Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1158 besök totalt |
STCC the Game och tangetbord
Fungerar detta överhuvudtaget? Köpte spelet idag, verkar väldigt lovande och de lilla jag har testat de svenska banorna så verkar dessa hyffsade Men spelet är svårt, för en nybörjare som mig iaf.. Tycker inte jag får någon fartkänsla och missbedömmer vid varje kurva ![]() Är det överhuvudtaget lönt att köra med tangetbord eller det är bara till att beställa ratt direkt? _________________ Bartek "Berra" Brejski |
||
Enligt mig så finns det väldigt få spel som är spelbara utan ratt inom racingen...
Det skulle vara Grand Trismo och Need for Seed .. eftersom att i dessa spel så går det fortare at studsa i väggarna än att köra som folk ![]() Tipset är att inhandla en ratt ... du kommer antagligen inte ångra dig! _________________ Gabriel Roos ButterflyRacing Div. BMW: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=688834 |
||
Re: STCC the Game och tangetbord
Stick genast iväg och köp en ratt! Annars mister du ju hela grejen. |
||
Gamepad går, finns vissa aliens i GPL som kör med joystick men tangentbord... Jag skulle ha svårt att ta få stryk av någon som kör med tangentbord så bäst du skaffar ratt
![]() DFP GT kan jag tipsa om om du inte vill lyxa på direkt. Gällande fartkänsla STCC och WTCC de går ju i slow motion inte mycket att göra åt. Det du kan göra är att öka fov så mycket det går 120 samt möjligen köra bumper vy. Har för mig STCC har en sådan jag kör bara cockpit vy... Skaffa Evo expansionen så får du lite bilar att köra fort med om du inte gillar de öppna varianterna ![]() _________________ Pär Öqvist |
||
Jag kör med gamepad, eller rättare sagt en handkontroll från Xbox 360. Gas och broms funkar fint och går att dosera mjukt, men styrningen får man anpassa lite då jag kör med vänster- och högerpilarna på styrkorset (med kontrollens joystick blir bilen überkänslig i styrningen). Fick bara modifiera pilarna/styrkorset lite! Men tyvärr saknar man force feedback, så man får köra mycket på känsla och gissa när bilen släpper/ska släppa. Har helt enkelt inte råd med en ratt, så nog funkar det med handkontroll om man vill och är envis
![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1158 besök totalt |