Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Ny RWD, kan bli nåt för bantokar!
2274 besök totalt
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008

Trådstartare

Gillar inte märket men visst är den fin? Rätthjulsdriven, turbofyra eller V6, diffbroms och ska bli hyffsat billig och lätt enl ryktet.

Vad tror ni? Framtidens Nissan 200SX?

http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/hyundai-genesis-coup . . . .

Fixhult
Här sen Apr 2004

Inte lite Nissan 350Z-vibbar om den. Men klart bättre än tidigare Coupéer från dem. Rätthjulsdrift är ju skoj. thumbs up

Har den inte diskuterats förr (med tanke på att nyheten är ett halvår gammal)?

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

Niklas Falk skrev:

Har den inte diskuterats förr (med tanke på att nyheten är ett halvår gammal)?

Minst! Jag har väntat på att den skulle dykt upp för längesedan!
Läcker bil! Bakhjulsdrift är alltid bra!
Nya 370Z - konkurrent?

MexBeetle -90 1600cc
Citera
B5254T4
Varberg
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Sorry gubbs, säkert gammal nyhet men ramlade på den idag när jag hörde att Rhys Millen byggt en precis.
Ska visas på SEMA och det bör ju handla om Drifting.

Tror att detta blir fattigmans 370Z, precis vad vi behöver. Längtar även efter nya lill-Nissan S16, finns för få lätta RWD-bilar nu.

Åter igen, sorry om det är gammalt.

Malmö
Här sen Feb 2003

Hyundai, nej tack thumbs down .

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Inget fel på Huyndai väl? Jag har kört taxi med Hyundai Elantra i mångamånga mil. Var en rätt skojjig bil som höll ihop mycket bra!
Denna bilen ser ju rätt läcker ut med så jag tror den kan bli en säljande bil! thumbs up

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Roger Gustafsson skrev:
Inget fel på Huyndai väl? Jag har kört taxi med Hyundai Elantra i mångamånga mil. Var en rätt skojjig bil som höll ihop mycket bra!
Denna bilen ser ju rätt läcker ut med så jag tror den kan bli en säljande bil! thumbs up

Jag vet inte vad du har för referens Roger, men det är inte riktigt den erfarenheten jag har av Hyundai . Maken till tråkig skitbil får man leta efter, enligt min mening .

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

Stacken skrev:
Roger Gustafsson skrev:

Jag vet inte vad du har för referens Roger, men det är inte riktigt den erfarenheten jag har av Hyundai . Maken till tråkig skitbil får man leta efter, enligt min mening .

Åfan! Nej, Elantran var riktigt rolig, 128 hk och lätt och rolig att slänga runt gathörnen! thumbs up (Taxi Card i Stockholm på nittitalet! Wohoo!! )
Jag har inte testat Coupen som finns nu, men den ska väl dela grejer med Elantran o då måste den vara klart underskattad som körglad bil! På de ca 30,000 mil vi använde bilarna var de enda fel som uppdagades läckande AC och några hjullager! thumbs up

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Roger Gustafsson skrev:
Stacken skrev:
Roger Gustafsson skrev:

Åfan! Nej, Elantran var riktigt rolig, 128 hk och lätt och rolig att slänga runt gathörnen! thumbs up (Taxi Card i Stockholm på nittitalet! Wohoo!! )
Jag har inte testat Coupen som finns nu, men den ska väl dela grejer med Elantran o då måste den vara klart underskattad som körglad bil! På de ca 30,000 mil vi använde bilarna var de enda fel som uppdagades läckande AC och några hjullager! thumbs up

Vi har nog ganska olika syn på vad en rolig bil är .

Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

Stacken skrev:
Roger Gustafsson skrev:
Stacken skrev:
Roger Gustafsson skrev:

Vi har nog ganska olika syn på vad en rolig bil är .

Billig, håller ihop väl, svarar väl på ratt, koppling och pedaler - rolig bil!
Kan ju vara dyr med - bara den håller ihop, svarar väl på kommando! thumbs up

Alltså går Volvo, Merca, Toyota, Mazda (utom Miata och 2) o mååånga andra bilar bort pga att de är så sega i sina reaktioner. Volvo är ju fruktansvärda!! Merca är mest skön bara... inte så roliga.
Undrar hur Lexus är...
Pegan 407 jag hade var rätt skojjig att köra, neutral i sitt sätt. 206 var kass tyckte jag.
Brorsans Corolla GTi från tidigt nittital var rätt skojjig, o såklart min gamla Golf GTi! Den var underhållande fast något sävlig original.
Alla BMW jag testat har varit under av underhållning! När man väl lärt sig att inte trampa på broms o koppling samtidigt så är de underbara! Extremt solida i varje detalj och hur lätta som helst att köra på precis vilket sätt man vill!! thumbs up

EDIT: Broms o GAS samtidigt ska det vara...

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Tycker den var rätt snygg! Det enda som sticker i ögonen på mig är de fula sidobakrutorna . Får annars lite Peugeot 406 coupe-vibbar när man ser den bakifrån!

Svenska Wankelregistret
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

Klurax skrev:
Tycker den var rätt snygg! Det enda som sticker i ögonen på mig är de fula sidobakrutorna . Får annars lite Peugeot 406 coupe-vibbar när man ser den bakifrån!

Jag tycker mig känna igen knycket på lilla sidorutan från en annan bil.
Men vilken?

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Citroen C2?

Har kollat lite tester å så med bilen, blir ju riktigt sugen . Men det var en störande sidoruta!

Svenska Wankelregistret
Citera
Elitracing (åskådarracing)
2274 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande