Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Race vippor bmw
<<   1, 2, 3   >>
6656 besök totalt
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Re:

bullen! skrev:
Karlsson skrev:
PSA tar väl 1500:-/st i vanliga fall?


där försvann hälften av intressenterna =)

småskalig tillverkling är dyrt. lika bra vippor till en smallbock cheva hade kostat 2000 för allihopa =)


jag ska inte säga säkert, har för mig han sa det men ta mig inte på orden är lite osäker. Är ju stor skillnad för honom för den delen och göra ett set eller lite större kvantiter. Jag är också intresserad om det ligger i närheten av PPFs gamla pris.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



vad tog PPF innan? 10k?

men eftersom de inte funkade så känns detta som ett tryggare köp.

_________________
Sammy Lundin
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Re:

bullen! skrev:
vad tog PPF innan? 10k?

men eftersom de inte funkade så känns detta som ett tryggare köp.


PPF tog i runda slängar 5000:- för tolv vippor. Kan tänka mig att betala mer än 5000:- för PSA's vippor, men om det handlar om 18000:- för tolv vippor, då blir det inget köp för min del.

Vem gör Motornords racevippor, någon som vet?
och vad var det som var tokigt med dom? Brott eller nedsliten kam/klack?

_________________
L-P Johnsson
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



nu är det inte psa själv som sagt detta så vi får vänta tills han svarar på mail.

_________________
Sammy Lundin
Citera
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71


Trådstartare
Ja tror de här vipporn kommer bli klockrena, de måste fungera har man kört rally med sådana vippor i 4 år
utan att någon har gått ner sig eller sönder o i rally varvar man ju inte lite
Vi får bara hoppas på att de blir några, som sakt vi får svar i veckan!
Skall försöka att åka till killen o tjöta lite med honom, bor nämligen bara 3mil från honom!

/Johan

_________________
Johan Magnusson
Citera
RoDe
Sthlm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 553



inte kikat på ireland engineerings alternativ???

_________________
R.Demir
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Re:

RODe skrev:
inte kikat på ireland engineerings alternativ???


Dom SER åtminstone bra ut. Priset är helt ok.
http://www.nexternal.com/ireland/Product482

_________________
L-P Johnsson
Citera
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71


Trådstartare
Re:

elpe300 skrev:
RODe skrev:
inte kikat på ireland engineerings alternativ???


Dom SER åtminstone bra ut. Priset är helt ok.
http://www.nexternal.com/ireland/Product482


Du köper väll inte vippor för att dom ser bra ut????

/Johan

_________________
Johan Magnusson
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Re:

ondketchup skrev:
elpe300 skrev:
RODe skrev:
inte kikat på ireland engineerings alternativ???


Dom SER åtminstone bra ut. Priset är helt ok.
http://www.nexternal.com/ireland/Product482


Du köper väll inte vippor för att dom ser bra ut????

/Johan


Nä, givetvis inte. Jag syftar på att "designen" ser bra och hållbar ut.

_________________
L-P Johnsson
Citera
Fisåkare
Stockholm-Gotland
Här sen Dec 2005
Inlägg: 106



Re:

elpe300 skrev:
RODe skrev:
inte kikat på ireland engineerings alternativ???


Dom SER åtminstone bra ut. Priset är helt ok.
http://www.nexternal.com/ireland/Product482

Jo jag har kikat på dom och på carr industries som säljer liknande och till samma pris, men...!

Det står(till att börja med) som vanligt bara vad själva "vipan" är gjord i för matreal, 7075 alu. säger i sig inte så värst mycket tyvärr, vad släpskon/slitklacken är gjord av nämns inte, eller rättare sagt aldrig.

Å så va de priset, jag pröjsar inte 1020.dollares för något jag inte vet ett smack om, och som dessutom kommer från andra sidan atlanten, vilket iaf. vad jag känner, gör att man vet endå mycket mindre om huruvida hållbarheten överensstämmer med vad som påstås.

Visst dollarn står lågt, men jag skulle tro att det endå kanske rör sig om runt 9000:-skr fraktat, tullat, momsat och klart. Då pröjsar jag häldre 2000:- till 3000:- tusen mer för något som jag vet är provat och tillverkat här hemma i Svedala, faktiskt.

Sedan skall man ju ha väldigt klart för sig, att vill man ha något som knappt finns att uppbringa så får man nog räkna med att det kostar, vill man dessutom att skiten skall hålla och leva upp till dom krav man ställer.... Tja, då får man nog bereda sig på lite till är jag rädd.

Det är i sanning en hård värld vi M20(M10 Å M30 med) fantaster lever i.
Men vi är av segt virke och ger aldrig upp vår strävan att utväckla våra motorer till yttersta perfektionism.

Skall försöka få en pratstund med Peter idag (läs: onsdag), så flickor å pojkar håll alla tummar nu.

Mvh/ Tobbe

PS. Ber om ursäkt för alla stavfel och eventuella gramatiska fadäser i denna text.

DS.

_________________
Tobbe Pettersson
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



7075 alu är precis som de säger en mycket hållbarare alu typ än "vanlig" alu. Vi har funderat på att köpa såna, men de är dyra. Kanske byter till en "bättre" motor istället.

Man kan köpa rullvippor i tyskland också, vi snackade med en tysk i somras och fick en www länk som jag inte hunnit kolla ännu. Återkommer med den om det verkar va nåt.

(BMW original har i alla fall hållt 2 sprintrace och ett 6-timmars nu ) Men vi varvar som sagt inte mer än 7400

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



rullvippor kräver rullkamaxel vilket gör det lite svårt.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Re:

Mia skrev:
7075 alu är precis som de säger en mycket hållbarare alu typ än "vanlig" alu. Vi har funderat på att köpa såna, men de är dyra. Kanske byter till en "bättre" motor istället.

Man kan köpa rullvippor i tyskland också, vi snackade med en tysk i somras och fick en www länk som jag inte hunnit kolla ännu. Återkommer med den om det verkar va nåt.

(BMW original har i alla fall hållt 2 sprintrace och ett 6-timmars nu ) Men vi varvar som sagt inte mer än 7400


Du får gärna lägga länken här också, även fast det kanske inte är "något".

_________________
L-P Johnsson
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



inget nytt?

_________________
Sammy Lundin
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



fick mail från peter idag att han håller på att ta in materialpris. Mailet han svarade på till mig måste vara typ 1 år gammalt så han har nog sparat adresser till många intressenter. thumbs up

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71


Trådstartare
Fick mail idag med av honom, han skall höra av sig så fort han kan när ha vet priser!
Han trodde att vipporna skall va fördiga runt november-december

/Johan

_________________
Johan Magnusson
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



jag fick samma mail.

_________________
Sammy Lundin
Citera
Ondketchup
Gnosjö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 71


Trådstartare
Då får vi bara vänta o hoppas på bra priser

/Johan

_________________
Johan Magnusson
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Stod det något mer matnyttigt i det där mailet?

_________________
L-P Johnsson
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



Han planerar att göra ca hundra vippor och vi får priser typ i november...

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
Fisåkare
Stockholm-Gotland
Här sen Dec 2005
Inlägg: 106



Re:

Tjena!

Sorry att jag inte uppdaterat dej/er , har varit jävligt risig i mer en vecka med tryck över bröstet och svårt att andas, så jag har inte orkat helt enkelt. Ber så mycket om ursäkt över detta.

Men alla berörda ska väll ha fått ett mail från Peter hoppas jag.

Mvh/Tobbe

_________________
Tobbe Pettersson
Citera
SÄLJES
K: Race vippor bmw
<<   1, 2, 3   >>
6656 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande