Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12939 besök totalt |
Re:
Gissar att det är för kort om tid på en endagars träff att hinna med iom att prova på ska ha egen bantid _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Åhåå visste inte att man delade upp det så - då låter det som en rimlig förklaring ja! Tack! ![]() |
||||
Misstänker att skurna slicks inte är tillåtet men frågar ändå: Får man ha skurna slicks?
Annars får det bli reggjulär gatdäck om jag nu hinner få licensen ö.h för den verkar ju försvunnit... ![]() Edit: Handskar... Är skinnhandskar tillåtet (mc) eller är de bomull som gäller? _________________ Olof Blücher BMW 325 -88 |
||||
Men "lagligt mönstrade däck", vad innebär det? Att däcket måste vara godkänt för gata från fabrik eller räcker det med slicks som man har skurit ut mönster i? Har nämligen fått tag i två r-däck och två skurna slicks.
_________________ Olof Blücher BMW 325 -88 |
||||
Tillverkade för gatbruk med motsvarande benämning. Gatlegala gällande mönsterdjup. se mera på www.bmwsc.com
Slicks är inte gatlegala bara för att man skär i dom. _________________ Stefan Larsson |
||||
Komplicerat
Är det någon ifrån sydsverige (Helsingborg med 10 mils radie) som råkar ha lite plats över i sin bil på väg upp till denna träffen? Jag skulle behöva hjälpa att transportera 2, helst 4 hjul, upp till Mantorp till denna träff. Om jag lyckas med det så är resten av logistiken klar för att jag ska kunna delta på BMWSC Gälleråsen den 4 oktober. om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med detta så PM'a mig. Jag kommer att se till att däcken levereras på önskad mötesplats i kliniskt rent skick samt bifoga någon form av muta. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||||
Re:
Då var det som jag trodde. Tyckte det var lite luddigt formulerat. Uträtt och klart då ![]() _________________ Olof Blücher BMW 325 -88 |
||||
Fråga: (Ytterligare än men det blir lätt så i början) Fyllde i anmälningen till mantorp idag och då kom bl.a denna text upp "Giltig förarlicens racing, funktionärslicens, körkort, och medlemskort ska visas upp under incheckningen."
Måste man ha funktionärslicens för att få köra? _________________ Olof Blücher BMW 325 -88 |
||||
Det räcker om du har med dig körkort, SBF-förarlicensen och ditt medlemskap i klubben
![]() Förr om åren har vi inte hyrt in flaggvakter utan vi har stått själva, därav funktionärslicensförfrågan. _________________ olof Johansson |
||||
_________________ Anton Gruffman Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5 Gatbil: Porsche 996 - Såld http://www.gruffmanracing.com |
||||
Jag är också anmäld.... -som gatbilsförare och inte som startande i bmw cup
![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Vi kommer att ta det försiktigt med dig. Håll ditt eget tempo och släpp förbi oss andra så kommer du att klara dig bra. Ungefär som du gör i BMW Cup ![]() ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Ca 25 BMW Cup-bilar anmälda till Mantorp.
Inte bara... ![]() ...eller... ![]() ![]() ...utan... ![]() ![]() ![]() ...E46GTR i klass Special ![]() Det finns många fler erkänt potentiella bilar och förare i klass Special som vill ta tillfället i akt, och pränta ned en vinst över tre GTR:er i en och samma deltävling på meritlistan ![]() Dessutom ser vi fram emot en tuffare kamp än tidigare i klass Standard. Debutanter från gatbilsdelen i klubben mot ärrade Cup-veteraner, och alla har har siktet inställt på seger i Standard ![]() Sök upp den bästa platsen på läktaren i god tid innan starten går. Dessa deltävlingar i BMW Cup vill ni inte missa ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12939 besök totalt |