Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 2586 besök totalt |
Spontanrejs: STCC @ Våler, 18/10, kl 21.00
Vi provar på ett nytt spontanrejs för er som vill prova. Den här gången ställer jag om dediservern lite. Det måste ha berott på att bandbredden var strypt då datorn inte var mer belastad än 30% cirkus. Tänkte att vi kör på Våler istället vilket är en bana som är riktigt kul... Vi kör med 2x15 minuter här också så att vi alla får öva på starter. Sen framöver ska vi köra ett lopp som är lite längre så att vi alla får öva på depåstopp. Namn: rejsa.nu Lösen: sprint Bilar: STCC Bana: Våler Träning: 21.00-22.00 Kval: 22.00-22.05 Rejs: 2x15 minuter _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Jag önskar jag kunde vara med (väntar på gratis STCC ifrån Steam - jag har köpt GTRevo på förköp och kommer få STCC gratis).
|
||||
Finns ett rykte att de inte kommer ge bort STCC till dessa utan en WTCC08-mod istället och att det är därför de dröjer. Vet inte om det är sant eller inte.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Re:
ok, det låter bättre, jag har bara lyssnat på snacket på steamforumet, och jag har tyckt att STCC är lite för lokalt... Alla där i forumet är inställda på att få STCC dock, eftersom en simbin kille sagt att det finns 2 expansioner till Race07 - 1. GTRevo 2.STCC och att nästa expansion ska bli gratis för de som förköpt GTRevo Jag menar, om WTCC08 kommer som en expansion till Race07 som alla kan köpa och man får den gratis istället så är det fint som snus för mig. Fast då skulle jag vilja köpa STCC på stubinen... |
||||
Tack för kvällen rejs! Bra kört alla! Såg betydligt bättre ut än i går! Ni körde bra i första chikanen och när ni åkte av så körde ni på banan lungt och fint. Mycket bra!
Jag vet inte hur servern var men jag tyckte att det laggade mindre än igår. För mig såg det bra ut, några gånger hoppade bilarna till framför mig och det var lite lagg. Dock betydligt bättre än i går. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
2 saker att klaga på...
1. Pettersons bil laggade som f*n för mig och det var den enda bilen som laggade. 2. Mobergs körning i race 2, kunde inte ta det lite lugnt utan var tvungen att trycka till mig så jag for av med 4-6 tappade placeringar direkt. Han fortsatte dock att rejsa så jag undrar om gentlemanna regeln finns kvar överhuvudtaget? |
||||
Schumi. Tråkigt att du blev besviken. Jag tittade på reprisen och vet inte riktigt vad jag skall säga. En omkörningssituation, jag var på innern, gott och väl uppe vid sidan om. Det var ett flertal bilar som bromsade sent och både bilen före och efter var av banan.
Jag ber om ursäkt om detta anses felaktigt. Mitt andra race med Er här på Rejsa och har kanske inte lärt känna nivån ännu. Vore kul om någon annan kunde titta på samma händelse. Tidigt i race 2. /Johan _________________ Johan Moberg |
||||
Vilken puls jag får när jag jagar och blir jagad. Och vad lååååånga de sista två varven är när man leder
![]() _________________ Andreas Lewau |
||||
Re:
Spelar roll, hoppar av serien innan den börjar för jag har inte tiden och orken att hålla på att försöka få till något när man hela tiden blir avkörd/ påkörd. Om du ändå kunde väntat tills efter kurvan, då hade jag snyggt gått åt sidan och släppt om dig för jag brukar göra så när snabbare förare är ikapp mig. Nu tappade jag allt och var sist upp på banan efter din omkörningssituation så därför känner jag som jag gör tyärr ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag blev påkörd bakifrån av en peugeot tidigt i race't. Tyvärr med sådana skador på min BMW att det inte gick att fortsätta. Vet inte om det var samma peugeot som flertal ggr under träningen gjorde samma sak.
Det förtar nöjet när man försöker köra en snygg raceline och bromsa sent och komma in i kurvorna rätt när en sådan kamazaki pilot kommer bakifrån och bara mosar på som det gällde något barnspel. Kanske beror det på dom redan kört sönder sin främre spoiler och tappat downforce och inte fattar det ? tappde sugen och brydde mig inte om att detaga race2. /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Re:
Men Jörgen ta det lite lugnt, tre djupa andetag. Vet att du brukar hetsa upp dig. Vi kör bara för att det är roligt och det vet du. Alla har inte rejsat lika mycket och vet inte vad som gäller. Vi behöver köra lite med varandra innan vi vet hur hur vi kör. STCC på de svenska banorna är lite svårar än att köra på tex Brno som är bred som autobahn. Varför hoppa av innan ligan ens har börjat? Vi har bara kört två testrejs. ![]() J Moberg: Vi på rejsa.nu brukar köra nåt som vi kallar gentlemannarejsing. Råkar vi putta av någon stannar vi till denne kommit upp på banan igen. Kanske inte så man gör på riktigt men vi har kört så här och det funkar riktigt bra. Benny: Jag förstår om du är besviken, men ju mer vi kör destå mindre sånt här händer. Den personen som körde Peggan: Tänk på att försöka ligga lite vid sidan om bilen framför. Vissa av oss bromsar tidigare än andra och för att unvika att köra in i bakom på framförvarande bil så kan man försöka att ligga lite vid sidan om istället. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Niklas, vi kör för att ha roligt ja...men nu har det inte varit roligt två kvällar i rad tyvärr. Jag är otroligt lugn mot vad jag brukar kunna vara efter just såna här rejs, förmodligen har jag kommit på att det inte är värt att fortsätta att köra och bli riktigt förbannad. Det lustiga i det hela är att det verkar vara folk som kör racing IRL som stökar och det gör mig smått förvånad, gör ni likadant IRL så måste ni tillbringa många långa timmar i garagen efter varje race!? Så jag är lugn Niklas, jag kommer att vara med på smårejs och så men jag lägger inte ner en minut till på någon liga.
|
||||
Re:
Vad är skillnaden mellan Schumi och en citron ![]() ![]() Kom igen vet ja, det är på skoj. Det är nog en del som kanske inte kört med rejsa tidigare och då passar det ju utmärkt att ha dessa spontanrejs för att reda ut saker och ting tills ligan startar. Vi ser ju alla vilka som gruffar och fuffar och kan ju då berätta för dom att så här kör vi inte på rejsa. Vi lär ju hinna med fler spontanrejs innan ligan startar och kan då ännu mer lära varandra hur det ska gå till. Det är ju bättre att vi kommer på dessa kraschkungar innan vi startar ligan. Det är ju trist om du (Schumi) hoppar av innan den ens startar, men å andra sidan är det i.s.f. mest din egen förlust ![]() Jag har en känsla av att det kommer bli en kanonliga med bra och sjyssta rejs ![]() (Verkligen sorry för fadäsen Tomas ![]() |
||||
Re:
Hade nåt fel på datorn igår, det hackade som fan (dvs hårdvarubaserat). Kanske datorn som är på vippen, får väl kanske handla på mig en ny. Var hyfsat körbart i första rejset men i andra så bröt datorn ihop totalt så fick tyvärr stänga av. Men var betydligt mycket lugnare rejsing än i fredags iaf och det är ju positivt. |
||||
Jag har kollat lite på repriserna nu och överlag så var det som jag sa mycket bra kört!
Benny: Kollade på reprisen och såg inte att du blev påkörd av någon Peugeot. Kan hända att det hände nåt med honom för han fanns i närheten och plötsligt så var han inte med. Så det kan ha hänt nåt med hans dator då. andess tror jag körde peggan igår. Ballade din dator ur? Schumi: Jag kollade igenom dina rejs och rejs 1 så var du inte inblandad alls i några incidenter utan det såg bra ut. I race två så kommer J Moberg med en hög hastighet och pressar ut dig vid sidan av banan. Några andra avputtningar av dig såg jag inte. Du gjorde lite avåkningar själv dock ![]() ![]() J Moberg: Du var inte ikapp Schumi utan låg en halv till en kvarts billängd bakom. Du borde ha sett att han fanns på din vänstra sida eftersom han låg framför och vid sidan av dig. Du driftade ut till vänster. Vid såna lägen stannar vi av och släpper förbi den vi råkat putta av, avsiktligt eller inte. Så gör vi! Loppen brukar inte vara körda för det utan det går bra att köra upp sig igen. Än mer sen i ligan då vi ska köra lopp på 30-40 minuter. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Har jag rätt i att tänka att de som anklagas för fulkörning inte har postat i forumet,
kanske i denna tråd eller om föregående rejs? alltså bara "tysta surfare"? Ett sätt att komma åt anonyma busar är ju att skicka lösen via PM, men det blir ju ett extra jobb för admin NiMa Någon nämnde ju rejsa.nus allmäna forumregler, då kan man ju t.ex. dra till med att alla som ska köra gör det med sina riktiga namn, som man ju också har i sin signatur t.ex. _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 2586 besök totalt |