Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 19724 besök totalt |
Jag behöver verkligen hjälp
Jag har en G25 ratt men i spelet så är det default inställt på att man får max rattutslag på 90 grader vilket resulterar i total frustration och 100% arkadkänsla. Jag har letat men hittar inte, var ställer man in så man kan använda ratten som det är tänkt? runt 2 varv lock-lock hade ju känts rätt mycket bättre om jag säger så. Tips om ett tyst grafikkort som ger bra bang/buck vore inte fel heller. (PCI-E eller X eller vafan det heter) ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
i min "fd problem med G25" tråd tipsades jag om detta
"Du ser väl till att gå in på Car Setup > overall > och sen höja wheel turn eller vad det nu heter (normalt runt 13 grader) till maximala 32+ grader? 13 grader passar nämligen bara typiska PC rattar som inte går att ratta så långt på (lite mer än ett halft varv bara), medans G25 rattar 2.5 varv. Om du inte ändrar det så måste man ratta som fan för att svänga bilen och blir helt omöjligt att fånga en sladd." Kanske kan vara nåt?? Köpte själv ett Geforce 9800GT Ett stabilt kort som är rappt och prisvärt. Kostar kanske 1500:- ex Mitt kort var då bestyckat med 1gb minne vilket kanske är onödigt mycket? Kortet är monterat i min HTPC och är inte högljutt snarare tyst, det finns väldigt få 9800GT med passiv kylning om man inte vill lattja med det själv, dock så är korten inte alls lika högljudda nu som dom var ett tag, lite grand som processorerna från Intel ett tag lät fruktansvärt mkt med originalfläkt. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Fast mitt problem är att när man kommer till 90 grader så är det en markant "spärr" där genom force feedback och stapeln maxar där när man är inne i options. Det ger en extremt direktstyrd bil som ändå känns ganska död runt nollan. Klar arkadkänsla eller snarare digital ratt känsla med typ tre olika lägen på ratten.
![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
Jag har aldrig någonsinvarit inne i Wingman Profiler och pillat.
Däremot så ska man se till att man på rattens egenskaper har ställt in det som man vill ha det D.v.s. Kontrollpanelen / Spelenheter och där egenskaper för ratten. Där ser man till att pedaler och rattrörelser funkar, jag har ställt in ratten på 720° där, funkar prima ![]() _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
Jepp det är Xp han pratar, under Vista ligger det snarlikt, kontrollpanelen, maskinvara och ljud, spelenheter
OM du inte kör "klassiskt vy" då är det precis som i xp men det säger namnet lite... ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 19724 besök totalt |