Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 2 -90 [Glassbilen] - SÅLD till Tobias
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
28924 besök totalt
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003

Lider med dig

Lider med dig Fredrik. Det förtjänade du inte. Riktigt tråkigt.

Peo.

Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Patrik S
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trist
Finns inte mycket annat att säga!

ex-996 C4S 2003
ex-993 C2 1994
ex-964 RS 1992
ex-964 TURBO 1991
ex-911 SC 1978
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

Riktigt tråkigt att höra Fredrik och jag vet hur det känns! thumbs down

Hoppas du kan får köra några varv ändå...

Jag har också många ggr funderat på att byta hobby men skalbaggar kanske är lite väääl segt;).....men man kanske skulle hålla sig till tv-spel

Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Hade min bil mått lite bättre så hade du fått låna den. Den står i Adenau, men tyvärr är chassit slut och startmotorn kaputt.

Är det ingen som har en bil o låna ut till Fredrik??

Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007

Re:

FredrikÅ skrev:

Startmotorn går runt, bilen tänder och hostar sedan runt några varv, men dör sedan. Den svarar inte på
gas, men verkar få bensin och någon form av tändning. Varken jag eller Claes fattar någonting.

Låter som bilen blivit smittad av Mats 944:a

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Vi provade så gott som allt, det som är kvar är att byta hela styrboxen. Tyvärr så är min ombyggd för en annan LMM så den passar inte rakt över. Dessutom har Fredrik haft startsvårigheter en tid och de började bli svåra när det var rejsa träff på Sturup. Eftersom det noterats att den tar in vatten på golvet, och det var blött på Sturup, så kan man misstänka fukt, oxidation eller rent av kortslutning i styrlådan som sitter på golvet.

Att båda tändspolarna skulle ha gått känns liiite långsökt. Min bil går att köra med samtliga givare bortkopplade förutom Hallgivaren på svänghjulet, men den fungerar på Fredriks bil. Inte ens med startgas går bilen så det är inte bränsleförsörjningen heller.

Alla jordkablar framifrån batteriet till startmotorn är intakta och fungerar men den verkar ändå få dåligt med kräm till startmotorn vilket förbryllar och vi tänker fortsätta felsökningen här.

Tyvärr rann som sagt tiden ut och Fredrik var tvungen att fatta ett tungt beslut att åka som beifahrer istället.

Fler kloka tips från församlingen?

/Anders

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

964RS skrev:

Tyvärr rann som sagt tiden ut och Fredrik var tvungen att fatta ett tungt beslut att åka som beifahrer istället.

Gårdagen på Ringen var inte så tung, eftersom det regnade hela dagen..

Inget väder för en gammel-elva utan ABS och fläkt.. Såg två andra 964:or (RS) under den dagen. Dom
hade det tungt - den ena blev stoppad vid infarten pga för hög ljudnivå (jag hade aldrig klarat den
gränsen, eftersom dom mäter på stillastående bil). Den andra 964:an stod parkerad i räcket efter Bergwerk...

Idag är det bra väder - med ett antal spännande varv i passagerarstolen..
Under passet innan lunch hann jag med att se tre kraschade bilar, en Ferrari 360 Challenge, en 964 Carrera 2 och en 997 GT2.

Jag tror nog ändå att 964:an får hålla sig inom Sverige i forsättningen.. det är ju en ren veteranbil i dom här sammanhangen..

stockholm
Här sen Maj 2004

Hyr en Suzuki 2008 modell, den har r-däck och bur och 130hk, vilket faktiskt räcker till på ringen för att ha kul med. Den är jättebillig att hyra och de gör säkert en deal för kursens alla dagar. Man kan åka skrämmande fort med den på en del offcamberpartier som tex SwedenX, Kallenhardt och Hatzenbachbogen tex, chassit är jättebra så den går som en snabb CSL, GT3 igenom S partiet i AF.

www.rent4ring.com

Skåne
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Hyr en Suzuki 2008 modell, den har r-däck och bur och 130hk, vilket faktiskt räcker till på ringen för att ha kul med. Den är jättebillig att hyra och de gör säkert en deal för kursens alla dagar. Man kan åka skrämmande fort med den på en del offcamberpartier som tex SwedenX, Kallenhardt och Hatzenbachbogen tex, chassit är jättebra så den går som en snabb CSL, GT3 igenom S partiet i AF.

www.rent4ring.com

Yes, jag har sett bilarna här nere på banan. Går skitbra!
Grejen för mig var att jag verkligen ville köra med nioelvan. Det var ju därför jag köpte sk*ten..
Varken Suzuki eller Lamborghini duger som substitut.. Nu har jag bara semester i stället. (Fast jag sitter på Dorint och jobbar lite just nu)

Jarlmarks RX-8 går också suveränt fint, det är en fröjd att åka med som co-driver..

Nu ska jag ta på mig hjälmen och gå ner till banan igen. Snart dags för eftermiddagens pass med friåkning.

Nästa gång jag kommer hit så blir det i en modernare bil.

Stockholm
Här sen Apr 2003

1 Skulle satsa på att låna en DME-box av någon. Låter inte alls otroligt om det varit blött på golvet, och bara för att utesluta den möjligheten. Har ni kollat det mesta så börjar det annars bli lite lurigt, finns inte så himla många grejer att kolla. Dessutom slutade den fungera plötsligt vilket tyder på att någon komponent gett upp snarare än att något är dåligt/slitet.

2 Du ska absolut ta 964an till Ringen, den gör garanterat inte bort sig och du kan hänga med många bilar som är snabbare på pappret!

bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

Skönt att höra att du verkar ha det bra ändå Fredrik!!!
Bara ta nya tag till nästa gång och har förståelse för att du vill ha nyare bil på den typen av långresor...

Citera
Team ARG
Västerås
Här sen Okt 2006

tråkigt att höra att bilen strular...Jag har en motronicbox till 993, men antar att den inte passar? Lycka till

Smygehamn
Här sen Dec 2003

Re:

Pär Eklund skrev:
tråkigt att höra att bilen strular...Jag har en motronicbox till 993, men antar att den inte passar? Lycka till

Tyvärr inte, men tack i alla fall.

/Anders

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Re:

964 skrev:
1 Skulle satsa på att låna en DME-box av någon. Låter inte alls otroligt om det varit blött på golvet, och bara för att utesluta den möjligheten. Har ni kollat det mesta så börjar det annars bli lite lurigt, finns inte så himla många grejer att kolla. Dessutom slutade den fungera plötsligt vilket tyder på att någon komponent gett upp snarare än att något är dåligt/slitet.

Även om nu Fredrik har tyckt att den startat sämre och sämre på sista tiden så är nog boxen ett av de heta tipsen.

964 skrev:
2 Du ska absolut ta 964an till Ringen, den gör garanterat inte bort sig och du kan hänga med många bilar som är snabbare på pappret!

En av de roligaste sakerna med att köra 964'a är varje gång man kör om en GT3a, ...de gångerna man blir omkörd glömmer man fort.

Klart som korvspad att du skall ta 964an till ringen när du går vårkursen 2009 Fredrik!

/A

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Citera
moosemats
Stockholm
Här sen Feb 2008

Kul att det blev roligt även efter den lite tråkiga upptakten. Klart du ska ner med 964:an i vår...

om du nu inte hinner byta till något annat...
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003

Re:

964RS skrev:

Klart som korvspad att du skall ta 964an till ringen när du går vårkursen 2009 Fredrik!

Instämmer med föregående talare:

easec
Skåne
Här sen Sep 2004

Skall inte strö salt i såret, men jag satt och läste lite inlägg (kör kurs, så man har ju gått om tid ). Hittade detta:

"Hehe, njaaa vi har ju fortfarande "Berit" kvar, så det ska väl gå att hålla Mats och valfri Bettan i backspegeln fortfarande. "

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

easec skrev:
Skall inte strö salt i såret, men jag satt och läste lite inlägg (kör kurs, så man har ju gått om tid ). Hittade detta:

"Hehe, njaaa vi har ju fortfarande "Berit" kvar, så det ska väl gå att hålla Mats och valfri Bettan i backspegeln fortfarande. "

Haha, ja jag kan inte minnas att jag har blivit omkörd av dig ännu ännu, trots rejäla uppgraderingar av Bettorna. Eller har du kommit under 1,10 på Knutan nu?

Skulle inte tro det.

Skåne
Här sen Sep 2004

Re:

FredrikÅ skrev:
easec skrev:

Haha, ja jag kan inte minnas att jag har blivit omkörd av dig ännu ännu, trots rejäla uppgraderingar av Bettorna. Eller har du kommit under 1,10 på Knutan nu?

Skulle inte tro det.

Det tror inte jag heller! Ville bara peppra dig lite! Hur går det nere på det gröna helvetet?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007

Hur går det med bilen Fredrik, har du fått liv iden?

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Pehr Johnsson skrev:
Hur går det med bilen Fredrik, har du fått liv iden?

Tack för påminnelsen.. Det satte fart på aktiviteterna direkt..

Har haft lite för mycket åtaganden för min huvudsponsor (jobbet alltså) den senaste tiden, så det har
inte blivit något gjort alls. Och veckorna bara flyger iväg..

Eftersom hösten ser ut att fortsätta i ungefär samma tempo, så tog jag helt enkelt och ringde Tony på TA Sportvagn,
och har nu bokat in bilen, dels för att sparka igång den (räcker med stor sannolikhet med att byta ut
boxen och placera den nya på ett mer vattensäkert ställe) och dessutom passar jag på att åtgärda en dålig
tätning i växellådan, som har kladdat olja tillräckligt länge nu.

Sen är ju bilen i topptrim för ännu en ny säsong - men det får bli med ny ägare, som i så fall får ta över
en av de absolut roligaste bilar som jag har kört. Diskussioner förs redan om den biten.

Jag har (många) andra bilplaner, som vanligt.

Porsche 911 Carrera 2 -90 [Glassbilen] - SÅLD till Tobias
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
28924 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande