Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya originalbussningar eller POWERflex till bruksbil/konbana
965 besök totalt
forsberg_80
Skellefteå
Här sen Jul 2005

Trådstartare

Är i färd med att beställa en omgång nya bussningar till bakvagnen (6st) på min BMW E36.

Jag använder bilen till vardags men har hyffsat fria händer eftersom det är våran "andrabil".

Är det lika bra att köpa nya originalbussningar till bakvagnen (mycket billigare) för att få behålla den lilla komfort som finns i en E36, eller krävs det liknande powerflexbussningar för att bilen inte ska åla sig fram när jag kör konbabna med den?

Hur mycket försämrar powerflex komforten gentemot originalbussningar/kontra hur mycket tightare i chassiet känns bilen med powerflex kontra nya originalbussningar!?

Tacksam för lite vägledning..

Hedekas
Här sen Mar 2005

Smacka dit bussningar i delrin så blir det riktigt tajt och fint i chassiet Det kanske bankar och tjuter lite men det väger körkänslan upp med råge

www.albertssonracing.se
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Nya originalbussningar eller POWERflex till bruksbil/kon

forsberg_80 skrev:
Är i färd med att beställa en omgång nya bussningar till bakvagnen (6st) på min BMW E36.

Jag använder bilen till vardags men har hyffsat fria händer eftersom det är våran "andrabil".

Är det lika bra att köpa nya originalbussningar till bakvagnen (mycket billigare) för att få behålla den lilla komfort som finns i en E36, eller krävs det liknande powerflexbussningar för att bilen inte ska åla sig fram när jag kör konbabna med den?

Hur mycket försämrar powerflex komforten gentemot originalbussningar/kontra hur mycket tightare i chassiet känns bilen med powerflex kontra nya originalbussningar!?

Tacksam för lite vägledning..

Inte likadan typ av bil eller någonting lika så men när jag ersatte ~ 20 år gamla originalbussningar på Sciroccon med bonrath polyurethanbussningar så tycker jag nog att komforten blev bättre Troligen kunde bärarmar och bakaxel helt plötsligt ledas utan direkt motstånd.

Vad som hade hänt om man jämfört NYA originalbussningar mot eftermarknads hade kanske blivit helt annat resultat.

965 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande