Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1636 totalt) |
litet hål i skalstolens tyg, vad göra?
Har av okänd anledning fått ett litet men OTROLIGT irriternade hål i insteget på min skalstol, stolen används till vardags så visst slits den liter mer men den är bara använd 6 månader ![]() Stolen i fråga är en Sparco EVo XL och det jag undrar är följande Finns det något skydd från sparco att montera i instegt för att skydda det? Hur gör andra då jag misstänker att detta inte är helt ovanligt. Tips emottages tacksamt, jag misstänker att om man inte lagar det kommer det att förvärras. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re: litet hål i skalstolens tyg, vad göra?
om du vill ha bra hållbarhet så är det väl att kränga av tyget och ta grejorna till en bilskräddare och be honom lägga skinn på 'hörnen' du skaver. Kostar säkert några kronor men mindre än nya stolar varje år. _________________ Roland Johansson |
||||
Re:
Vet du var man kan hitta detta? Jag har oxå skavt sönder min stol och har funderat på just denna lösningen, men inte hittat något... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Re:
Kolla med någon sybehörsaffär. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
Sy & hobbyaffärer som tex Panduro borde ha detta eller olssonstyger mfl _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Jag råkade ut för samma problem. Jag köpte lite material som verkar vara typ galon, och prövade att limma på med kontaktlim. Det funkade inte så bra, det släppte när det blev varmt i bilen i solen.
Jag målade upp några bitar och sydde på själv, det har hållit bättre, det sitter inte perfekt, men är iaf ett skydd. Jag funderar dock om läder hade vart bättre, för det står emot vassa jeans-knappar. _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (1636 totalt) |