Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6015 besök totalt |
DALSLANDS RING MOTORPARK
Hej alla glada racers!! Dalslands Ring Motorpark har nu gått in i ett nytt skede, där förprojekteringen inför banbygget inletts till en kostnad över 1 miljon kronor. Berörda parter som kommuner, markägare samt västra götalands regionen ser positivt på att en regional utveckling sker. Utan allas medverkan genom att köpa andelar/Pole Position hade vi inte varit där vi är idag. För en fortsatt hållbar utveckling, är det viktigt att vi fortsättningsvis får sälja andelar, Pole Position. Banracing, Dragracing har alla chanser i en positiv region. Bli Andelsägare!! www.dalslandsring.nu Hemsidan är kraftigt eftersatt pga allt arbete, men en ny är på G. Ideellt arbete, är vad hela projektet bygger på. Lön för mödan får vi när asfalten ligger... Att bli representant för Dalslands Ring på den ort man bor, skulle grena ut än mer, samt ge oss nya andelsägare på orter/ställen där vi själva inte når. Maila namn och adress på polarna till info@dalslandsring.nu om man kan / vill, så är hälften redan vunnit!! Mvh Tommy ![]() _________________ Tommy Rundström |
||||
Kolla i PDF-filen:
http://www.dalslandsring.nu/Dalsland _________________ Johan Nilsson Renault Mégane Coupé |
||||
Re:
Arbetet med att få en banskiss klar, bestäms utifrån topografin. Området är en torvtäckt idag. Enorma massor av skönt ljudabsorberande torv kommer vi att ha mot närmsta grannar, samt runt banorna. Förprojekteringen är igång. Välkommen som andels/Pole Positionsägare och stöd oss fram till byggstart i en positiv region. Mvh Tommy ![]() _________________ Tommy Rundström |
||||
Re:
Håller bara med. På jobbet sitter det fram tills idag fem andelsbevis i fikarummet. Lagom sätt att hetsa varandra lite ![]() _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||
Re:
Varje såld andel, ligger som grund för att ombilda vår ekonomiska förening till ett aktiebolag. Välkommen som andelsägare! _________________ Tommy Rundström |
||||
Jag lyfter lite här och undrar hur det går??
Ska köpa mig några andelar så fort jag får lön denna månaden! Det hade vart så grymt skönt med en bana så nära det finns inte ens ord ![]() ![]() |
||||
Re:
Alla tävlingsbanor inom 3h , 4 inom 2h och Falkenberg inom timmen. Men om Dalslands Ring kommer att få möjlighet att köra 95dB tävlingsverksamhet massor av dagar per år så kan ju banhyran hållas på vettig nivå. Informera för sjutton inte ljudfanatikerna om Falkenbergs situation... Ligger banan mitt i nåt Vargrevir förresten? Då kan man ju få lokalt stöd för att skrämma bort dem till grannkommunen ![]() Vilken profil skall anläggningen sikta på? Kinnekullestuket eller megaflådigt? |
||||
Re:
Nej det vet jag allt, jag har ca 2,5 timme till kinnekulle och 2timmar till Rudskogen så jag ska verkligen inte klaga!! Det är ju många som har 5-6 timmar till närmaste bana! Men vem vill inte ha en bana max 30-40minuter hemifrån ![]() ![]() |
||||
Re:
Ja den verkar inte finnas kvar längre ![]() Här är en artikel ur Dalslänningen med en tidig banskiss ifall någon vill läsa ![]() http://www.dalslanningen.se/artikel/ Det är ingen liten anläggning dom planerar!! |
||||
Re:
Jag tror personligen att det kommer bli någonting där emellan. Men det blir ju upp till allmänheten att avgöra förstås. En aspekt är kaklade duschar & toaletter istället för solheta överbajade bajamajor. Bekvämligheter vid sidan av racingen, för publik, tävlande samt barn tror jag blir lite flådigt iallafall _________________ Tommy Rundström |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6015 besök totalt |