Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7959 besök totalt |
Re:
Nja, fick ett erbjudande sent på e.m idag som nog blir lite svårt att tacka nej till, förhandlingar med regering pågår ![]() Flintapinne vet jag inte om man vill ha längre, när man åkt utan en hel dag på mtp ![]() _________________ Henric Hägglund |
||||||||
Re:
[quote="Göte RS6 Sjögren"]
En extern GPS förstärkare kan du i princip köpa vart som helst, även i Norge skulle jag tro. ![]() Takkar ! Typ Clas ohlson ?? _________________ Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG ![]() |
||||||||
oj vad kul det var med Swiften! Riktig utmaning att bara ha 130 hk. Min bästa BTG-tid (9.07) satte jag i trafik på varvet som hade en oväntad "twist". Tappade ratten mitt i karusellen.... Flög upp till höger och höll på att åka rakt in i räcket, fick dock tvärstopp på bilen och fortsatte köra
![]() ![]() Gautes tid...ja...ha fick ett mer eller mindre helt fritt varv och lyckades med konststycket att sätta 8.50 BTG. Logg kommer ![]() Kan verkligen rekommendera Swiftarna! Ignisen var dock en riktig loppelåda. |
||||||||
Re:
Låter skoj ![]() ![]() 8.50 låter sjukt bra ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Bra pressat Gaute
![]() Verkar som ni hade en toppenhelg som vanligt. Tom fått några seeena samtal i helgen ![]() Vädret var ju med er, men det verkar som det var mkt trafik o avstängningar nu igen?? Till sist: Tack för hjälpen igår! Nu skall snart startmotorn dit ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
Killarna på hyrfirman var hur sköna som helst. Vi kollade på deras nästa bygge. En "stage 2" Swift, med kolfibertak, huv och baklucka. Helt plåtren med svetsad bur och värstingchassie + bra cambervinklar. 150 hk i motorn. De börjar hyra ut den nästa år! Måste vara en helt sjukt kul bil att köra.
|
||||||||
Re:
Är väl nästan i klass med en viss Renåå ![]() |
||||||||
Ja jäklar vad kul
![]() Den stora utmaningen ligger väl inte i att våga använda effekten ![]() ![]() ![]() ![]() Fick ju 9.01 som bäst sist gång efter 5 varv då i trafik. Med loggen från då kom vi väl fram till att 8.45-8.50 BTG borde vara möjligt. Nu fick jag kört ca 10 varv, således totalt ca 15 varv med swiften och nu börjar man kunna använda bilen mer som man vill, sätta upp den i överstyrning o s v för att komma runt vissa böjar tajt och fort utan understyrning. Riktigt kul att sätta in den i överstyrning in i Hatzenbach efter Hatzenbachbogen rakan som leder in till de långsammare Hatzenbach. Körde flera ok varv i trafik, med bästa på 8.57.9, 8.59 samt 9.02 med en jättesmäll i wipperman och vi fulkomligt fick rulla igenom då olyckan var modell större där. Ska kolla den loggen sedemera för jag tror det är ett av det absoluta snabbaste varven jag kört i trafik. Som vanligt mycket trafik och olyckor så jag gav mig ut på ett Memento mori mission efter en av alla olyckor. Ställde mig att vänta vid vipertaxi shopen vid grunne hölle så jag kunde bli först ut då de ev senare skulle öppna. Bra tajming för jag stod inte mer än ca 15min och en Irländare gjorde mig sällskap för han ville sitta på ett varv. Helt plötsligt öppnade dem och jag drog fort iväg först, tänkte jag....då jag såg att en bil kom före mig ut mot konerna då han kom från långa rakan direkt. Nåväl han höll höger direkt innan bron och här var jag nu ute på ett helt fritt varv om nu ingen skulle komma på i Adenauer, vilket de inte hann göra ![]() En passagerare är ca 3-4 sekunder extra på varvet i denna 130hk bil skulle jag uppskatta, så nästa gång åker jag själv samtidigt som jag finslipar bort ett par sek. 8.40 BTG torde jag klara med denna Swift efter en snabb koll på loggen. Peter laddade på riktigt friskt och nästa gång vi åker ner kommer jag ha munkavel på, för om inte så åker han ju ifrån mig snart ![]() ![]() Mvh/ Bergavningsentrepenören, aka, Dr, död, eller mera känd som Memento mori....mannen med vigvattnet, han med ett par extra hjärtan och njurar på kylning i bilen... ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Alltid lika kul att läsa om dina bravader Gaute
![]() Fick precis en rapport från en lätt skrämd skåning som varit beifahrer som sa " Han åkte om 3 GT3:or med den där Suzukin" ![]() Keep it up ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
![]() ![]() ![]() om du kör 8.40 med Swiften hur snabbt tror du inte du kan åka runt med Renån som har 100 hk till och förmodligen bättre chassi... ![]() ![]() |
||||||||
Re:
100hk till är ju extremt mycket samt extremt använbart på ringen. Tror faktiskt att med R26R, ja då får t o m erkännt snabba förare i GT3/CSL hålla bra koll i backspegeln faktiskt då den bör gå under 8 min BTG(uppskattningsvis ca 7.55.BTG) Särskilt lite lättare att åka fort med den lär det bli i mindre trafik eftersom man inte kan kompensera med effekt under/efter alla omkörningar då det är mycket bilar på banan. I GT3/CSL kan man fortfarande åka hyggligt fort i trafik p g a effekten finns. Sena helgkvällar eller måndags körningar på TF lär R26R gå fort. ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Där har vi anledningen till att jag ska sälja CSL:en ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
Re:
Byt in den mot Mats T R26R vet ja ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Ska jaga er med min 535D ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
|
||||||||
Re:
Dina 9.05 efter 3 varv är inte illa alls. I övrigt är det väl så att man måste hålla gas mer samt bromsa mindre i en effektsvag bil på ringen. Du borde prova den, faktiskt kul och det går ofta att åka ca 8.58- 9.02 tider i trafik med den. På ett 9.02 varv har jag hela 210 GPS km i hålet, vilket bör ses som extremt fort. På mitt snabbast varv var jag inte i närheten av samma speed där tex. Så nog kan den gå fortare än 8.50BTG. För att nå 210 där måste Aremberg tas perfekt, vilket jag endast gjorde 1 gång av ca 10 varv. Som alltid med lite logg så ser man lätt det teoretiska fina varvet då man tar lite från alla varven man kört, det gäller bara att få till det när man äntligen har fritt. Nu hade jag endast 1 försök på fritt och laddade gissningsvis lite för friskt i några långsamma svängar. Gissningsvis hade man haft ca 3 fria varv kanske jag hittat mitt lägsta. Men det är ju ändå intressant att se vad man får på ett försök, lite som Sport Auto liksom, man kan ju förbättra sig i en evighet och då faller väl lite av glädjen bort kanske. Vem orkar köra 130hk i en evighet på ringen för att hitta max liksom ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
Tack. Ja man blir ju onekligen sugen på att prova den, eller den nya som dom har på gång, tror det är en bra början när man ska lära sig banan, eller som du, antingen ta den eller stå i depån(passagerare), valet är lätt. Men jag hoppas jag blir klar med min egen, tyvärr är det ju större risk att man smäller. Som lite jämförelse (3:e varvet) hade jag 214 i hålet med S3:an(265hk) och jag höll stumt ganska nära botten, så med andra ord måste jag kört tokigt i aremberg, och det bekräftar det som du beskrev innan, jag fick inte farten med mig där, men lyckades kompensera det med mer effekt, skiljer ju bara 4 km/h där. Det varvat var nästan helt fritt men i Schwalbenschwanz var det avspärrat med koner en bit(kändes som en km ![]() ![]() Hur jag vet hastigheten i hålet? ja man stirrar ju inte på mätaren där nere direkt ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7959 besök totalt |