Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2228 besök totalt |
internationell licens?
Hej! Såg en serie idag på explorer med historisk racing och vart lika slagen som vanligt av hur mycket man vill köra ![]() Nu skall jag göra slag i saken och skaffa mig en bra licens som jag kan rejsa vart och vad jag vill med (tänkte jag iaf). Kan någon hjälpa mig? jag har sökt och sökt och det verkar inte finnas så mycket info om: 1. hur dom olika licenserna skiljer sig åt 2.vad det kostar att ta dom 3. var och när man gör det Det hade varit himla bra till att börja med så jag kan sätta igång! ![]() _________________ Patrik olson |
||
_________________ BMW MC-klubben |
||
Re:
Debutantlicens 450:- (sen kostar licenskursen mellan 1000-2000 normalt sett) Nationelllicens 780:- Internationelllicens 2.500:- |
||
Re:
Du kan inte ta den Internationella licensen direkt..... Du måste ta Debutantlicens, sen köra och fullfölja 3 tävlingar och sen köra ytterligare 5 tävlingar, fullföljda.... dvs 8 tävlingar totalt sett minimum. SBF har ett antal Licensutbildare (jag t.ex) och vi håller kurser som annonseras ut på olika ställen t.ex här på rejsa..... Och då får du materialet av utbildaren..... |
||
observera även att den där kostnaden är årlig och vad jag vet så går det inte heller att frivilligt nedgradera licensen, eller någon som vet annat?
Så har man tagit en internationell licens så antar jag att det blir till att betala 2 500:- varje år. Man bör ju kunna bli av med licensen genom att inte betala och sedan börja om på stegen om man vill återgå till att enbart betala för debutantlicens. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Jag har haft internationell licens har nu nationell licens. Man får ju ansöka om internationell licens
och årligen gå på läkarkontroll. Gör man inte läkarkollen så blir det nationell. Så blev det automatisk för min del då jag lade hjälmen på hyllan några år. _________________ Lars Malmros |
||
ok sä då är det den långa vägen som vanligt då :-)
tänkte man lika gärna kunde gå på "stora" licensen direkt. Nåja man måste ju börja någonstans. jag får väl signa upp mig på en debutantlicens då skall kolla i bankalendern jag antar att alla uppskrivningar står där? _________________ Patrik olson |
||
Re:
nej, licenskurserna brukar inte vara listade i bankalendern..... dom flesta kurser går på våren.... men det finns några även så här års.... t.ex så har jag en kurs i samband med Rejsa-träffen på Sturup 22-24 Aug... kursen är på lördagen den 23... kostnad 1700 inkl träffavgiften........ |
||
Re:
japp... Och du kan läsa allt om träffen och kursen här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||
Re:
Så länge det är en nationell tävling så räcker det med nationell licens inom EU. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Re:
Det finns ett par tillfällen kvar på Sviestad och Mantorp, 5/9 på Sviestad och 3/10 på Mantorp. Lite info: Arrangör: Östergötlands Bilsportförbund. Plats: Linköpings Motorstadion/Mantorp Park Innehåll: Teoretisk och praktisk utbildning som berättigar till förarlicens Racing (ej formel). I kursen ingår även funktionärslicens steg 1 (C). Föreläsare och instruktörer: Kenneth "Kåge" Gustafsson, Patrik Strömberg, Anders Gabrielsson, Jonas Larsén m fl samt Sven-olof Sandberg ÖBF:s utbildning. Kursavgift: 1450 kr per deltagare och betalas kontant på kursdagen. Då ingår teori, praktik, SBF:s regelbok för Racing och övrigt kursmaterial samt Kaffe/te, dricka, fralla, mat, kaffe och kaka. Övrig information: Praktiken genomförs med egen bil "Svenssonbil" går bra, men se till att bromsklossar och bromsvätskan är i bra kondition. Vi kör bla bromspunkter, spårval, tangeringspunkter, flaggor/signaler och banposteringar mm. Medtag hjälm, handskar och eventuell övrig personlig utrustning som du har tillgång till. Upplysningar och anmälan: Sven-olof Sandberg. Tel. 0142-57133, Fax. 0142-57055, Mobilnummer 070-6057133. kansli@ostergotlandsbf.se. Mer info finns på: http://www.ostergotlandsbf.se/index. Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2228 besök totalt |