| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 1 - 360C @ Hockenheim - 19 okt
|
5 besök senaste veckan (3023 totalt) |
|
fuze> Ledsen att ni försvann där mellan kval och rejs, trodde inte man kunde bli bortkopplad där? Frågade bara alla om vi skulle ha warmup, och de flesta svarade nej, så jag klickade till två gånger på knappen, och sen var ni tydligen borta?! Sorry... inte min mening...
Ja det var ju en kul rejs! Mina bakdäck blev ju dock intressanta efter en 10 varv sådär... fästet var inte riktigt vad det brukade vara Kan det ha något att göra med min körstil månne?
mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius
|
||||
|
Tack för ett skitroligt race!!!! Grattis Speedy!!!
Resultatet klart! Se nedan!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Det var jag som körde på dej...Sorry! Mitt fel!
Hade du inte oskadligheten på? Skojigt race annars! Lite kaotisk start. Men jag hade fight eller åtminstone ögonkontakt med den framför större delen av loppet. Micke, Waltgard och jag hade en fin fight om 3-5 plats de sista varven. Speedy som vanligt överlägsen (i alla fall när fuZe försvann) Ett tips: Till nästa race måste vi ha styrt upp det här med vem som ska host:a bättre. Lite rörigt nu. Kvalet var heller inte klockrent. Eftersom jag var först ut och alla inte var helt hundra på hur det skulle köras så var det lite chat under mitt kvalvarv....missade inbromsning till hårnålen, men det kanske jag gjort ändå.
_________________ /Ove Mörk |
||||
Är alltså kvalet så chat-känsligt? Övrig tid funkar väl chatten utan att störa, eller?
Håller med! Den här gången råkade jag se att det var rejs nån timme innan sådär, och att kalla mig förberedd är ju lite fel, he he... Skulle behövas någon med snabbare dator, min börjar gnälla en del... mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius
|
||||
|
officiellt Resultat Race 1 - Hockenheim 031019
Kval: 1) SpeedyGT 1,49,466 2) fuZe 1,51,475 3) Stigs RC 1,53,359 4) MJohannssen 1,54,177 5) C Waltgard 1,54,667 6) Niklas Maravic 1,54,677 7) ThomasT 1,54,905 8) Blackhood 1,55,164 9) oveM 1,56,180 10) Ragnar 1,56,923 11) Kavic 1,57,063 12) A Kronberg 1,59,218 13) Jonas Larsson NT 4 extra poäng till SpeedyGT
RACE 1) SpeedyGT 37,16,047 143,42 2) ThomasT +1,24,811 138,18 3) C Waltgard +1,30,409 137,85 4) oveM +1,33,475 137,67 5) MJohannssen +1,35,391 137,56 6) Niklas Maravic +1,44,394 137,03 7) Blackhood +1 lap 134,93 8) A Kronberg +1 lap 132,61 9) Ragnar DNF 10) Stigs RC DNF 11) Kavic DNS 12) fuZe DNS 13) Jonas Larsson DNS Resultat: 1) SpeedyGT 14 p 2) ThomasT 8 p 3) C Waltgard 6 p 4) oveM 5 p 5) MJohannssen 4 p 6) Niklas Maravic 3 p 7) Blackhood 2 p 8) A Kronberg 1 p 9) Ragnar 0 p 10) Stigs RC 0 p 11) Kavic 0 p 12) fuZe 0 p 13) Jonas Larsson 0 p 14) djungel-Jim 0 p 15) N Rundkvist 0 p _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Några tankar från dagens race:
* Kul att så många dök upp! Det är alltid kul när man är tvåsiffrigt... * Jag tror inte att någon hade något lagg! Det var också kanon! * Det här med vem som ska hosta måste fungera bättre nästa gång! Jag startar igång en tråd innan varje race. De sätter jag upp 2-3 dagar innan. Om någon kan eller inte kan hosta söndagens race, måste skrivas in i tråden. Vem som ska hosta ska hells vara klart redan på lördag kväll tycker jag! Vad tycker ni? * Kval: Detta är ett nytt sätt och kvala så jag räknade med att det skulle bli lite kaos. Nu vet alla hur det fungerar till nästa gång. Vi börjar med den som ligger längst ner i listan och arbetar oss uppåt. Fördelen med detta är att man får ett helt varv för sig självt. Det kan bli rätt kaotiskt när alla ska ut och kvala samtidigt. Sen så blir det lite extra nerv i det hela då man bara har ett varv och sätta en bra tid på, när alla andra tittar på! När ni har kört ert kvalvarv måste ni inte köra ett varv till och köra i depå. Ni kan trycka på Esc. Tänk på en sak! om ni får ett skitdåligt varv. Gå i mål i alla fall!!! F1C har någon bugg så om man inte får en tid i kvalet så kan man ibland inte komma med i själva racet.
* Warm-up: Jag tycker att vi kör en kort warm-up session alltid. Jag trodde att vi skulle ha ett kort sådant så jag befann mig i ett annat rum! Av en ren slump såg jag att rejset precis skulle börja. Sen blev det nåt strul med fuZe just då. * Rejset: Visst blev det lite kaotiskt! Inte så överraskande med tanke på att det fanns 12 rejssugna på startlinjen. Glöm inte att ta det lungt i de första kurvorna. Era bromsar och däck är fortfarande kalla! * Depåstoppet: Det tycker jag fungerade bra! Vad tycker ni? Är man lite osäker så får man öva lite! På raksträckor odyl kan man trycka Enter och med piltangenterna ställa in hur mycket soppa och så man vill ha. Man kan också ställa in om man vill byta däck eller köra kvar på de gamla. Sen får man trycka på knappen som förvarnar depån om att man kommer (vilken knapp man nu valt för detta). Sen så finns det en liten finess i F1C. I log-mappen hos den som hostar finns hela raceresultatet i form av en .txt-fil. Där står placeringar, bästa tider, alla varvtider osv. Skulle du kunna maila den till mig Ragnar på niklas.maravic@teliasonera.com så vore du jättesnäll!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
C Waltgard: Vi sa att vi inte skulle dela ut några straffsekunder förutom för missade pit-stops.
Men om någon tycker något skett oschyst så lämna in en protest här så ska jag kolla in det. Jag ska också kolla i racets .txt-fil. Sen på tex onsdag fastställer vi tabellen!!! Ragnar: Det verkade inte som om din chat fungerade när du var ute och körde. Du ställer in det i din plr-fil: Allow Chat In Car="1" // whether to allow incoming chats to appear while in car _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Jag instämmer helt i båda inläggen ovanför. Själv tycker jag att rejset var kanon. Även det att vi skippar bestraffningarna, om ingen har något att invända mot då, annars blir det så himla mycket kollande hit och dit. Hade missat detta tidigare.
Depåstopp gjorde ju rejset ännu mera spännande så det kan vi gott behålla. _________________ Christian Waltgård |
||||
|
Folkrace
Ett riktigt kul race, iallafall första halvan när jag hängde med er andra. Sorry, till alla jag knuffade av. 1. Ragnar i starten 2. Niklas M i hårnålen första varvet 3. Stig RC Annars så tog jag det lungt, förutom lite "speeding in pit" med ett stop&go som följd. _________________ /Anders Kronberg |
||||
|
Jag har bara för skojs skull kollat igenom hela racet! Ni kör väldigt bra!!! Ingen av er genade något speciellt! BRA!!!
Några småincidenter: * CWaltgard knuffade bort MJohannssen så att han tappade en placering (2065 sek). Här skulle du gentlemannamässigt stannat och väntat upp honom...
* oveM puttade lite på Kavic så att han snurrade (175 sek). Ove stannade och väntade upp! Bra!! * Niklas M puttade på Blackhood (151 sek) Här skulle jag stannat! Förlåt!
* Blackhood råkade köra på Ragnar i hårnålen (226 sek). Han stannade upp och väntade in! Bra!!! * A Kronberg körde på Niklas M. Kunde inte undvika det! Ni är kanonduktiga!!!! Alla var också inne i depån!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Jag tyckte det var ett riktigt skoj rejs. Det var länge sedan sist och visst var man rejssugen till tusen.
Jag hade ett rätt bra rejs, kom iväg bra i starten - in som tvåa i första böjen. Hade ThomasT som stressade mig första halvan av rejset. Sedan ove och Christian under andra halvan. Kul med så många på startlinjen, jag hade inte många varvs solokörning Upplevde ytterst lite lagg. Den enda tavlan jag gjorde förutom en snurrning var att stanna i fel pitbox....tog ett tag innan jag fattade och körde till min egen för att få däck och soppa....vilken mupp man är ibland
Jag gillade att vi måste gå i depå. Blir lite extra skoj tycker jag. Kvalet är väldigt tidsödande, men ok. Jag ser fram emot kommande bataljer. //Micke ps jag tappade två placeringar när jag blev brutalt och hänsysnlöst avkörd av gangsterföraren Waltgard. Kommer att betala tillbaks med en rejäl T-bone krock vid första bästa tillfälle Skämt och sido, det är så lätt hänt och redan glömt.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Nja, inte så att det laggar eller så, men när det kommer text så tittar man ju till på den. I alla fall gör jag det och denna gången kom den precis vid inbromsningen till hårnålen, men som sagt: jag kanske hade missat den ändå... Tycker depåstoppen är helt OK. Blir lite taktik med i loppet och det är inte fel. _________________ /Ove Mörk |
||||
|
Race 1 - 360 C
Hej ! Hadde en bra kvaltid men sedan fungerade inte bilen som den skulle. Den var på nått sätt svårare att få igenom kurvorna så jag åkte av flera gånger , och sedan blev jag lurad i depån när gubben med spaden vinkade klart stod det en gubbe framför bilen som jag trodde skulle flytta på sig. Men det visade sig att jag kunde köra rakt igenom honom,där rök många sekunder. Men det är alltid kul ändå det här med rejs. I brist på tid så ställer jag min plats till förfogande: Team Kessel Nr:75 Jag kommer nog att hoppa in om det blir ETCC Rejs snart.
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 1 - 360C @ Hockenheim - 19 okt
|
5 besök senaste veckan (3023 totalt) |