Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
6496 besök totalt |
Hej,
Den här kärran stod parkerad utanför PZ olympiapark i München för ett tag sedan. Det är nya modellen av 911, ja kallade den för 997 MKII i avsaknad av bättre namn. Karossen är lite speciel pa detta ex, i alla fall materialvalet! Snyggt vet jag inte men rätt ballt ![]() Ser mattsvart ut pa avstand, men... ![]() Här ser man kolfiberväven bättre. Nya baklyktorna är ocksa snygga! ![]() En närbild pa hur det sag ut ![]() MVH Kim |
||
|
||
Är det kombination av vinyl och kolfiberdelar, ren kolfiberkaross (Tak, stolpar, rubbet) eller endast vinyl?
Ytfinishen ser väldigt likadan ut överallt för att vara olika ytmaterial och hel kolfiberkaross låter lite för bra för att vara sant. Snyggt och sobert var det i vilket fall som helst. ![]() |
||
Har ofta tänkt på hur grymt coolt det skulle vara att på en bil som den där (alla panaler i kolfiber) och lacka hela bilen vit och ha kvar "viper ränder" över hela bilen där man bara klarlackat. Så att ränderna blir i kolfiber så att säga
![]() |
||
![]() |
||
Jag hade lite bradis när ja va där o ville inte fingra pa kärran. Men mitt intryck av den är att det handlar om en rena kolfiberdelar byggd av CF väv med honverktyg. "Factorykänslan", eller "Werks" som tyskarna säger var total hur som helst! Minns inte om även tak o balkar va kolfiber.
MVH Kim |
||
Lars Grönholm som körde i BMW Cup för något år sedan hade ganska mycket kolfiber på sin bil som han lackade Estorilblå. Det gick mao inte att se att det var kolfiber. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Japp, i Tyskland sa kan man själv välja sitt regnummer när man köper och registrerar en bil. (förutsatt att kombinationen finns ledig) Normalt är det en eller tva bokstäver man har att leka med, och 3-4 siffror (dvs allt som kommer efter staden man bor i M i detta fall München) Väldigt manga porschar har därmed 911, 964, 993 etc. Och ägarens initialer framför och visst är det snyggt! mvh |
||
Nästan 100 säker på att jag såg just denna bil nere vid
![]() ![]() |
||
http://www.sportscover.se/sv/index.p
Snacka med Mats, han har levererat samma folie till oss. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
6496 besök totalt |