Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1202 besök totalt |
DALSLANDS RING MOTORPARK 2
Nu har de konsulter som skall föra projektet mot ett förverkligande upphandlats. Förprojekteringen fortlöper och väntas bli klar under 2009. Länsstyrelsen och regionen bidrar tillsammans med 720 000:-. Vänersborgs kommun 20 000:-. Dalslands kommunalförbund 100 000:-. Färgelanda kommun 60 000:-. Kommunalförbundet Fyrbodal kommer att finansiera, hur mycket är ännu oklart, Dalslands Turist AB ställer upp med arbetstid. Den totala kostnaden beräknas bli ca 1,2 milj. Dalslands Ring Motorpark är ett projekt att räkna med, i en positiv region. Är du intresserad av vad vi håller på att förverkliga, så visa det genom att bli andelsägare, Pole Position ägare. Det är nu som det roliga börjar ta fart, men även kostnaderna. Det är din köpta andel, Pole, T-tröja som finansierar föreningens framtid och banornas förverkligande i slutändan. Gå in på vår hemsida och köp en andel, Pole, T-tröja nu. ![]() _________________ Tommy Rundström |
||||
Re:
Några riktiga banlayouter har vi aldrig haft. Däremot har vi haft en tecknad skiss. Banornas utformning samt längder kommer att utformas efter de behov och krav på tekniska svårigheter som ställs för att hålla EM status. En uppdatering från de bästa banorna som vi har till förfogande idag är målet. Vi lägger all kraft på det vi arbetar med just nu. Hur de färdiga banskisserna kommer att se ut, får vi lämna så länge. ![]() _________________ Tommy Rundström |
||||
Gott, ska köpa mig några andelar innan månaden är slut!
En fråga, om jag köper fler andelar så att jag till slut har köpt andelar för 1000kr. Blir jag då juridisk person istället för andelsägare eller ![]() ![]() Mvh/ Jerry som är extremt sugen på Dalslands Ring ![]() |
||||
Re:
Som juridisk person menas att man genom sitt företag köper minst 5 andelar. Du bokför kostnaden som tillgång i företaget. Som privat person köper man efter eget tycke, utan att beröras juridiskt. ![]() _________________ Tommy Rundström |
||||
Re:
Jaha på så vis! Det får iaf bli en andel och tröja innan månaden är slut ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1202 besök totalt |