Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Spontanrejs: STCC @ Falkenberg, 17/10, kl 21.00
<<   1, 2, 3   >>
4068 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Re:

Kavic skrev:
Tyckte inte det var så farligt,men jag hade väl tur att klara mej från dom värsta smällarna,Det enda som störde mej var i race 2 när en bil kvaddade framför mej o Stacken, Då for en av bilarna ut mitt framför mej som jag inte han styra undan från.Fick gå i depå o tappade massa tid kom ut som 10 men lyckades bli 5a o mål. Vist det var någon som petade av mel i båda race i första kurvan men det var inte så farligt.

Då tycker jag du ska titta på reprisen och kolla lite nogrannare hur du går till väga för att komma upp på banan efter den avåkningen...

Du kommer ut från gräset i typ 100km/h och 45graders vinkel rakt in i mig så min bil skrotas...

Första racet var sjukt kul då jag låg 2:a och jagade wwwmotorsportnågonting(?), vi var väldigt jämna men han laggade ganska mycket ibland så det var lite svårt att komma nära inpå. Tyvärr körda han in i en bil vid varvning, så han försvan bakåt. De sista varven vart jag hindrad av bilar jag skulle varva så Stacken kom ifatt ända upp i bakluckan på mig...

Håll undan vid varvning!!!

.

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Re:

Kent Karlén skrev:
Jag kom väl hyfsat lindrit undan men blev avpetad av PAJASEN Wagge i chicanen. Jag hade just kört om honom när han gena och kör av mig sen forsätter han som inget har hänt.

Förövrigt gena han friskt i chicanen. Jag var tvungen att kolla in honom på repriserna och att ha en sådan pajas körande på en passwordserver är inte kul (tydligen fanns de flera som han). Han visa ingen hänsyn alls till andra.

Kolla in repriserna och dömm själva.

Håller med dig till 100% Kent i och med Wagge.

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag har tittat lite på repriserna nu och några saker:

1) Tänk på gentlemannarejsingen. Puttar du av någon stanna till lite och släpp förbi den som du puttat av.
2) Det genas friskt, ni ska alltid ha två hjul på banan.
3) Tänk på att köra upp på banan igen parallelt med banan. Detta var det flera som missade.
4) Ett lopp är långt. Det avgörs inte i första kurvan. ALLA skall förbi och tjäna placeringar i första kurvan. Jag skulle vilja att vi alla nästan körde som i ett dubbelt led efter varandra.
5) Sen efter tag då startfältet dragits ut såg rejsingen bättre ut.
6) Många av förseelserna var av personer som kanske inte har så mycket erfarenhet av tät onlinerejsing. ALLA är välkommna med oss det ska ni veta. Men är det något som ni inte vet rörande onlinrejsing och/eller vett och etikett på banan tveka inte att ställa frågan här i forumet. Vi hjälper gärna till att svara på era frågor. Sen ett tips är att träna, både online och offline. Erfarenhet är A och o här.

Vi ska ha fler testrejs samt så står rejsa.nu server oftast på 24x7, så det finns tillfällen att öva.

Team Swedish Racing Mates
Citera
J Moberg
Göteborg
Här sen Jan 2004

Kul race!

För min del var det första gången och jag hade kungligt roligt i första racet då jag och ThomasT hade ett fint race. Tyvärr tog det alltså stopp under något av de sista varven under en varvning. Jag föll dock på eget grepp helt opch hållet. I race 2 tog det stop efter några varv när en bil stod tvärs banan efter högfartshögern på baksidan. Ridå.

Kinda
Här sen Aug 2005

Det första racet hade jag skitkul i en 5-10 varv nånting sen kom jag i den snabba högern på bakre "rakan" och vem stod still mitt i spåret där om inte Wagge. SUCK. Sedan kom en BMW och jag ifatt honom och han måste haft blåflag men han vägra flytta sig. I andra racet försökte jag bara ha roligt och om jag störde någon så säg bara till.

Kan det inte vara ide att anmäla sig här och få lösenord via PM till såna här race?

AndreasL

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vi får fundera på det...

En sak som är riktigt roligt dock är att så många dök upp. 20-22 pers på en fredag kväll är riktigt bra!

Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

ThomasT skrev:
Kavic skrev:
Tyckte inte det var så farligt,men jag hade väl tur att klara mej från dom värsta smällarna,Det enda som störde mej var i race 2 när en bil kvaddade framför mej o Stacken, Då for en av bilarna ut mitt framför mej som jag inte han styra undan från.Fick gå i depå o tappade massa tid kom ut som 10 men lyckades bli 5a o mål. Vist det var någon som petade av mel i båda race i första kurvan men det var inte så farligt.

Då tycker jag du ska titta på reprisen och kolla lite nogrannare hur du går till väga för att komma upp på banan efter den avåkningen...

Du kommer ut från gräset i typ 100km/h och 45graders vinkel rakt in i mig så min bil skrotas...

Första racet var sjukt kul då jag låg 2:a och jagade wwwmotorsportnågonting(?), vi var väldigt jämna men han laggade ganska mycket ibland så det var lite svårt att komma nära inpå. Tyvärr körda han in i en bil vid varvning, så han försvan bakåt. De sista varven vart jag hindrad av bilar jag skulle varva så Stacken kom ifatt ända upp i bakluckan på mig...

Håll undan vid varvning!!!

.

Är det race 2 du menar Thomas

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

vad är en vettig tid under ett rejs som detta på Falkenberg?

Det bidde tyvärr inet för mig igår då "andra krafter" styrde min kväll ; )

OM det inte redan är gjort kanske en lite guide för era rejs hade varit på sin plats

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Kavic: Japp i Race 2 kom du upp på banan på ett sätt som inte va så bra. Mycket snäv vinkel och en jäkla fart å rammade ThomasT direkt efter det.

Johan: De bästa körde på låga 45-tider. Genomsnittet låg dock på 46-tider.

Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

Niklas Maravic skrev:
Kavic: Japp i Race 2 kom du upp på banan på ett sätt som inte va så bra. Mycket snäv vinkel och en jäkla fart å rammade ThomasT direkt efter det.

Kollade reprisen nu , På min ramar jag inte Thomas han kör på mej snett bakifrån, Men håller med om att jag kanske kom ut lite snävt men inte så mycket enligt min repris,Jag hade inte den bästa kontroll på bilen efter smällen jag fick strax innan, Men ber Thomas 1000 gånger om Ursäkt, Inte als min mening att rama någon, tror inte jag är känd för att köra fult,

Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004

Jag var nästan lite upprörd pga den ruffiga körningen igår, skönt att flera håller med. Laggningen spelar nog in att det blir krockar. tidvis gjorde framförvaranade bilar väldigt onaturliga rörelser...

Vet inte hur det såg ut för er andra, "hoppade" bilarna framför er omkring imellanåt ?

Annars var det kul, bättre motstånd än när man kör mot datorn minst sagt, vi kör väl ikväll igen, samma tid ?
Gärna mantorp som är bredare inbjuder till bromsdueller.

Jag har ett annat förslag och det är att prova köra med wtcc-87 bilarna, dom har mera med "våra" egna racerbilar at göra i uppträdande än dom känsliga stcc kärrorna känns det som. Det verkar också vara skonsamma mot CPU och nätverket ville kanske kan minska laggningen imellan oss.
ovan är min egen subjektiva känsla när jag kört

/benny

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006

var första gången för mig med rejsa folket i går. inte så jätte van vid seriös online racing heller.
hoppas inte jag ställde till det för mycket för någon;(
hadde faktiskt suttit fint med lite regler då jag faktiskt inte vet vilka dom e?

hade iaf j*****t roligt:)
hoppas på å få va med fler gånger.

ps körde föresten som mx5tic.

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
Ronnback
Sollefteå
Här sen Dec 2006

Oj då...

Nu när jag har suttit och läst igenom era inlägg så vette tusan om man vågar vara med.
Jag menar man lägger ju ner ganska så mkt tid innan det blir dax för race och sen blir det skit av allt ihop när det är dax.
Är det verkligen värt det???

Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re: oj då...

Ronnback skrev:
Nu när jag har suttit och läst igenom era inlägg så vette tusan om man vågar vara med.
Jag menar man lägger ju ner ganska så mkt tid innan det blir dax för race och sen blir det skit av allt ihop när det är dax.
Är det verkligen värt det???

Nima har kört rejsa.nu serie i flera år o det brukar sällan vara några större problem,Att det blev lite rörigt denna gång tror jag berodde mycket på att det Laggade en hel del, + att när det är test race så är nog inte alltid alla lika skärpta, När serien väl drar i gång så brukar det funka bra,Sedan undrar jag om inte 20 bilar är lite för mycket på många av dom flesta svenska banor,

Legenden
Katrineholm
Här sen Apr 2005

Hade vart kul att vara med men min dator kukade ur flera gånger så när jag väl kom igång var kvaltiden slut...

Mazda FC3S
Mazda Miata
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Ronnback: Du behöver inte vara orolig. Racingen brukar vara ganska bra faktiskt. Du har ju varit med lite själv och sett att det brukar vara bra.

Benny: Jag tror jag kom på varför det laggade lite på servern igår. Dediservern går på en 100/100 Mbit lina men i spelet var bandbredden strypt till 4 Mbit bara. Det är för lite när vi är 20 pers. Ska ställa in det på max igen.

Benny igen: Du nämner WTCC-87 bilarna och ja de är nog de som är mest lika era riktiga racebilar. Imorgon tex kör racingmates.se ett race med just de bilarna kl 21.00. Hoppa med där vettja.

1275GT: När vi väl kör våra liga rejs har vi en drös med regler som är lätta att förstå. Sama kommer att gälla för säsong 9, mn ni kan söka på regler och säsong 8 om ni vill läsa om dem iförväg.

---------------------------

Nåja nu ältar vi inte detta nåt mer utan ser fram emot nästa rejs. Om intresse finns så kör jag igång en server samma tid ikväll med en annan bana. Se separat tråd...

Citera
Ronnback
Sollefteå
Här sen Dec 2006

på tal om ingenting.
har ställt denna fråga förut men ingen hade ngt svar att ge.

finns det inget set up att ladda ner till bilarna i stcc och wtcc som det fanns i race the game?

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Re:

Kavic skrev:
Niklas Maravic skrev:

Kollade reprisen nu , På min ramar jag inte Thomas han kör på mej snett bakifrån, Men håller med om att jag kanske kom ut lite snävt men inte så mycket enligt min repris,Jag hade inte den bästa kontroll på bilen efter smällen jag fick strax innan, Men ber Thomas 1000 gånger om Ursäkt, Inte als min mening att rama någon, tror inte jag är känd för att köra fult,

Nä, jag vart lite förvånad när jag kollade vem det var. Och helt riktigt att jag kör in i dig då du körde ut framför mig i racelinjen och jag höll 170-180km/h....

.

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re:

Ronnback skrev:
på tal om ingenting.

finns det inget set up att ladda ner till bilarna i stcc och wtcc som det fanns i race the game?

Men det finns ju i spelet. Tex så finns det setups för alla STCC-bilar till alla STCC-banor. En torr och en wet-setup. Sen finns det också att ladda ner setups i spelet, sk online setups.

Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

Niklas Maravic skrev:
Ronnback skrev:
på tal om ingenting.

Men det finns ju i spelet. Tex så finns det setups för alla STCC-bilar till alla STCC-banor. En torr och en wet-setup. Sen finns det också att ladda ner setups i spelet, sk online setups.

Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

ThomasT skrev:
Kavic skrev:
Niklas Maravic skrev:

Nä, jag vart lite förvånad när jag kollade vem det var. Och helt riktigt att jag kör in i dig då du körde ut framför mig i racelinjen och jag höll 170-180km/h....

.

Kolade reprisen från en annan vinkel o ser då att jag rammar dej, Stort Sorry

Racingsimulatorer
Spontanrejs: STCC @ Falkenberg, 17/10, kl 21.00
<<   1, 2, 3   >>
4068 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande