Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10097 besök totalt |
Fränt..
Körde en sådan där i somras (hyrbil ![]() Det kompenserades ganska väl av att den lät ruskigt coolt ![]() När det dessutom går så sakta får man ju dessutom höra det fräna ljudet under en längre tid när man accelererar ![]() _________________ Tomas Frick Mazda Miata '91 |
||||||
Skitkul med någon som bygger på en aygo!
![]() Kan hålla med om att anti-allt-skit-systemet suger.. Antispinnet dödar ju bilen när det är halt ute! ![]() Så fort det börjar bli roligt så *piiip-piiip* Men kul bil annars. Meckat dit en mc-dämpare på bilen. Låter häftigt och udda, men för mycket ![]() (Du är med på trillingbilarna.se va? PTRacing heter jag där ![]() _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||||
Aaah, en konkurrent i miljöbilsklassen
![]() ![]() Ska du på några fler banträffar i år? Vore kul att ha nån till i miljöbilsklassen att fajtas med ![]() Har du tittat på den här Aygon förresten? ![]() _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||
Re:
Jupp GDS heter jag där. Brukar göra det mesta själv. Lånar en bild av Andreas Vindal från Rejsa-träffen på Sturup. ![]() Har någon fler bilder på min framfart på Sturup så blir jag jätteglad. :attention Gärna bilder där man ser hur oerhört fort bilen gick i regn. ![]() Alltså inte bilder där man ser hur otroligt långsamt det gick när det torkat upp. ![]() _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||||||
Riktigt kul initiativ !
![]() Själv använder jag dock min till att pendla till jobbet. (Inga konstiga ideer ![]() Funderar mest på det där avgassystemet och varför du inte köpte det där "sportsystemet" som fanns som tillbehör ? Skulle vara kul att höra skillnaden. _________________ Fredrik Hermansson-- Porsche 968CS-93 VW typ 1-50 |
||||||
Re:
Skillnaden = 5000:- Du måste byta stötfångare också för att den ska passa, så det blir dyrt. Dessutom är den inte särskilt snygg. (IMHo) Jag har inte hört hur TTE-blåset låter, men är ganska säker på att mitt låter betydligt fetare. Här är en film med enkelblås: http://www.youtube.com/watch?v=-2-h0qx0w18&feature=related Så här låter mitt: http://www.youtube.com/watch?v=B6_F6NAtU1I&feature=related _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||||||
Som en moppe i målbrottet! ![]() ![]() |
||||||
Re:
Kul med en nyare småbil här på rejsa. Lycka till med kröningen och bilen ![]() _________________ Andreas Fäldt |
||||||
Re:
Well... det låter faktiskt som en gammal 911 när man passerar 4000 rpm. Det lär låta ännu mer 911 om man sätter på ett öppet filter. Då kan man samtidigt se till att den får kall luft. Nu suger den i sig 40 grader varm luft. ![]() _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||||||
Missförstå mig inte. Jag gillar dessa bilar skarpt!
![]() |
||||||
Re:
Själv tycker jag att det såg tufft ut med mittplaceringen ! Själva systemet var ju i alla fall inte så dyrt men eftersom man var tvungen att byta "ända" på bilen kanske det blev en sådan skillnad i pris. Vad kostade det du köpte ? _________________ Fredrik Hermansson-- Porsche 968CS-93 VW typ 1-50 |
||||||
Re:
Röd passar inte på denna bil ! Mica Blue är snyggast jämte den svarta. _________________ Fredrik Hermansson-- Porsche 968CS-93 VW typ 1-50 |
||||||
Re:
om jag inte förstod fel så var hans system mer än bara ljuddämpare ![]() TTE-blåset är nog bara ljuddämpare + att man ska byta stötfångare bak. Rätta mig om jag har fel någon ![]() MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
||||||
Re:
Då rättar jag dig... ![]() Mitt "system" består bara av en ljuddämpare med två utblås som blir fyra tack vare slutrören. Man kan välja 2 eller 4 blås, samt raka eller "DTM"-rör. Aygon har bara ett spinkigt rör från katalystorn till bakaxeln samt en enda ljuddämpare. Det är den man byter, även när man köper TTE. Exakt samma princip alltså. _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||||||
F-n va kul med fler bilar runt 3,5 metern !!!!
![]() Sten-bal liten plutt du har skaffat dig !!! Utblåset ger väl 50+ hästar fler... ![]() Lättaste sättet att trimma (och billigast) : LÄTTA !!! Dock kanske inte till dåraktighet, som en själv...dock har ju jag även hängt på lite vikt... ![]() Kan bara tillägga att med bra väghållning och lätt bil så kan man både köra ikapp och köra/bli släppt förbi snabbare bilar. Man kan ha kul som F-N med -80 hästar. _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||||
Nu ska det trimmas minsann!!!
![]() Nåja... Har beställt iridiumstift. De kan säkert ge en och annan hästkraft. De ska i alla fall spara soppa. Har även hittat en mojäng (på Ebay såklart..) som ska kopplas till OBD-uttaget. Den "tar över" vid vissa anrop i mappningen och ska ge ett antal hästar. Prylen kostar bara 500 spänn och gör inga ingrepp i bilens ECU, så det kan vara värt att testa. Kanske? ![]() Säljaren har fått 99,8% positiv respons, så det finns en möjlighet att det är en grej som verkligen funkar. Skulle stoppa i en slang för att hämta kalluft från fronten till insuget men det fanns ingen plats för min 75 mm:s slang. ![]() Ska skaffa en smalare slang, i stället för att börja såga i bilen. _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||||||
Ja i väntan på kompressorn, så blir det säkert kanon med en liten placebo-box
![]() Du får gärna lägga upp lite bilder på dina små ingrepp, alltid kul att se hur de ser ut i de små skrymslena, på bilar som man själv inte sett mer av än på utsidan! _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10097 besök totalt |