| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 - 360C @ Nürnburgring - 26 okt
|
2 besök senaste veckan (2781 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Nästa rejs ska ju gå på N-ring. Vilken vill ni köra på, den gamla Nordschleife eller F1-banan??? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag tycker att vi skippar Nordschleife! JAg vet att det är en kul bana och så men jag har upptäckt en sak som kanske gör det lite komplicerat.
Väljer jag 30% längd på loppet så blir det 43 varv!!! (8-9 min per varv!) Väljer jag det minsta (5%) så blir det 7 varv, med andra ord skulle racet ta ca 1 h och 10 minuter! Vad säger ni? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
Så tänkte jag med. Jag röstade med hjärtat denna gången. Norsligan e bara sååååå grym bana. _________________ Christian Waltgård |
||||||||||||||||||||||||
|
Hmm kan någon lägga upp en färdigpatchad nordslinga åt mig? Just nu har jag "originalversionen" med äckliga texturer och error i depåstarten o allt.. Tänkte ladda ner patcharna - men servern för dem verkar vara nere...
|
||||||||||||||||||||||||
|
OK! Då blir det den gamla Nordslingan på söndag!!
Här laddar ni ner den: http://www.xzibitaprojects.net/ Under F1 C '99-'02 står det FIA GT 2002: X-spec. Tryck där och gå ner längst ner på sidan. Där hittar ni SBDT Nordslinga. Det är den vi ska köra med på söndag. Jag har provat länken och den fungerar. När ni laddat ner den går ni in i filen Nordscleife.gdb och skriver: Nordschleife { Filter Properties = 1 11 21 31 AND 360C RaceLaps = 12 och sparar. Då blir söndagens rejs 4 varv! Vi skippar kvalet på söndag! Det skulle ta alldeles för lång tid! 4 p till den som får den snabbaste varvtiden under loppet istället. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||||||||||||||||
|
Är det bara för mig asfalttexturerna ser ut som gegga och man kör genom en vägg ut ur depån?
|
||||||||||||||||||||||||
|
Jag har en P4 2,4 Ghz och en Bostream 2.5 Mbit lina. Det borde funka att hosta på eller ?
I gdb filen som ligger på servern för nedladdning står det { Filter Properties = 1999 AND 2000 AND 2001 AND 2002 AND 2003RH AND EXTRA AND 360C RaceLaps = 143 Att vi skall ändra racelaps fattar jag, vilka siffror skall vi köra med ? _________________ Christian Waltgård |
||||||||||||||||||||||||
|
Det bästa vore kanske att Kalle (eller någon annan) lägger upp en "officiell" Nordscleife.gdb som alla kan ta hem? Kan kännas onödigt men detta för att undvika mismatches som lätt uppstår.
_________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag har lite småstrul med banan.
Jag ser inga start lampor.... visserligen inget stort problem eftersom man kan starta efter klockan. Depåstoppen funkar inte, min depågubbe försvinner när jag kommer in på depåområdet. Funkar det för er andra? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||||||||||||||||||
|
Jag har oxå problem.
Inga startlampor (inget stort problem) Ingen depå gubbe (kan bli strul vid depåstopp) Man kan åka igenom depåväggen (några straff för detta?) Kraschar men kan man lätt komma över räcket (slut för dagen) Jag håller med om att denna bana är suverän men det verkar ju finnas problem med banan. Var det inte sådana här banor vi sa att vi inte skulle köra? _________________ /Dusan Reljanovic |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2 besök senaste veckan (2781 totalt) |