Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tack för i år!
3142 besök totalt
Ulrich

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Tack för i år!

Jaha då var denna säsongen över, och det har varit precis sådär löjligt kul som man bara kan hoppas på!

Vi har hunnit med 1 licenskurs, 5 bankörningar som arrangör, 1 bankörning som inbjuden klubb och en underbar tripp till racingens mekka, nürburgring(ingen officiell ACS resa men nästan uteslutande medlemmar som var med) Många goa minnen och upplevelser, massvis med nya räservänner har vi träffat på vägen. En bild säger mer än tusen ord , så vi försöker väl sammanfatta året i bilder nedan, fyll gärna på!

Varit extra kul att se så många återkommande ACSare på våra träffar och utvecklingen pekar fortsatt rakt uppåt, inte bara i antal medlemmar utan också kunskapen och körtekniken hos alla är på stadig uppgång! Ett extra omnämnande till alla de medlemmar som kommer och hjälper till på träffar, trots att bilen inte är färdig eller trasig för stunden, aldrig upplevt det innan, så ett rungande sportfahrer tack! thumbs up

Samarbetet med BMWSC på våra träffar går från klarhet till klarhet, det går smidigare och snabbare för var träff. Extra kul att vi blev inbjudna till avslutningsfesten i år också, lite synd att inte fler ACSare kunde komma, vi satsar på fullt hus nästa år! Men lugn vi höll flaggan i topp i år, släckte och låste som vanligt .

Tack för ett bra samarbete BMWSC, nu laddar vi fullt inför 2009!

För stunden väntar vi med spänning på att kalender för 2009 skall bli klar, och rykten gör gällande att den skall vara rent underbart planerad! För juli månad är det bara att skriva Audi ClubSport över hela bladet, om alla planer går i lås så kommer det bli en riktig räser månad!

Vi kommer att hålla årsmöte under första kvartalet 2009, och vi flaggar gärna redan nu för detta! Vi söker alltid efter medlemmar som är villiga att hjälpa till med olika delar i vår förening. Inför 2009 står två styrelseplatser tomma och måste fyllas, omval går ju som bekant bra men nytt blod är alltid behövligt!
Intresserad? Kontakta Stefan Alm, eller undertecknad!
Har ni ideér eller önskemål inför 2009? Vilket är mer än välkommet, skickat ett mail till mig, så vi kan ta med det i vårt arbete inför årsmötet!

ACS miljöarbete,
Björn Risberg är vår projektledare för att leva upp till SBFs krav för en miljöcertifiering, han gör idag mycket av jobbet själv och behöver hjälp av någon. Alltid enklare att ha någon att bolla ideer med. Tidigare erfarenhet av miljöarbete? Eller helt enkelt intresserad av att hjälpa till? Kontakta Björn eller undertecknad.

Ja,ja då skall vi se vad för kul bilder vi kan få ihop då,

Licenskurs på sviestad i April, massor med nya sportfahrers och Johan är nöjd!

Första träffen för året Mantorp, Narin jagar Björn i underteckands bil. Fick man ju också svaret att det inte var fel på bilen iaf , uj vad fort det gick!

Notera racecaddyn, full med reservdelar

Johan R hade mindre tur, däcket smällde på motovägen på väg hem, i 140!
Domkraft, mutterdragare, nytt hjul och fullt säkerhetspådrag var framme innan Johan hann säga f

Anderstorp, tyvärr bara en bild. Fyll på!
Smeknamn i form av hundnamn möte dagens ljus på denna träff! Voff Regnade liiite också...

Några av oss var nere på Nürburgring också! Fler nästa år?

Klassisk mark!

Lasses grymt fina S2a, med kanske världens coolaste numerplåt?

Hans-Peter Kampfdackel på väg ut, inga solbrillor denna gången eller?

Johan laddar upp! Bara en rasad koppling denna gång, tur? Inte jättemassa.

Inbjudna till rejsa träffen, med stor uppslutning!
Nya tältet på plats och guuud vad det behövdes! Regn, regn och lite mer regn, men kul!

Finbesök,Tomas brutala TT!
hoppas ok att jag avänder din bild Peter.

Gelleråsen, Johan N laddar fullt som bara han kan!

Göran i sina fina A4

Håkan i vånda R däck eller inte?

Japp så här kul är det på avslutningsfest!

Tack för i år!

SportFahrergrüsse,
Ulrich

Här sen Jul 2004

Det är ju bara att inse att vi blir bättre och bättre på det gör och vi har allt roligare tillsammans!
Blir vi ännu fler i föreningen så blir vi ännu fler som har roligt tillsammans.

Det känns ju skönt att både tillväxten och ekonomin ser bra ut för klubben så att vi kan ägna mer tid åt det skojjiga - köra bil alltså!

En fågel (tysk örn kanske?) viskade i mitt öra att det eventuellt blir lite vinteraktiviteter och även deltagande i mässa så att vi inte behöver gå i totalt ide under vintern.

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Jag skulle oxå vilja på att tacka Ådi grabbarna för allt, kontakten med er stärks för varje gång men på Gelleråsen var det verkligen trevligt, även frugan upskattade er och hon brukar inte se mellan fingrarna med något.

Ett härligt och glatt gäng goa gubbar som får en thumbs up Sen vet jag att fler än jag uppskattar att ha någon och "bråka " med som vanligt är tonen rå men hjärtlig.

Ser framemot nästa år och hoppas vi får ett lika trevligt samarbete som i år.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Tack......

Nu är TT'n nypolerad och inställd för vinterhalvåret. Tur att man har så mycket roligt att tänka tillbaka på när man sitter i bilen och "torrbryter" när abstinensen blir för svår. thumbs up Det har verkligen varit ett lyckat år och det verkar ju smått fantasktiskt att ambitionerna är ännu högre inför 2009!! Nu får vi övervintra här på Rejsa.....
Btw.... -"Narin jagar Björn...." Upplevde det nog mer som ett svart streck som for förbi EFTER FÖRSTA BÖJEN(!) för att sedan försvinna som en oljad..... Men vem vet.... Om Narin får något som rullar kanske "TTerrier" kan bita sig fast i rumpan nästa år?!?? I vart fall i några kurvor....

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
dark_fraggel
Göteborg
Här sen Jul 2008

Vill tacka styrelsen för ett mycket bra utfört arbete detta år samt alla goa audi-göbbar som man kan tjöta med på träffarna. Ser framemot ett mer aktivt 2009, speciellt från mig.
Må alla Audisar vara redo och i tipptopp skick nästa vår!

Audi ClubSport
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Dags för avställning....

Nu är "Maggan" avställd och man har lagt ett antal timmar redan på att plocka ur sportstolar, inredning och bur. Mycke' jobb för att tillfredsställa SBP!?!! Sedan blir det minst lika mycket jobb att skruva tillbaka allt igen. Det är ändå ganska trevligt att kruta på lite bra musik på stereon, nynna med och tänka på alla trevliga stunder man ändå haft på racerbanorna i sommar..... thumbs up thumbs up Kanske är det roligast i början när man känner att man utvecklas från blysänke och rundningsmärke till att hänga med hyggligt!?? Ser redan fram emot nästa sommar då avsikten är att förhoppninsvis bli ännu något bättre förare. Skall verkligen ta alla tillfälle att ta instruktion och lärdom från de som vet hur man "vrider en kringla".
Nu skall jag fokusera på att få oss miljöcertifierade. Mer om det på "rätt tråd"....

Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Vill också tacka för i år och att jag fick komma och TITTA när NI körde
Ja ja, jag fick ju några varv i Rogers S3, Ulrich TT, och Björns TT, extra tack ska ni ha thumbs up
Hoppas jag blir klar med bilen till våren. Ni kan följa vad som händer i min tråd.

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
DavidAx
Göteborg
Här sen Jul 2005

Även om jag inte varit hemma i Sverige så mycket så har jag följt händelserna på distans. Skitbra jobbat gubbar. thumbs up

Kommer hem till ringenresan , men vi får se hur det blir med de andra träffarna...

Ta nu det varligt allesammans så det inte blir för mycket mekat i vinter som resulterar i att ni kör ifrån mig ännu mer...

Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Sport bytt mot komfort....

Ikväll har jag baxat i baksätet och standardstolarna. Shit va' tunga de är!! Gör säkert 1 sek MINST runt Gelleråsen!? Såklart satt man en stund och torrbröt (och lyssnade på lite go' musik. Vilken KOMFORTKRYSSARE det blev med standardstolarna. Lätt att stiga i och ur vad det också och ingen störtbåge att slå huvudet i.... Fast det är ju inte det man skall använda den till!

Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re:

DavidAx skrev:
Även om jag inte varit hemma i Sverige så mycket så har jag följt händelserna på distans. Skitbra jobbat gubbar. thumbs up

Kommer hem till ringenresan , men vi får se hur det blir med de andra träffarna...

Ta nu det varligt allesammans så det inte blir för mycket mekat i vinter som resulterar i att ni kör ifrån mig ännu mer...

David , racerapport avkräves av dig i eftersnacksforumet! Shanghai var trevligt kan tänkas, synd på så tråkigt race bara...

och med tanke på vad du håller på med i China kommer du väl hem med ett par container rörrams chassin och piratkopierade audi delar Så skruva på därtue så vi inte får stryk av David, en A4 FÅR inte vara snabbast.(Sorry Persson)

//Kampfdackel.

PS Årsmötesdatum är spikat, inbjudan kommer inom kort. DS

3142 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande