Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hjulinställning i gbg?
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (20016 totalt)
Premis
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Hjulinställning i gbg?

Hej

Letar med ljus och lykta efter ett bra proffsigt ställe som kan göra hjulinställning på min Golf GTI -07 i göteborgsområdet. Vem skall man vända sig till?

Tidigare har jag varit på Vianor i trollhättan men nu jobbar man inte på saab längre så det är lite långt att åka, dom har gjort bra ifrån sig 50% av tillfällena i alla fall men det krävs att man övervakar dom för att få till det.

Nu var jag i kungälv och kollade ett ställe men dom bara klantar sig så det blir inget där.

Vart ska man gå om man ska få: Bra service, Proffsigt bemötande, Bästa utrustningen, Senaste vinkelspecarna och mekar som inte klappar en på huvudet "du den där ratten e inte skev grabben, det har du bara fått för dig".

Stört omöjligt att hitta en vettig.

Läste på något annat forum att Nettodäck (http://www.nettodack.nu/) skall vara seriösa, bifall?

Kom inte och säg att jag ska åka till Pekkas bara , dom är bilmördare.

Tack för svar!
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006

Det finns ett bra ställe på Gullbergs strandgata vid gasklockan.

Euromaster

Yngre killar som har bra utrustning och dom är noggranna i sitt arbete.

Telefon: 031-804110
Adress
Gullbergs Strandgata 34
411 04 GÖTEBORG

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Har du kollat med GummiGubben? Ligger vid Vågmästareplatsen på Hisingen.
Jag tycker de är bra att ha att göra med. De brukar lägga om mina hjul till tävlingsbilen och så sent som i torsdags var jag där och ställde hjulvinklarna. Ring och hör med dem på 031-51 77 72

NS: 38 varv
Citera
PT
Alingsås
Här sen Aug 2007

du har ju alltid Pekkas framvagns inställning, har
alltid varit nöjd med deras jobb.
dropp in är det som gäller hos dom.

//PT

Vingåker
Här sen Maj 2006

Re:

Premis skrev:
...Kom inte och säg att jag ska åka till Pekkas bara , dom är bilmördare.

Tack för svar!

PT skrev:

//PT

Där kom den! Jag har goda erfarenheter av stället, sist jag var där (längesen) fick jag backat in och gjort inställning även bak.

Sist jag gjorde en inställning på S4:an var på Vianor i Kungsbacka, bra och vettig kille som skruvade. Men han slutar tyvärr nu efter semestrarna.

Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re:

Niklas Rosell skrev:
Premis skrev:
...Kom inte och säg att jag ska åka till Pekkas bara , dom är bilmördare.

Tack för svar!

PT skrev:

//PT

Där kom den! Jag har goda erfarenheter av stället, sist jag var där (längesen) fick jag backat in och gjort inställning även bak.

Sist jag gjorde en inställning på S4:an var på Vianor i Kungsbacka, bra och vettig kille som skruvade. Men han slutar tyvärr nu efter semestrarna.

OK tack, måste ju finnas någon i gbg som har riktig utrustning och inte kör med antingen snören eller ögonmått (pekkas). Jag tycker vianors utrustning var bra, men dom lyssnade inte på kunden.

Nej, pekkas kan gå och lägga sig under nån sten nånstans. Har haft mycket strul hos dom, efter mitt 3'e besök där så stod ratten fortfarande 5cm åt fel håll (inte nuvarande bil) och dom sa åt mig "det är fel på din bil, vi tänker inte göra något mer med den, försvinn härifrån, pengarna får du inte tillbaka!". What?! ..

20 min på vianor med RÄTT utrustning löste problemet i ett naffs. Så jag avskyr dom asen om man får skriva så.

Edit: man kan fråga sig hur dom tänkt sig få alla vinklar rätt om dom inte kan mäta upp hela bilen samtidigt .. backa upp bilen, vilket amatörjobb.
Citera
Premis
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re:

Samson skrev:
Jag tycker de är bra att ha att göra med. De brukar lägga om mina hjul till tävlingsbilen och så sent som i torsdags var jag där och ställde hjulvinklarna. Ring och hör med dem på 031-51 77 72

Har köpt däck där förr och lagat däck, dom har varit bra att göra med, t.o.m. lagat punka gratis när jag kom in igen 5 dagar efter senaste lagningen.

Men vad har dom för utrustning tro? Som sagt, gillar inte rock&roll när det gäller hjulvinklar. Skall vara bra utrustning, protokoll (före/efter) och detaljprecision.
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Premis skrev:
Samson skrev:

Har köpt däck där förr och lagat däck, dom har varit bra att göra med, t.o.m. lagat punka gratis när jag kom in igen 5 dagar efter senaste lagningen.

Men vad har dom för utrustning tro? Som sagt, gillar inte rock&roll när det gäller hjulvinklar. Skall vara bra utrustning, protokoll (före/efter) och detaljprecision.

De har laserutrustning, låser fast ratten i rätt position, mm så du lär bli nöjd! Ber du om protokoll får du det också. Nogrannheten var på hundradelen när om jag inte minns fel.

Mvh Johan

NS: 38 varv
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Klangs har jag varit hos flera gånger, och utrustningen är det inget fel på i.a.f.! thumbs up
Verkar ha hyfsat hög personalomsättning på hjulinställningsfronten bara, men jobben dom har gjort för mig har dom skött fint, bara att säga vilka vinklar man ville ha så löste det sig kanon. Sist jag var där för kanske 3 år sedan tog dom +800:- för jobbet.

Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Gummigubben och Däckman ligger bra till just nu verkar det som .. mer tips

Tack!
Citera
niklas.johansson
Göteborg
Här sen Okt 2006

Jag kan varmt rekomendera Åby Gummi i Sisjön.

Dem är riktigt duktiga, och det finns race intresse hos mekanikerna. thumbs up

Citera
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Re:

Magnus Svensson skrev:
Jag vet flera som har varit på Däckman i Högsbo som är nöjda

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=D%e4ckman&var=g%f6teborg&Vkiid=jYqbug2fKwDgGbeytswu4g%3d%3d&Vkid=13530667&isAlternateNumberResult=False

Första och sista gången jag var där hade de missat min bokning och bemötandet jag fick var riktigt otrevligt!
och jag vet flera som sagt just det om service/bemötande.

Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Hmm gummbigubben då kanske ..

Mer tips?
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006

Åby Gummi i Sisjön är bra thumbs up.

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
Premis
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Ringde precis och bokad tid hos Gummigubben imorgon bitti.
Laserutrustning, protokoll på före/efter, övervakar, 575 SEK för inställning av fram och bakvagn och dom förstod att jag ville ha bra jobb för jag berättade att jag var j*vligt petig med sånt här.

Återkommer med resultat och omdömme,
Citera
Premis
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Nu står ratten ungefär 5-8 grader åt höger istället för vänster! Trots att dom spännde upp ratten så den stod rakt .. något måste har ju gått fel (missat att få den rakt??). Dom ska göra ett nytt försök på måndag.

Trackingen fick dom näst intill perfekt dock, den går spikrakt när man släpper ratten (bara ratten som är skev nu).

.. eller är det så att en Golf V GTI är stört omöjlig att få rak?? Isåfall kan nån få komma och köpa den billigt av mig, börjar tröttna.
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Premis skrev:
Nu står ratten ungefär 5-8 grader åt höger istället för vänster! Trots att dom spännde upp ratten så den stod rakt .. något måste har ju gått fel (missat att få den rakt??). Dom ska göra ett nytt försök på måndag.

Trackingen fick dom näst intill perfekt dock, den går spikrakt när man släpper ratten (bara ratten som är skev nu).

.. eller är det så att en Golf V GTI är stört omöjlig att få rak?? Isåfall kan nån få komma och köpa den billigt av mig, börjar tröttna.

Vad jag vet efter alla hjulinställningar som jag gjort. så är det mycket svårt att få det rakt.. även om man var jätte noga med att låsa ratten spikrakt så blev det snett efter bytet.

Citera
Premis
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re:

Nikel skrev:
Premis skrev:

Vad jag vet efter alla hjulinställningar som jag gjort. så är det mycket svårt att få det rakt.. även om man var jätte noga med att låsa ratten spikrakt så blev det snett efter bytet.

Det låter ju helt sjukt att det skall vara, vad är så speciellt med den. Har bara haft sådana här problem med VAG bilar, inga andra ..
Citera
Premis
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Här är mätprotokoll, det var inte Lite dom ändrade toe ..

http://img505.imageshack.us/my.php?image=hjulvinklarro5.jpg

Teoretiskt sett så borde ju ratten och inställningen blir spikrak om man ställt ratten rakt .. kan det vara någon form av glapp som man missar när man bara vrider upp den? T.ex. att däcken flexar och måste ställas rätt på något sätt? Däcken har rullat kanske 1500 mil och jag har inte noterat någon direkt snedslitning på dom så ..

Edit: och så här står ratten nu när bilen går spikrakt framåt http://img389.imageshack.us/my.php?image=ratten01fg0.jpg
Citera
sqalo
Göteborg
Här sen Nov 2003

Vad händer här? Fick ni ordning på inställningarna?

Är också ute efter en bra firma till mitt åk, så man tackar för tråden thumbs up

Hjulinställning i gbg?
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (20016 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande