer Europasemestern planeras efter tävlingskalendern...

Gotland vore kanonkul att komma till men har de banlicensen klar? Coolare än både Spa och Nürburgring vore nästan att tävla på Göteborg Eco Drive Arena... Tyvärr är det nog svårare att få till en tävling där än ute i Europa...

Lördagar är att föredra! Är vi tillräckligt med bilar för att fylla två dagar på Knutstorp? Kanske ska sommarträffen även den vara en endagsträff?

Inhyrda flaggvakter och vi har ekonomi nog för det, men låga deltagaravgifter prioriterar jag högre.

NS: 38 varv
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Samson skrev:
Är vi tillräckligt med bilar för att fylla två dagar på Knutstorp? Kanske ska sommarträffen även den vara en endagsträff?

Hear, hear!
Ett resonemang som pågått i minst 10 år som det är dags att våga se i vitögat! thumbs up

Här sen Nov 2002

Re:

BTG skrev:
Samson skrev:
Är vi tillräckligt med bilar för att fylla två dagar på Knutstorp? Kanske ska sommarträffen även den vara en endagsträff?

Hear, hear!
Ett resonemang som pågått i minst 10 år som det är dags att våga se i vitögat! thumbs up

+1

Här sen Nov 2002

Testa Falkenberg, det var länge sedan. Glöm GotlRing gällande tävling. Planera det isf efter det att dom har banlicens - inte när dom säger dom skall få det.

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

6 helger om det finns ekonomi för det. Helst med flaggvakter om möjligt men bara om det går utan att höja avgifterna märkbart.

Gelleråsen, Mantorp, Knutstorp, Anderstorp och om det går Falkenberg. Jag gråter inte blod om det inte blir Sturup, men det är en ok bana ändå.

Helst söndagar för min del, i alla fall de helger som stcc också kör.. Stcc körs enbart på lördagar nästa år och det är ju många i klubben som är involverade i den circusen på ett eller annat vis. Likaså brukar det vara svårt att hitta funktionärer/domare/TL osv. till våra träffar om det kolliderar med stcc.

Tror inte på BMWCup i tyskland då jag tror det är en begränsad skara som vill lägga så mycket pengar på att köra gp-slingan, men gärna en arrangerad resa till Nordschleife under Juli-Aug (turistkörning).

Örebro
Här sen Dec 2005

* 6 helger definitivt. 5 helger känns tunnt.
* Lördag. Skönt att kunna åka fredag och vara hemma lördag kväll. Riktigt jobbigt att komma hem sent en söndagkväll.
* Årets kalender och banor är nästan perfekt med Gelleråsen, Mantorp, Anderstorp, Knutstorp, Sturup första helgen varje månad. Sturup har rykte att vara tråkig och visst är kurvorna nedanför läktaren ganska tråkiga men hur roligt är det att åka igenom Idioten på Knutstorp...
Åker hellre ex.vis Kinnekulle än att åka samma bana två gånger. Perfekt när det är en mix av banor med olika karaktär så att både förare och bil får bekänna färg. Vore kul att prova Falkenberg, Rudskogen.
* Gillar att överallt.
* Nej, ett race i månaden är lagom.
* (1) Ang BMW Cup i i Tyskland så är jag inne på samma spår som Arne. Vore självklart häftigt men jag tror att alltför många backar ur när det är dags att anmäla sig. Känns som vi vill dra på oss en kostym som är lite för stor.
(2) Två dagar i Knutstorp kändes utdraget i år...
(3) Någon form av mer info på träffarna om BMW Cup, vilka är vi som kör, var kommer vi ifrån, vad är det för bilar , vad kostar det osv.. Roligare att titta på racing om man känner till vem som kör. Tror vi kan få ännu fler deltagare om vi gör BMW Cup mer "tillgängligt".

Jönköping
Här sen Sep 2005

Till nästa år jobbar jag på en Cool affisch för BMW Cup att sprida över sveriges motorbanor,verkstäder,återförsäljare och garage. Och jag kommer fortsätta att jobba för att få igång "klubbracingens helg" en helhelg där vi bjuder in jämlika klubbar att tävla i första hand, men även få tid för gatbilar. Sedan har vi fest på kvällen med Patrik Skoog som festgeneral . plats för detta kan ex vara Mantorp, det ligger mitt i sverige och jag har mycket bra kontakt med MKS, om de vill hjälpa oss med det får vi se, ska kolla läget med brosarn först .

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

olof Johansson skrev:
Sedan har vi fest på kvällen med Patrik Skoog som festgeneral .

Afan!

Stockholm
Här sen Jul 2004

Enligt djungeltrumman vill Patrik Skoog vara festgeneral för säsongsavslutningfesten på Gelleråsen.
Perfekt träning inför säsongen 2009 då vi ska ha ett festtält på plats varje banträff.
Eller har jag missuppfattat något ?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Drömkalender för en lappj-l:

ACR, Mittsverige, Våler, Gelleråsen, Gotland Ring, Anderstorp, Knutstorp.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Hobbe skrev:
Enligt djungeltrumman vill Patrik Skoog vara festgeneral för säsongsavslutningfesten på Gelleråsen. Perfekt träning inför säsongen 2009 då vi ska ha ett festtält på plats varje banträff.
Eller har jag missuppfattat något ?

Njae, jag vill inte ta jobbet från olof, han får mycket kvalitetstid till klubben nu när han snart skall vara pappaledig. Finns hur mycket tid över som helst den första tiden för olof Jr sover säkert mycket ...

Men Måns, om du lovar att dansa ballongdansen med Lars Åke i din högra hand på Gelleråsen i oktober så skall jag överväga att fixa festen!

Stockholm
Här sen Jul 2004

Lars-Åke backar alltid när det blir dags så räkna inte med det, men Frasse var ju lite småsugen på ballonger förra året.
Just det, olof Sr är ju vår enväldige festgeneral.
Snart dags att kolla med honom vilka hyss han har hittat på för Gelleråsen thumbs up

Örebro
Här sen Dec 2005

Re:

olof Johansson skrev:
Till nästa år jobbar jag på en Cool affisch för BMW Cup att sprida över sveriges motorbanor,verkstäder,återförsäljare och garage. Och jag kommer fortsätta att jobba för att få igång "klubbracingens helg" en helhelg där vi bjuder in jämlika klubbar att tävla i första hand, men även få tid för gatbilar. Sedan har vi fest på kvällen med Patrik Skoog som festgeneral . plats för detta kan ex vara Mantorp, det ligger mitt i sverige och jag har mycket bra kontakt med MKS, om de vill hjälpa oss med det får vi se, ska kolla läget med brosarn först .

thumbs up

Vejbystrand
Här sen Dec 2002

Re:

olof Johansson skrev:
Till nästa år jobbar jag på en Cool affisch för BMW Cup att sprida över sveriges motorbanor,verkstäder,återförsäljare och garage.

Mycket bra ide!
En sådan affisch på väl valda ställen på banorna mm gör säkert stor nytta..

Bokskogen
Här sen Aug 2008

Hade varit kul med 6 helger, kan både lördag och söndagar.

Att köra på Gotland är ingen dum ide, annars är det knutan, sturup, mantorp och anderstorp som gäller för mig.

Ringen hade ju inte varit helt fel...
Då hade man kanske fått en chans att köra mer än ett varv där...

Sommaruppehåll tycker inte jag behövs.

BMW 316i Compact -96
Yamaha MT-03 -06
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Gotland är inte aktuell då banlicens fortfarande saknas.
om/när Gotland får sin banlicens kan vi ta upp det önskemålet igen.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Jenny Jörntén skrev:

Ringen hade ju inte varit helt fel...
Då hade man kanske fått en chans att köra mer än ett varv där...

Man får köra hur många varv man vill betala för!

Citera
Allmänt banåkaforum
Synpunkter på 2009 års kalender tack!
<<   1, 2, 3   >>
9096 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande