Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 115 besök senaste veckan (23570 totalt) |
Re:
Det är en kostnadsfråga. Vad vill du ha för dem? Tänkte att du skulle få byta tak på den också såvida den inte blir såld. |
||||
Re:
Tråkigt om du säljer, fin bil Skulle va kul att se om du får nå fart på den SLC den 24 okt då kan vi köra mot varanda med SLC transponder, kommer du.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Det låter intressant, man är ju bra sugen på att köra lite mer i år. Måste bara beställa en ny soppapump då det är något fel på en av dom som sitter i nu.
|
||||
Re:
Vad är det för pump, kanske har hemma _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
du har pm |
||||
Re:
Verkligen coolt att man kan plocka ut så mycket hästar på bara 0,65 bar. Men å andra sidan är ju grundmotorn inte speciellt slö heller ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||
Re:
Ja lite trevliga driftbox filer vore nice att se, så man kan lägga dom över varandra så man ser var man måste få upp farten mot detta monster _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Då är det dags att uppdatera lite. Har så saktligen börjat smida lite planer inför nästa säsong nu.
På listan står följande. -Kolla över diffen(låter lite konstigt ibland) ev. stoppa i en Drexler diff. -Renovera alternativt byta växellådan då treans synkring är riktigt kass, eller så stoppar man i en sekventiell 6-växlad Drenth låda direkt ![]() -Byta bur, Har därför en skruvbur från Weicher till salu ifall någon är intresserad. -Riva av folien, kan dock inte bestämma mig ifall bilen ska vara vit eller om jag ska lacka om den. -Montera massa roliga aerodetaljer. -Gör storservice och justera ventilerna m.m. -Eventuellt byta kompressor så att man kan passera 700 hk. Det är väl allt i det stora hela som jag har tänkt att göra inför nästa säsong. Uppdateringar kommer att följa så fort jag har börjat pilla med bilen. |
||||
Den är jävligt läcker alpina vit också
![]() Blir spännande att se hur planerna utvecklas i vinter, större kompressor vore skoj att se ![]() |
||||
Ska jag vara ärlig har jag hela tiden tycket att folien var helgerån på en supersnygg bil. Må vara att folien är häftig men den är riktigt vacker i vitt
![]() |
||||
Tycker också att den är riktigt snygg i vit, men det känns lite tråkigt att ha den vit då Magnus bil också är vit.
Kom även på två saker till på listan som bör göras inför nästa säsong. -Nya dörrar i glasfiber eller kolfiber -Kolfiber tak ![]() |
||||
Re:
Du har kanske hört att Per (På PEAN) fixar grymma kolfiberdelar till BMW..? Han tog hem ien baklucka för ett litet tag sen som hade otroligt hög kvalité. Så ska du ha kolfiberdelar så kan du ju kika med honom ![]() |
||||
Re:
Tack för tipset, ska kolla lite med han vad han har då. |
||||
|
||||
Re:
Hej stefan Jag skulle också vara intresserad av buren, skicka gärna ett pm ifall den inte är såld. _________________ /Petter Ledin |
||||
sjukt najs m3a! blev ju inte alls sugen när den låg på blocket nu.
hade vart kul och se ett biltest till våren denna mot loaded ![]() |
||||
Re:
Tackar! Är själv sugen på att få jämföra den mot Loaded, kanske skulle prata lite med Anders och försöka samordna en ny time attack på ringen tillsammans. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 115 besök senaste veckan (23570 totalt) |