Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2142 besök totalt |
Jaguar XJR
Det gäller XJR från andra halvan av -90-talet med 4 liters sexa med kompressor, 325Hk. Går en sådan att köra inspirerat, eller är dom tung och klumpig? Har tittat på en som verkar vettig till en bra kurs, men funderar på om man då måste byta till hatt, eller kan behålla sin kepa... ![]() _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
Tämligen tung & klumpig..
Min far har en sån, men nej jag får ingen längtan till bankörning med den. Vore intressant att se kontot för bromsbelägg dock. ![]() Borde ligga väldigt nära 2 ton. ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||
Har kört XJ-V8an på bana en förmiddag. Är ju minst sagt stor och tung men ändå oväntat kul att köra. Extra roligt var att min chef körde på samtidigt i en XK8 och inte klarade av att hålla undan.
Fast jag hade ju inte köpt en själv ändå... _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Bilen är stor och klumpig. Säkert ett par kubik regnskog och 17 kor i de där bilarna. Köra inspererat går utmärkt men tyngden dödar dem.
Tanken på en rensad bil med bur och manuell låda har slagit mig ett par gånger när vi fått in billiga ex. på jobb. Sköna bilar som inte har på banan att göra men det ser vissa som en utmaning ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||
Jag har en stark känsla av att en sån bil är roligare när det inte svänger så mycket
![]() Den motorn+kompressor borde väl ha lite potential för hyfsad prestanda? _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
Har kunnat konstatera att den bilen inte var nåt för mig, kändes som att den var tillverkad i början på 80-talet...
_________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||
Varför skulle man inte kunna rejsa en Jaguar?
Visst är dom stora och tunga men väghållningen är det inga fel på speciellt om man väljer modeller som t.ex XJR. Få bilmärken har väl lika mycket race herritage som Jaguar har och tro det eller ej så tävlas det villt med dessa bilar i racingens hemland med stort H: http://www.jagracing.co.uk/ // Peter (och inte förvånande Jaguar-freak ;-) _________________ Peter Hällström |
||
Re:
Visst kan man rejsa Jagga. Det rejsas DAF, Scania, Volvo, Man, Mercha etc men tar man ut en lastbil på bana ska man inte tro det matchar sportvagnar etc. _________________ Roland Johansson |
||
Tycker helt klart du ska köpa den och göra om den efter DIN stil och smak...
Behövs fler udda "banräserbilar" här.. och en Truckracer hänger ju inte jag med iaf, fan vad dom går...... _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2142 besök totalt |