Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Före detta Bråkig G25:a tips på bra setups sökes..
<<   1, 2, 3, 4   >>
9132 besök totalt
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Aaaaahhhrgg!

Fick tebaks ratten från Stacken (tack för testen)

Testade idag och precis lika udda som förut. full gas som oftast men bilen rör sig inte
pedalerna regerar inte helt rätt iheller.

Provade att byta till porscheratten i options och det funkade lite bättre, bilen gasade bara lite av sig själoch gick att styra.

blir helknäpp på detta

Hm, jag får nog ta och titta över. Så kan vi ju ha lite testavarandrasbilarträff också .

Förresten, hade du prövat att byta drivers?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Testavarandrasbilarträff thumbs up Dock har jag monterat in vinterkitet med motor/kupé värmare och gummimattor så den går bara halvdant nu

Byta drivers? nja jag har testat att ominstallera den senaste från Logitech som jag tankat ner. Har inte provat någon ALTERNATIV driver.

Det är så HIMLA frustrerande när man är så nära men ändå inte.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Testavarandrasbilarträff thumbs up Dock har jag monterat in vinterkitet med motor/kupé värmare och gummimattor så den går bara halvdant nu

Byta drivers? nja jag har testat att ominstallera den senaste från Logitech som jag tankat ner. Har inte provat någon ALTERNATIV driver.

Det är så HIMLA frustrerande när man är så nära men ändå inte.

När jag hade drivisen som det länkas till här i forumet så blev ratten hel hispig, Men när jag bara installerade från cd som följer med så funkade den,Förutom att jag hade växelspaken i Back läge o då funkar den inte, Men när jag väl märkte det o lade den i neutral läge så var all ok,

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Sjukt nog har jag inte testat den som följde med på skivan vilket jag inte brukar göra iheller då det i stort sett alltid finns en fräschare på nätet. Har dessutom för mig att skivan inte supportade Vista.

En annan udda sak är att ratten funkar klockrent i Vistas eget konfigprogram "kontrollpanelen/spelenheter/konfigurera eller avancerat

där kan man testa gas/broms/koppling/styrning/växling och ALLT är normalt där, DET tycker jag är udda.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Sjukt nog har jag inte testat den som följde med på skivan vilket jag inte brukar göra iheller då det i stort sett alltid finns en fräschare på nätet. Har dessutom för mig att skivan inte supportade Vista.

En annan udda sak är att ratten funkar klockrent i Vistas eget konfigprogram "kontrollpanelen/spelenheter/konfigurera eller avancerat

där kan man testa gas/broms/koppling/styrning/växling och ALLT är normalt där, DET tycker jag är udda.

Så var det för mej med innan jag byte, alt funkade som det skulle när jag kalibrerade, men inne i spelen funkade det inte,

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Låter intressant, får testa med skivan därhemma då

I worst case blir det ännu en nyinstallation men denna gång med XP så får vi se hur det funkar.

Datorn skall i stort sett enbart användas till körning så det kvittar eg. vilket os den kör.

tack för tipsen!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Låter som det är spelet i sig som knasar.. Har du kalibrerat ratten ingame?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Made skrev:
Låter som det är spelet i sig som knasar.. Har du kalibrerat ratten ingame?

gissa 3 ggr

Ja det har jag gjort, även kalibreringen i spelet är lite skum..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Knepigt!

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Mission completed!

Stacken hotade med att komma hem och "fixa det" så jag tog fatt i det.

Avinstallerade drivrutinen

ut med ratten

Skapade ett nytt konto/profil

Loggade in

In med ratten utan några drivisar

Startade upp spelet och det funkade direkt.

Har spelat en del nu och det funkar som de skall.

Min maskin genererar lite bluescreens men jag tror inte det har med ratten och göra så det får jag kika på vid tillfälle.

tack till alla som försökte hjälpa mig.

Nu skall man bara lära sig köra lite oxå, körde några varv på gelleråsen, sturup och knutan fy bubblan vad kul det är thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Stacken hotade med att komma hem och "fixa det" så jag tog fatt i det.

Mikkowl
Utanför Stockholm
Här sen Okt 2008

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Du ser väl till att gå in på Car Setup > overall > och sen höja wheel turn eller vad det nu heter (normalt runt 13 grader) till maximala 32+ grader? 13 grader passar nämligen bara typiska PC rattar som inte går att ratta så långt på (lite mer än ett halft varv bara), medans G25 rattar 2.5 varv. Om du inte ändrar det så måste man ratta som fan för att svänga bilen och blir helt omöjligt att fånga en sladd.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Intressant såklart detta!

Några fler tips på tweakningar till G25 och STCC/race 07 ??

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mikkowl
Utanför Stockholm
Här sen Okt 2008

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Hmm. För att använda växelspaken i manuellt läge (H-pattern) så bör du gå in på controls > advanced > och ställa in att "hold button for gear" eller något mycket liknande är aktiverat. Annars så kan man inte få i neutral läge när man drar spaken ur växel.

Ha en control profil för sekventiellt och en för manuell H-pattern.

Se till att ha 'auto clutch' avstängt också (realism menyn)

Bromspedalerna är bättre och styvare på G25 än andra rattar, men dom är ändå för lösa jämfört med riktiga bilar (speciellt race modeller). Och man känner inte äkta motstånd med hydralik etc. Det gör att det kan vara väldigt svårt att 'threshold brake' - bromsa på gränsen av att låsa däcken. Gå till controls > advanced och sätt "brake sensitivity" till 0%. Det gör att spelets bromsar reagerar mindre än vanligt när man trycker ner pedalen till 50-75% ungefär, men dom sista 25% så måste dom i gengäld reagera mer för att nå upp till 100% bromsstyrka. Eftersom man oftast bromsar i båtten helt när man bromsar på rakan (I början) och först när man färdas betydligt långsammare behöver lätta på bromspedalen för att undgå att låsa hjulen, så fungerar det väldigt bra.

Glöm inte att man måste göra alla inställningar för varje kontrollprofil.

om man går till control > advanced, så finns det ännu ett steg frammåt man kan trycka i nedre högra hörnet. Force Feedback settings eller något sånt. Du kan här leka med inställningarna främst för motor vibrationer, curbs och andra styreffekter. Använd force feedback effects på antingen max eller high (på max får man effekterna från motor vibration etc). Efter smak. Det är antagligen 'steering force' du vill ändra på om du tycker ratten känns för slapp eller stark för en viss bil. Tror default är 170% (ganska starkt).

Edit: såg att du var BMW freak. Du vet väl att det finns BMW M3 (V8 modellen) att ladda hem? Låter fantastiskt! Här har du länken: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=13159

Den borde fungera till alla Race 07 + expansioner tror jag. Ganska rolig. Väldigt realistisk!

Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tackar, lät nice med bimmern men var det inte strul med att ha egna nerladdade bilar i spelen, tyckte jag läst om nån här som fick plocka bort dom för att få saker och ting att funka..

Många bra tips för övrigt, blir rödvinstweaks ikväll

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mikkowl
Utanför Stockholm
Här sen Okt 2008

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Det är vanligtvis inga problem alls med moddar och addon saker. Kör på och testa vet jag. Lätt att ta bort (särskilt med steam installationen om du kör den).

Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Spel online är HELT nytt för mig, Steam är installerat och jag brukar dra igång STCC från Steam JA, jag har försökt hitta rejsa servern och gjorde det oxå en men där är ju så Jä..a många servers att välja mellan.

Ingen som kan ge mig en 2 veckors utbildning i Steam ; )

Skall bli skoj att tweaka till ratten och lattja runt lite med andra rejsaianer iallfall.

blir att ladda ner bimmern i kväll!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Spel online är HELT nytt för mig, Steam är installerat och jag brukar dra igång STCC från Steam JA, jag har försökt hitta rejsa servern och gjorde det oxå en men där är ju så Jä..a många servers att välja mellan.

Skall bli skoj att tweaka till ratten och lattja runt lite med andra rejsaianer iallfall.

Hm, så får jag väl ta mig hem där ändå .
Du hänger väl på och kör lite STCC ikväll .

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Stacken skrev:
johan sjöström skrev:

Mycket snack o lite verkstad Stacken

Jaha STCC ikväll, vilken kanal

hur var när??

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Stacken skrev:
johan sjöström skrev:

Mycket snack o lite verkstad Stacken

Jaha STCC ikväll, vilken kanal

hur var när??

Vilken kanal, är du blind eller https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=50802

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Hmm falkenberg, kan det vara nåt att köra på, har bara varit dä en gång och banan verkade lite tråkig..skall försöka ta mig dig ikväll då ; )

var slår man på varningsblinkers på sitt fordon

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Racingsimulatorer
Före detta Bråkig G25:a tips på bra setups sökes..
<<   1, 2, 3, 4   >>
9132 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande