Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tid på CSL på ringen?
<<   1, 2, 3   >>
3993 besök totalt
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Ekman skrev:
http://www.track-challenge.com/ Hur tillförlitlig är denna sida?? Finns ju ett test mellan CSL o GT3 där

Allt är testdata från Sport Auto, förutom möjliga felinmatningar så är den mkt pålitlig. Missa inte att kolla på Tracktest också om ni vill ha tider från Hockenheim.
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Läs inläggen engång till lite nogare. Detta har INGET med porsche att göra overhuvudtaget!!!!

Vad vi vill veta är hur mycket det gjorde på prestandan med lättningen och chassit på CSL:en jämfört med vanliga M3:an. Men förmodligen så gjorde det väl ingen skillnad eftersom det är så känsligt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:
Läs inläggen engång till lite nogare. Detta har INGET med porsche att göra overhuvudtaget!!!!

Utan att orka läsa alla trådarna måste jag hålla med. Släng linjalen och kom ut ur duschrummet!
Varför jämföra för att prestigerisera? (Prestigerisera är det ens ett ord? Ja, nu! )

Så länge det(oavsett vad som är det:et) är snabbt är det väl bara kul?

Mvh/Micke

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:
Vad vi vill veta är hur mycket det gjorde på prestandan med lättningen och chassit på CSL:en jämfört med vanliga M3:an. Men förmodligen så gjorde det väl ingen skillnad eftersom det är så känsligt.
Jag tycker det vore intressant att se en jämförelse mellan en vanlig M3 på R-däck och en CSL med likadana. Då ser man ju om resten av bilen är värd prispåslaget som är utöver R-däcken. Har man ambitioner att köra på bana med bilen så lär den väl ha R-däck oavsett om den fick dem från start.

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Trådstartare
oj vilket drag det blev... jag som bara undrade hur snabbt dom kört med den på ringen... Jag hävdade med bestämdhet för en polare att en CSL slog en Viper på ringen... enligt listan i en annan tråd kördes Vipern på 8,10 så jag verkar ha varit rätt ute

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Ekström skrev:
Jag hävdade med bestämdhet för en polare att en CSL slog en Viper på ringen... enligt listan i en annan tråd kördes Vipern på 8,10 så jag verkar ha varit rätt ute

Det var säkert en "stock"-Viper lr? För Zakspeeds är nog snabbare.

Mvh/Micke

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Jo stock är det som gäller...

Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Lotus Samuel skrev:
Jag tycker det vore intressant att se en jämförelse mellan en vanlig M3 på R-däck och en CSL med likadana. Då ser man ju om resten av bilen är värd prispåslaget som är utöver R-däcken. Har man ambitioner att köra på bana med bilen så lär den väl ha R-däck oavsett om den fick dem från start.

precis så jag menar, bra formulerat thumbs up

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:

Skönt att se att vissa har fattat thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:

Var det där riktat till mig?
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

johann skrev:
Lotus Samuel skrev:

Nej till alla som blandar in porsche i denna diskussionen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:
johann skrev:
Lotus Samuel skrev:

Nej till alla som blandar in porsche i denna diskussionen.

Som det här t ex:

Karlsson skrev:

Sport Auto har ett test med CSL mot nya gt3:an. Jag köpte den tidningen men brodern stal nästan direkt så jag minns inte.

Betänk dock att CSL åker med r-däck på den tiden du hittar med gt3:an åker på gatdäck.

Det var andra inlägget i tråden om ngn undrar vaför en del (dock inte jag) blandade in Porsche
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Diskussionen CSL - GT3 finns ju i en annan tråd. Och man kan väl komma överens om att CSL:en är snabbare än GT3:an i fabriksutförande. Och det ska dom givetvis ha credits för. Men det är då bra att veta att det skiljer lite på däcken. Nog om det.

I denna tråden va det väl mer CSL mot Vanlig M3 som aktuellt. Vad jag vill veta är hur mycket snabbare CSL:en är på bana en helt vanlig banträff. För att veta det och om det är värt att lägga 300k extra på CSL:en så bör man ju givetvis göra ett med liknande däck. För det blir garanterat billigare att köpa en vanlig M3:a med r-däck.

För oavsett om man har en CSL eller en vanlig M3:a så åker man förmodligen med r-däck på båda vid bankörning. Och tror då den stackars CSL: ägaren att hans bil är 32 sekunder snabbare på ringen, då anser jag att han har blivit lurad av siffrorna OM man inte får diskutera däcksvalet.

Nu lägger jag ner detta för jag har annat att göra.
Ska bara tillägga att jag åker Pilot Cup både på porschen och M3:an så jag vet hur stor skillnad det är på dom och "vanliga" däck

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det står ju var och en fritt att göra ett eget test eller nöja sig med en kvalificerad gissning om hur mkt snabbare än bil är runt Ringen med R-däck. Eftersom det finns bilar som testats med både R-däck och vanliga däck så borde den gissningen kunna bli rätt träffsäker.

Jag bävar inför de diskussioner som kommer uppstå när GT3 RS testas eftersom den också levereras med R-däck.
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

johann skrev:

Jag bävar inför de diskussioner som kommer uppstå när GT3 RS testas eftersom den också levereras med R-däck.

Jag tror det är resultatet du bävar efter.

Annars är det ju rätt kul att biltillverkarna trissar upp sånt här och mest tänker på varvtider. Det gynnar ju oss banåkare

Lyckas GT3RS bli snabbare än CSL:en. Ja då kommer BMW snart med den nya M3:an med V8 och gatgodkända slicks och kör 7.20 och så håller det på ända tills vi har standard bilar som är lika snabba som 956:an som har banrekordet

Skåne
Här sen Nov 2002

Citat:

För enkelhetens skull kan vi väl därför redan nu enas om att GT3RS är
både snabbare och dyrare än M3 CSL, detta oavsett däckstyp.

Stockholm
Här sen Nov 2002

FredrikÅ skrev:
Citat:

För enkelhetens skull kan vi väl därför redan nu enas om att GT3RS är
både snabbare och dyrare än M3 CSL, detta oavsett däckstyp.

De får vi verkligen hoppas för annars skulle jag nog skratta ihjäl mig åt alla bortförklaringar.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:

Jag tror det är resultatet du bävar efter.

Varför skulle jag göra det?

Lotus Samuel skrev:
Annars är det ju rätt kul att biltillverkarna trissar upp sånt här och mest tänker på varvtider. Det gynnar ju oss banåkare

Varför är så många kritiska till att CSL levereras med R-däck då?

Lotus Samuel skrev:
Lyckas GT3RS bli snabbare än CSL:en. Ja då kommer BMW snart med den nya M3:an med V8 och gatgodkända slicks och kör 7.20 och så håller det på ända tills vi har standard bilar som är lika snabba som 956:an som har banrekordet

It ain't gonna happen.

Cheers,
/Johan
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

BMW får plocka fram den här ur malpåsen och sätta några snabba varv på ringen...

http://www.slipers.net/JMB/bilder/temp/

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

ThomasT skrev:
BMW får plocka fram den här ur malpåsen och sätta några snabba varv på ringen...

Undrar vilken lycklig själ som har köpt den, för det står juh sold på den
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Andrew Petrykowski skrev:
ThomasT skrev:

Undrar vilken lycklig själ som har köpt den, för det står juh sold på den

Jag det är en grabb som gillar kameler och som har olja i plånboken.

Är det inte så att CSL levereras med "vanliga" däck på vissa marknader, usa? Eftersom det finns risker med att köra r-däck på gata i regn om man inte har erfarenheter av det.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Allmänt banåkaforum
Tid på CSL på ringen?
<<   1, 2, 3   >>
3993 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande