Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (25833 totalt) |
+ ge mig sen dämparkurvon och div fjäderkonster, bil vikter(fjädrat och ofjädrat), däcktyp mm så skall jag göra en simulering av dämparna. Sen kan vi avgöra vad det är för något att ha eller sänke när man pilkar torsk med ski....
![]() _________________ Johan Sjölinder |
||
Re:
Inget riktigt knä på komp? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Knäet på returen är ju åt fel håll enligt mig. För lite kompression och för stort spann på returen för att va optimalt. Med så stort spann på returen så skulle man kunna ha samma dämparsetup till dom flesta bilmärken oavsett MR osv. Inte helt optimalt, men kanske ett sätt att få ner priset?
Jag mäter mina dämpare i dubbla hastigheten. Skulle va kul att se vad som händer efter 10inch/sec. Ser ut att börja dippa där. Eller är det bara dynon som inte pallar mer! |
||
om vi nu bara pratar vilket håll returen gå vi knäet är det nästan bara en fördel att den ökar.
Då kompretionen bör ha ett knä som viker neråt för att inte få STOR krafter vi höga dämparhastigheter. Men hur stor returen skall vara bestäms av fjädern och den max hastighet som man tycker är vättig. Jag skull nu vilja se upp till 0,5m/s på en banbil, rally går ÄNNU fortare. _________________ Johan Sjölinder |
||
Intressant att dessa faktiskt ger ut kurvorna till skillnad mot KW, Bilstein osv där man får köpa grisen i säcken mer eller mindre om man nu ska ha deras "gat kitt"
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Ska bli sjukt intressant. Jag tror det kommer bli bra men tänkte mig nog skicka upp en tråd med lite info, intryck samt tankar. Dvs en liten recension.
Tror en hel del är i valet och kvalet så ska bli kul ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Fuling: Det vet jag tyvärr inte..
Gustav: Var nere på gatebil i norge nu i helgen och minst 4 st av de S2 orna som körde hade XYZ bromsar både fram och bak. Tom VS motor hade XYZ i bak på deras bil. De var bland de bilar som körde snabbast på rakan så stopp på bilen lär du få iaf. _________________ /Over and out |
||
Re:
Dessa personer på rejsa kör d2/k-sport/xyz som jag känner till på sina bmw robin plato 318ise30 D2 chassikit johan sjöström 323ti e36 xyz chassikit Själv väntar jag fortfarande på mitt D2 trackracing kit ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Re:
Garanterat, då bara vi sålt uppskattningsvis ca 300-400kit bara senaste året (Ksport), plus alla bromskit som sålts. Om vi nu pratar svenska marknaden. Här på rejsa så finns det väl ett antal Miata cup-förare som kör med Ksport, E46 SLC-banbil osv osv. Ring olle så styr vi upp något bra till bemwän! ![]() Mvh Andreas Hedström WWW.RAIDOPOWER.SE _________________ Andreas Hedström |
||
Nu kan vi erbjuda avbetalning upp till 36 månader eller upp till 12 månader räntefritt. Vi har bla coilover till A4 B6 4WD A4 B7 4WD Golf 5 R32 BMW M3 E46 BMW M3 E36 BMW E39 M5 Nissan 350 Subaru Impreza 00-04 Volvo C30 i lager idag. Även 355 bromskit till E39 M5 och E36 M3 finns i lager.
_________________ /Over and out |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (25833 totalt) |