Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 19072 besök totalt |
Då var banpremiären avklarad, efter Mantorp med BMWSC idag, som vanligt ett kanonarrangemang !
![]() Tycker att det mesta med bilen var tom över förväntan, har egentligen ingenting att klaga på, vad jag saknade en del var greppet, men med R-däck och lite bra hjulvinklar tror jag det kommer bli riktigt bra med denna bilen, kändes kanon med bromsar etc ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Re:
Kändes mycket bra, nu har jag ju iofs bara testat med gatpuckar, vi får se hur det känns med r-däck, men som sagt, efter dagens körning känns det helt klart tillräckligt bra ! ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Nu finns en önsklista till tomten !!
- R-däck - Ställbara topplagringar - "Sitta still och spara vikt" stol - Nya skivor och belägg bak ( tror det blir PFC även där...) - Scorpion sportavgas ( vill ha lite göttigare ljud...det går väl snabbare då ? ![]() - Kanske åker också baksätet ur för att spara några kilon Här ett par bilder från premiären på Mantorp: ![]() ![]() Se hur en gammal E36 försöker hålla samma tempo som den betydligt mycket mordernare E46:an !! ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Re:
Den är min ännu så länge, och nu har det gått 3 veckor... ![]() Tanken är att ha den ett tag, kändes jättebra på Mantorp, och dessutom är det den snyggaste bilen BMW någonsin byggt enligt mig.... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Re:
Snygg, ja! Bur, nääääää... ![]() ![]() ![]() Du vet hur sådant brukar sluta. ![]() |
||||||
Re:
Hehe en skruvbur kan man ju alltid sätta dit. ![]() Jag har två burar i pipelinen redan så jag tänker inte ta på mig nåt mer jobb.. _________________ William Ekström |
||||||
Re:
Skruvbur var inte vad som avsågs men det skulle passa den bilen som handsken. ![]() Jasså, mer burande? Stefans och den gröne? Sorry för OT. |
||||||
Kanske, får se framöver, vet inte vad som finns för alternativ och vilka pengar det är, dessutom ska bilen kunna funka som bruksbil !
Inte alls, tvärtom, tycket den ville släppa bak rätt mycket, men det kan förstås bero mycket på de usla bakdäcken ! Jag gillar understyrning mer än överstyrning, så jag kommer nog gör dämparna lite mjukare bak ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Läcker vagn!
![]() Andra fotot från Mantorp är ju en av de bästa vinklarna man kan få p åen E46 M3 - riktigt skarpt! ![]() _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||||||
Re:
och ca 1min & 35sek senare såg det ut så här: ![]() ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||||
Re:
I ärlighetens har jag faktiskt ingen aning, men det borde väl vara minst 30 kg antar jag, och att den stora slutdämparen är utbytt mot en rostfri borde ju göra kanske uppemot 10 kg ( !? ), byter jag stol är det nog ca 25 kg ( per stol ), slänger jag sedan ut baksäte borde man väl kanske sparat 100 kg, och det är ju en ändå en del... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Efter alla klagomål på Mantorp, som gällde ljudet från nya M3:an ( symaskinen !?
![]() ![]() ![]() Har även beställt topplagringar från Millway, hoppas hinna montera + göra hjulinställning innan Gelleråsen 4/10 ! ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Händer inte så mycket med bilen just nu i flytt-tider...
Dock är garaget färdigt, och nästa helg går flyttlasset, då måste allså M3:an vinterrastas en sväng..... ![]() Så här blev garaget, med en dålig mobilbild: ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 19072 besök totalt |