Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1975 besök totalt |
Kommande racesimlirare med lite frågor
Har usel koll på onlinespel då jag tillhör det gamla gardet (på pappret iallafall; ) Är iallafall sugen på att lira lite GTR Evolution och Nordschleife under dom mörka månaderna och funderar på ett par saker. Funkar 2/1mbps ok för att lira online? "Mest för pengarna spellösning" stol med hållare för ratt eller liknande, har sett playseat och gillar den, har även kikat på wheel stand pro som är ett enklare och billigare sätt att lösa det. Hur har ni andra löst det hela? G25:a är beställd men som vanligt har Logitech usla leveranstider.. ps. någon som vet vad som är minimilängd på användare till playseat? tänkte lillknodden skulle lära sig köra med ratt då han inte fixar tangentbordet tillräckligt bra. Har noterat att dom har en "juniorseat" men det blir lite overkill med 2 anläggningar eller... ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Mest stol för pengarna är i vanlig ordning att stöka lite själv. Eller i alla fall låta nån svets/snickarkunnig göra det. Min hittar du längst ner https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
renoseat är också ett alternativ... Behöver du inte flytta det en obutto ozone. Leveranstiderna kan nog va rätt långa iof.
Själv kör man Nixim RaceCraft GT men det är den absolut bästa cockpiten som finns (utan full motion) i alla fall och kostar därefter... Får ändå mer bang for the buck än med min gamla playseat. Är väl annars ett helt okej budgetval även om växelhållaren tragiskt nog inte går att använda... Sitter på tok för lågt så skit i att köpa den. Kan klanka ner på en hel del mera men det är bara för att man har fel perspektiv på allt numera ![]() _________________ Pär Öqvist |
||
Har förvisso en sportstol från min compact som borde duga gott, är dock totalt ickehändig på bla. snickra
![]() finns det någon som ligger på en vettig ritning? Hur var det med kraven på bandbredd för onlinespel, ingen som har koll på det? sitter ju på en sunkig 2 ner 1 upp ADSL lina. Jag gissar på att det räcker men frågar er som vet bättre ; ) _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Rejsbilen använder man ju ändå inte på vintern & stolen sitter ju bara ivägen när man ska skruva med bilen ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Min gick på 3000 något tror jag
![]() ![]() Kan inte köra begat och fult i min nya nixim cockpit... Lite jobbigt det går inte köra med plastgrejer numera. ADSL fungerar alldeles utmärkt. Vet inte var smärtgränsen går riktigt men 1 mb räcker till garanterat. _________________ Pär Öqvist |
||
En sån här har jag tänkt bygga mig... nångång..... när jag fått ar*let ur..... Och när jag köpt en G25a
http://www.minhembio.com/alex.bergsl |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1975 besök totalt |