Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1646 besök totalt |
2008-10-28 RBC 1
Nu drar det snart igång igen. Höstens datum är 28 oktober, 12 november(obs onsdag) och 2 december. Den här säsongen kör vi i den nya hallen i Hammarby, adressen är Heliosgatan 10. Kassan öppnar 18.30, förarmöte 19.00. Upplägget och priset är det vanliga: Tidkval, två kvalrace och finaler, allt för en femhundring. I år är det kontanter som gäller, åtminstone till dess hallen fått möjlighet att ta emot kort. Tjuvträningen är redan igång på söndagkvällar, vid åttatiden brukar det åkas. För deltagare i RBC har jag förhandlat fram ett specialpris, 3 ggr för 200:- (ordinarie pris 360:-) Ingen anmälan för tjuvträning Anmälan till race till lars.wiezell@eu-byran.se Vi ses! _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
Anmälningsläget till RBC 1
Några är snabba med att anmäla sig, andra inte. Saknas ditt namn på listan, skicka ett mail med din anmälan till mig. Nu är det bara en vecka kvar.... RBC 1 2008-10-28 Lars Wiezell Fredrik Skoghag Johan Waller Joen Hägglöf Fredrik Fehler Roland Martin Johan Karlsson Björn Carleflod Martin Czernik Jonas Ögren Anders Hansson Thomas Granbacka Daniel LT Andersson Gustav Rickhamre Stefan Irlander Jesper ojala Erik Selim Lundkvist Richard Sjösten Fredrik Lestrup Marcus Palnér _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
I afton är det den sista inofficiella tjuvträningen inför första racet i RBC.
Vid åtta kommer de flesta, själv ska jag försöka vara där litet tidigare, så att jag tjuvträna inför tjuvträningen. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
Rapport från en premiär.
Aftonens RBC-premiär blev på det stora hela en mycket lyckad tillställning. Några horn växte sig förvisso litet för stora, vilket resulterade i en och annan svartflagg. En stor eloge till Patrik, Lasse, Micke och Dennis på gokartstockholm som fick övningen att fungera sällsynt väl, speciellt med tanke på att det var första gången de tog emot de adrenalinstinna. Ska försöka snickra ihop en utförligare racerapport, men nu börjar tröttheten ta över. Några noteringar blir det i alla fall. Den gamle RBC-räven Fredrik Åberg kom på tillfälligt besök från Skåne, kvalade in i D-finalen men avancerade säkert fram till A-final. Hade han inte fått soppastopp(!) kunde det ha blivit en pallplats även där. Strongt! Själv hade jag roligast i ett av kvalheaten där Jesper ojala och jag växlade mellan första och andra plats ett otal gånger. Ännu roligare blev det när jag gick vinnande ur den striden. Kvalade också in som andre man i A-finalen, det har nog aldrig skett tidigare. Generalen kände sig kanske för nöjd och sjabblade bort det gynnsamma startläget med viss eller rättare ganska stor hjälp av ett gäng ungtuppar och en gubbe. Nåja, en sjätteplats och bäst bland de som passerat trettiotre är inte fy skam. Sist men inte minst konstaterar jag att Lestrup är otrolig. Segrar i båda kvalheaten och i A-finalen med nytt banrekord. Vad säger man? Ännu mer sist men absolut inte minst ett stort tack till Ragge, utan vars medverkan RBC skulle sluta i totalt kaos. A-final 1. Fredrik Lestrup 2. Björn Carleflod 3. Marcus Palnér 4 Jesper ojala 5. Daniel LT Andersson 6. Lars Wiezell 7. Fredrik Skoghag 8. Gustaf Rickhamre 9. Jesper Nilsson 10.Fredrik Åberg B-final 1. Daniel LT Andersson 2. Gustaf Rickhamre 3. Jesper Nilsson 4. Fredrik Åberg 5. Anders Hedensjö 6. Joen Hägglöf 7. Jonas Lange 8. Henning olsson 9. Jocke " Jockey Bonnier" Eriksson 10.Johnny Nilsson C-final 1. Jocke " Jockey Bonnier" Eriksson 2. Joen Hägglöf 3. Fredrik Åberg 4. Johnny Nilsson 5. Hannu ojala 6. Anders Wickström 7. Johan Karlsson 8. Anders Hansson 9. Fredrik Fehler 10.Fredrik Hedensjö D-final 1. Fredrik Åberg 2. Fredrik Fehler 3. Anders Hansson 4. Hannu ojala 5. Gunnar Frykfors 6. Anders Carlsson 7. Pontus de la Rosa 8. Marcus Fabricius 9. Louise Brunner 10.Erik Häggbom _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1646 besök totalt |