Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3993 besök totalt |
Allt är testdata från Sport Auto, förutom möjliga felinmatningar så är den mkt pålitlig. Missa inte att kolla på Tracktest också om ni vill ha tider från Hockenheim. |
||||||||
Läs inläggen engång till lite nogare. Detta har INGET med porsche att göra overhuvudtaget!!!!
Vad vi vill veta är hur mycket det gjorde på prestandan med lättningen och chassit på CSL:en jämfört med vanliga M3:an. Men förmodligen så gjorde det väl ingen skillnad eftersom det är så känsligt. |
||||||||
Utan att orka läsa alla trådarna måste jag hålla med. Släng linjalen och kom ut ur duschrummet! ![]() Varför jämföra för att prestigerisera? (Prestigerisera är det ens ett ord? Ja, nu! ![]() Så länge det(oavsett vad som är det:et) är snabbt är det väl bara kul? ![]() Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
oj vilket drag det blev... jag som bara undrade hur snabbt dom kört med den på ringen...
![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Det var säkert en "stock"-Viper lr? För Zakspeeds är nog snabbare. ![]() Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
precis så jag menar, bra formulerat ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||||
Skönt att se att vissa har fattat ![]() |
||||||||
Var det där riktat till mig? |
||||||||
Nej till alla som blandar in porsche i denna diskussionen. |
||||||||
Som det här t ex:
Det var andra inlägget i tråden om ngn undrar vaför en del (dock inte jag) blandade in Porsche ![]() |
||||||||
Diskussionen CSL - GT3 finns ju i en annan tråd. Och man kan väl komma överens om att CSL:en är snabbare än GT3:an i fabriksutförande. Och det ska dom givetvis ha credits för. Men det är då bra att veta att det skiljer lite på däcken. Nog om det.
I denna tråden va det väl mer CSL mot Vanlig M3 som aktuellt. Vad jag vill veta är hur mycket snabbare CSL:en är på bana en helt vanlig banträff. För att veta det och om det är värt att lägga 300k extra på CSL:en så bör man ju givetvis göra ett med liknande däck. För det blir garanterat billigare att köpa en vanlig M3:a med r-däck. För oavsett om man har en CSL eller en vanlig M3:a så åker man förmodligen med r-däck på båda vid bankörning. Och tror då den stackars CSL: ägaren att hans bil är 32 sekunder snabbare på ringen, då anser jag att han har blivit lurad av siffrorna OM man inte får diskutera däcksvalet. Nu lägger jag ner detta för jag har annat att göra. Ska bara tillägga att jag åker Pilot Cup både på porschen och M3:an så jag vet hur stor skillnad det är på dom och "vanliga" däck |
||||||||
Det står ju var och en fritt att göra ett eget test eller nöja sig med en kvalificerad gissning om hur mkt snabbare än bil är runt Ringen med R-däck. Eftersom det finns bilar som testats med både R-däck och vanliga däck så borde den gissningen kunna bli rätt träffsäker.
Jag bävar inför de diskussioner som kommer uppstå när GT3 RS testas eftersom den också levereras med R-däck. |
||||||||
Jag tror det är resultatet du bävar efter. ![]() Annars är det ju rätt kul att biltillverkarna trissar upp sånt här och mest tänker på varvtider. Det gynnar ju oss banåkare ![]() Lyckas GT3RS bli snabbare än CSL:en. Ja då kommer BMW snart med den nya M3:an med V8 och gatgodkända slicks och kör 7.20 och så håller det på ända tills vi har standard bilar som är lika snabba som 956:an som har banrekordet ![]() ![]() |
||||||||
För enkelhetens skull kan vi väl därför redan nu enas om att GT3RS är både snabbare och dyrare än M3 CSL, detta oavsett däckstyp. ![]() _________________ -- |
||||||||
De får vi verkligen hoppas för annars skulle jag nog skratta ihjäl mig åt alla bortförklaringar. ![]() |
||||||||
Varför skulle jag göra det?
Varför är så många kritiska till att CSL levereras med R-däck då? ![]()
It ain't gonna happen. Cheers, /Johan |
||||||||
BMW får plocka fram den här ur malpåsen och sätta några snabba varv på ringen...
http://www.slipers.net/JMB/bilder/te _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
Undrar vilken lycklig själ som har köpt den, för det står juh sold på den ![]() |
||||||||
Jag det är en grabb som gillar kameler och som har olja i plånboken. ![]() ![]() ![]() Är det inte så att CSL levereras med "vanliga" däck på vissa marknader, usa? Eftersom det finns risker med att köra r-däck på gata i regn om man inte har erfarenheter av det. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3993 besök totalt |