Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 320is, BMW Cup #18 -såld!
<<   1, 2, 3 ... , 17, 18, 19   >>
11 besök senaste veckan (82960 totalt)
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
Vad kör du på för varvtider med din Miata? -Har du filmer?

Person bästa är 1.11.9 brukar ligga på låga 1.12 tider när det fungerar, är där snabba miator ligger ungefär
Har ingen bra film inne i bilen men här är några där jag finns med mycket

Film från Henrik P ( kämpade mot på SSM ) ca 2.30 in i filmen
http://www.youtube.com/watch?v=ohNEycC4OQY

Film från Niklas F 9.30 börjar underhållningen
http://video.google.com/videoplay?docid=5877089845888384660

Hårnålen är skum - upplever att fungerar bäst att bara snika runt den så tajt det går.

Vad ändrade du på i bakvagn för att bota understyrningen ?

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Josen skrev:
Citat:
Vad kör du på för varvtider med din Miata? -Har du filmer?

Person bästa är 1.11.9 brukar ligga på låga 1.12 tider när det fungerar, är där snabba miator ligger ungefär
Har ingen bra film inne i bilen men här är några där jag finns med mycket
Film från Henrik P ( kämpade mot på SSM ) ca 2.30 in i filmen
http://www.youtube.com/watch?v=ohNEycC4OQY
Film från Niklas F 9.30 börjar underhållningen
http://video.google.com/videoplay?docid=5877089845888384660
Hårnålen är skum - upplever att fungerar bäst att bara snika runt den så tajt det går.
Vad ändrade du på i bakvagn för att bota understyrningen ?

Kul fight med Niklas, jäklar vad du laddar på när du kommit om, lite stressad va?
1.11-1.12 då ligger ni och kör jämt med BMW Cup standardbilar thumbs up

I hårnålen så brukar jag smyga runt tight. Oavsett så tycker jag att tiden står stilla där, efter ombyggnaden så försvinner den Jag har ju 3 vägs dämpare bak så bilen svarar väldigt bra när jag ändrar kompressionen och kan med den skruva bort understyrningen inom rimliga gränser. Har inte vågat pilla på hög/lågfart kompenseringen, det övergår mitt förstånd

Hedekas
Här sen Mar 2005

Har kollat på första filmen nu, bra fart och skön sång i bitarna
Jag är mkt imponerad över hur tight racingen var thumbs up
Men en sån sak jag funderade på, kör ni olika klasser i samma heat eller är det såpass olika bilar i klassen du kör
Jag tyckte jag såg bilar som kör i Special och du kör i modiferad väl??

Nu pratar jag i nattmössan

www.albertssonracing.se
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Jäklar vilka varvtider ni åker! thumbs up Stort grattis till pokalerna!

Kul att se inboardfilmerna, ger lite idéer om spårval som får testas/analyseras i framtiden.

Bilen ser vekligen ut att gå på räls, vore intressant att se en film där man även ser föraren jobba. Ger en lite mer komplett bild av bilens beteende.

Köpenhamn
Här sen Maj 2005

Grattis till dubbelsegern Patrik! thumbs up

BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!!
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Får stämma in i kören grattis thumbs up

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Tack för alla glada tillrop thumbs up

Vi kör 3 klasser i samma heat, standard, modifierad & special. Blå/Vit/röd streamer i framrutan. Ja jag kör modifierad men hade lite häng på special bilar. Likaså har ju snabba standardbilar häng på modifierad bilar. Sen har vi Boström som kör på 1.02 tider som varvar 70% av startfältet

Rsjerry skrev:
Har kollat på första filmen nu, bra fart och skön sång i bitarna
Jag är mkt imponerad över hur tight racingen var thumbs up
Men en sån sak jag funderade på, kör ni olika klasser i samma heat eller är det såpass olika bilar i klassen du kör
Jag tyckte jag såg bilar som kör i Special och du kör i modiferad väl??

Nu pratar jag i nattmössan

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Rikard Ahlin skrev:
Jäklar vilka varvtider ni åker! thumbs up Stort grattis till pokalerna!
Kul att se inboardfilmerna, ger lite idéer om spårval som får testas/analyseras i framtiden.
Bilen ser vekligen ut att gå på räls, vore intressant att se en film där man även ser föraren jobba. Ger en lite mer komplett bild av bilens beteende.

Ja man får gasa ordentligt för att hänga med topp 3 Skall flytta kameran till nästa race så man även ser alla fel jag själv gör.

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Lite bilder från helgen: (tack alla fotografer)

Läcker bild från starten, tät racig!

Fullt spett efter NGK, alla styr emot för kung & fosterland

Grön M3E30 bakom, en vanlig syn hela helgen:

Min dotter Emma som leker häst i depåboxen och som dessutom hejar på Johan S. Vart skall det sluta!?

Ringtaxi för en gäng brudar på möhippa:

... de är många!

Jörgen & jag dricker "skumpa"

Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Putrix skrev:
Min dotter Emma som leker häst i depåboxen och som dessutom hejar på Johan S. Vart skall det sluta!?

Jag har alltid tyckt att Emma är en riktigt mysig tjej! Hon kände säkert på sig att jag behövde ett par hästar extra ute på banan...

NS: 38 varv
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Efter Knutans bravader så var det en del småfix att göra. Bla ett nytt fäste till kofångaren bak för Marcus var ju lite väl kramgo i vissa svängar
Eftersom diffen var helt ny innan Knutan så bytte jag också olja i den, likväl som olja+filter i motorn. Jag hade lite beskymmer med slangarna till oljekylet för de började bli riktigt svampiga och läckte faktiskt aningens olja i kopplingen precis de sista varven med ringtaxin på söndagen. Tur var väl det att det var efter race. Nu har jag fått tag i riktigta slangar, Setrab köper tydligen alla sina slangar av Hydroscand och "setrab slangen" heter "Cohline 2633 1000-12*19-3" om någon mer vill ha en kanonslang till oljekylet.

Nytt expansionskärl är också monterat då det fanns små sprickor i det gamla. Tro fan att det skulle spricka eftersom det är den enda i hela kylsystemet som inte är nytt

Fick inte tag i svart 8mm siliconslang så det blev lite väl bling, får väl se om jag byter....

Bilen är redo för race

Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Putrix skrev:
Efter Knutans bravader så var det en del småfix att göra. Bla ett nytt fäste till kofångaren bak för Marcus var ju lite väl kramgo i vissa svängar

Bilen är redo för race

Du var ju före mest hela tiden, förutom ett halvvarv andra heatet, kommer inte ens ihåg att jag var nära dig annars.

Undrar bara vad man ska ta sig till på Mantorp för att försöka hålla dig och Jörgen bakom Nu när ni båda två fått ordning på era bilar och det går riktigt fort.. thumbs up

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Flesh skrev:
Putrix skrev:
Bilen är redo för race

Du var ju före mest hela tiden, förutom ett halvvarv andra heatet, kommer inte ens ihåg att jag var nära dig annars.
Undrar bara vad man ska ta sig till på Mantorp för att försöka hålla dig och Jörgen bakom Nu när ni båda två fått ordning på era bilar och det går riktigt fort.. thumbs up

Hej!
Det räckte tydligen med ett varv
Jo det börjar gå riktigt fort när motorn, chassiet och föraren samverkar. Chassiet är grymt bra och motorn har tydligen tillräcklig effekt för att hänga på dig & Jörgen även om önskelistan på motoruppgraderingarna är lång Tyvärr så har det hänt något riktigt tråkigt vilket gör mina möjligheter att vinna på Mantorp riktigt usla.. -fortsättning följer!

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Putrix skrev:
Tyvärr så har det hänt något riktigt tråkigt vilket gör mina möjligheter att vinna på Mantorp riktigt usla.. -fortsättning följer!

Don Mattsson och Ljungbymaffian har "lånat"prylar under natten ?

Jönköping
Här sen Sep 2005

Re:

Hobbe skrev:
Putrix skrev:
Tyvärr så har det hänt något riktigt tråkigt vilket gör mina möjligheter att vinna på Mantorp riktigt usla.. -fortsättning följer!

Han bara mörkar, han kommer säkert köra fort som f_n

Här sen Maj 2004

Re:

Putrix skrev:

Har bensinpriset gått upp?

John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Mycket trevliga filmer Det syns ju att du har bra koll på bil och körning Men det var ju satan vad Boströms bil går.... Du borde lägga upp en blänkare om filmerna direkt på BMWSC :s hemsida
det är ju toppen filmer för att visa hur fin racing det är i klubben. Lycka till med fortsatt körning och filma mera thumbs up / John

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

John Kjellsson skrev:
Mycket trevliga filmer Det syns ju att du har bra koll på bil och körning Men det var ju satan vad Boströms bil går.... Du borde lägga upp en blänkare om filmerna direkt på BMWSC :s hemsida det är ju toppen filmer för att visa hur fin racing det är i klubben. Lycka till med fortsatt körning och filma mera thumbs up / John

Tack för de orden John! -jo Boström är snabb, det känns lite frustrerande att ligga på 1,08 tider på Knutan och vara nöjd med det för att sedan bli omkörd i ett tempo som gör att min bil ser ut att stå still
När Anders (aka Webbmaster) fått hem mer Jäger så kanske film funktionen på vår nya hemsida blir färdig, då skall vi samla alla filmer på en plats. Vi har också funderat länge på att göra en reklamfilm för BMW Cup/BMW SC genom att klippa ihop godbitar + filma mer, men än så länge har vi inte hittat en medlem som är haj på videoredigering och har tid/möjlighet att klippa ihop något proffsigt.

Mats Kinnby skrev:

Mats, bensinpriset kan aldrig bli så högt så jag slutar köra, isåfall så beror det på andra faktorer

Hobbe skrev:

Ja någon var det i alla fall som tömde garaget så någon racebil äger jag inte längre....

Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Putrix skrev:
John Kjellsson skrev:
Mycket trevliga filmer Det syns ju att du har bra koll på bil och körning Men det var ju satan vad Boströms bil går.... Du borde lägga upp en blänkare om filmerna direkt på BMWSC :s hemsida det är ju toppen filmer för att visa hur fin racing det är i klubben. Lycka till med fortsatt körning och filma mera thumbs up / John

Tack för de orden John! -jo Boström är snabb, det känns lite frustrerande att ligga på 1,08 tider på Knutan och vara nöjd med det för att sedan bli omkörd i ett tempo som gör att min bil ser ut att stå still
När Anders (aka Webbmaster) fått hem mer Jäger så kanske film funktionen på vår nya hemsida blir färdig, då skall vi samla alla filmer på en plats. Vi har också funderat länge på att göra en reklamfilm för BMW Cup/BMW SC genom att klippa ihop godbitar + filma mer, men än så länge har vi inte hittat en medlem som är haj på videoredigering och har tid/möjlighet att klippa ihop något proffsigt.

Mats Kinnby skrev:

Mats, bensinpriset kan aldrig bli så högt så jag slutar köra, isåfall så beror det på andra faktorer

Hobbe skrev:

Ja någon var det i alla fall som tömde garaget så någon racebil äger jag inte längre....

Hmm,, stulet eller sålt,, Känns som om det ligger en hund begraven här, annars så måste jag ju säga att det känns skittråkigt

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Flesh skrev:
Putrix skrev:
John Kjellsson skrev:

Mats Kinnby skrev:

Hobbe skrev:

Hmm,, stulet eller sålt,, Känns som om det ligger en hund begraven här, annars så måste jag ju säga att det känns skittråkigt

nått lurt är det misstänker sålt för att fixa nått värre

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Flesh skrev:

Jo, jag måste bekräfta alla rykten med att den är såld -ångrar mig redan, skulle hemskt gärna vilja tävla mot dig på Mantorp

Michael Bäck skrev:
nått lurt är det misstänker sålt för att fixa nått värre

Jag har varit utan bil i 5d nu och pallar inte mer så den bil jag skall bygga på inför 2009 står på gården nu. Kunde inte sova ordentligt utan ett nytt projekt
Mer info om detta kommer kanske snart, jag kan säga så mycket att det blir baserat på en kaross som ingen har byggt på tidigare. Lite tung och en del komplikationer pga dagens reglemente som är skrivet för en E30 men det är inget som inte går att lösa, vikten får jag väl försöka kompencera på annat sätt....

BMW E30 320is, BMW Cup #18 -såld!
<<   1, 2, 3 ... , 17, 18, 19   >>
11 besök senaste veckan (82960 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande