Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3027 besök totalt |
F1 Fuji
Fint väder idag, Hamilton före Massa i första passet, Glock före Alonso i andra. Nån som vet om det kommer något regn i helgen? En epok går i graven, sista loppet som direktsänds på TV6... Tur att man redan har Viasat Sport 3/Motor. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Ser intressant ut inför morgondagen.
glömde bort morgonens kval, blir till att ställa väckarklockan imorgonbitti _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Re:
Jag trodde inte 6:an visade loppet ![]() Vilken tid startar det imorgon?. |
||
Ska vi gissa på att Hamilton får likadant straff som Massa, trots att Massas tilltag var grövre
![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
Re:
Självklart! ![]() I sammanhanget kan man inte annat än förvånas över att man får 10 sek stop/go när man tankar vid stängd depå men när man genar över gräset för att peta av värste konkurrenten fårn man bara ett drivetrough... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Skall vi gissa att Massa i händelsen med Bourdais får 10000Euro i straff om han hamnar på poängplats men 10 placeringars nedflytt i resultatlistan (inte startlistan!) om han hamnar utanför poängplats.
Personligen anser jag att Massa/bourdais inte skall resultera i något straff alls. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
1:Alonso
2:Kubica 3:Kimi Bra lopp av alonso & kubica när ungtupparna slarvar bort sina chanser bäddar för spännande fortsättning SURT att man måste betala flera hundra i månaden för Viasat kanaler som är totalt ointressanta ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
Kan nästan hålla med J.Blomqvist Hamilton blir nervis när det närmar sig & gör en
massa klantig misstag det vinner man inget vm på Doc är det bra för mästerkapet spännande med 3 som kan vinna vm 1 hamilton 84 2 massa 78 3 kubica 72 4 kimi 63 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||
|
||
Bourdais straffad med 25sek tidstillägg. Massa upp en poäng och är bara 5p bakom Hamilton.
Jag har svårt att se att Hamilton hade blivit bestraffad för sin regelvidriga körning i starten om inte Massa incidenten hade inträffat. Jag tror att FIA var ganska lättade över Massas tilltag, det gjorde deras beslut och liv lite enklare. |
||
Varken Massa eller Hamilton är värdiga världsmästare med tanke på senaste tidens körningar.
En rättvis titel borde gå till Kubica, det är en man som kört stabilt och bra hela säsongen! Men blev ju ett ganska intressant lopp med alla incidenter, alltid kul när lite outsiders vinner och kul för Alonso med tanke på hur hårt han kämpar inom och med stallet. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Jepp, jag tycker personligen att det är väldigt synd att inte Alonso och Kuben är teamkamrater nästa år. Då hade de blivit VM-guld till Bayern.
Hiedi är ju slut om hon ens något varit i närheten av att vara bra... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Re:
Men Kuben verkar lättad att inte Alonso kör BMW-Sauber nästa år. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3027 besök totalt |