| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Nostalgi: Race vecka 1 - GTR2002
|
2 besök senaste veckan (8360 totalt) |
|
Det vore kanske bättre att flytta racen till Söndagar, som sagt tidigare, då man ofta tenderar att göra annat på Lördagar. Tidpunkt, har jag ingen aning om. Vad tycker ni är bäst. Eftermiddag, kväll eller sent?
Jag kan hålla med om att N-GT kanske skulle bli den roligaste racingen. Jämnlika bilar, som är hyffsat lättkörda. Men det går ju att alternera. Allt från enhets race till valfritt. Ett förslag på racing schema skulle kunna se ut så här: Söndagen 6/1 kl.19:00 Donnington N-GT, 8varv Söddagen 12/1 kl.19:00 Mugello GT 7varv Söndagen 19/1 kl.19:00 Misano Porsche cup 8varv Söndagen 26/1 kl.19:00 Spa GT 5varv Söndagen 2/2 kl.19:00 Brands Alfa cup 10varv Söndagen 9/2 kl.19:00 Magny C. GT 6varv osv... om vi skall räkna poäng så kan vi göra det så enkelt som möjligt. Sista personen får 1 poäng, sedan adderas en poäng per placering. Då blir det mer poäng till vinnaren ju fler som startar. Dvs de gånger som det kanske bara blir två som kör, så får de inte så många poäng. Efter racet så tar någon ett screenshot på resultat listan, postar in den på forumet. Så blir det lätt att räkna poäng. Varje södag kanske är för mycket, är varannan mer lagom? Kom med förslag och synpunkter. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Hela grejen tycker jag skall vara den att man bara är med när man vill och har tid. Inte som i vissa ligor där man blir utkastad om man missar ett par gånger.
online racingen, den allmänna, i GT2002 är ju inge vidare. Så detta är val snarare ett komplement, så man kan köra lite race online, utan lagg, utan fusk osv.. Dvs ha skoj. Skoj blir det inte om det är ett tvång, där man anmält sig och folk blir sura om man inte är med. Vitsen med att ha ett schema är väl egentligen bara den att alla kan komma lite förberedda, dvs ha kört lite på banan och testat lite setups. Endast för att göra racingen lite tätare och skojigare. Att räkna poäng är väl inte viktigt i sig. /Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Tyvärr kan jag bara de två första söndagarna, sedan är det kört. Om man startar en timme tidigare borde det funka även den 19:e och framöver.
Jag har också insett att N-GT bilarna är roligare att rejsa med. Man har ju en chans att hämta hem returer och ofrivilliga kast.
Alfa Cup låter som ett roligt inslag! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Kunde inte skrivit det bättre själv _________________ Pär Hylander |
||||
|
Hej!
Nu har jag just setat och rejsat online i 5 timmar. Har hostat och haft mellan 4 och 8 startande i varje rejs. Har kört lite olika banor och bilar. Jag och övriga kom ganska snabbt fram till att det var klart roligast om vi alla körde N-GT bilarna. Rejsen blev supertäta och skitskojiga. Såfort vi körde valfritt så blev rejsen rätt tråkiga, inte i närheten lika intensiva. Så mitt förslag är att vi gör som vi gjorde senast, kör N-GT bilar för hela slanten. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Jag slängde ihop en pryl! vad sägs? värt att lägga ner lite mer tid på o sen använda? Ja själv tycker det vore lite sköj..
http://members.chello.se/jima/gtr2002/ edit: äh, går ju lika bra att skriva här på forumet
|
||||
|
Fortfarande ingen intresserad med 10Mbit uppkoppling eller liknande som kan host:a? Senast var vi ju 7 pers (?) och då var ju inte ens alla intresserade här från forumet med. Jag vet inte om vanlig kabeltv/adsl pallar för uppemot 10 bilar samtidigt...?
Nu på söndag eftermiddag/kväll - donnington och N-GT är klappat va? Förresten - alla är väl med på att vi kör "fair play"? Det finns ju genvägar över gräs på nästan alla banor.. Sånt tycker inte jag ska tillåtas när vi kör. Gena över kurbs går självklart bra - men inte över gräset. |
||||
|
Hejsan!
Det vore trevligt om någon 10mbit ägare kunde hosta, fast blir vi väldigt många vid något tillfälle kan vi helt enkelt köra två rejs - paralellt. Sedan låta de snabbaste göra upp i A final och vi långsammare köra B final... Din nyskapade "hemsida" var väl inte så tokig. Gör klart den och "veckoschemat". Så vet vi vad som gäller vilken helg. Skriv även klockslag för rejsen. Sätt tiden till 17:00 preleminärt för alla rejs, så få man ändra vid behov inför varje rejs. Skriv till lite regler, typ inga "tweakade" bilar, inga fula tricks med flit osv. Att målet bara är att ha skoj, inga föranmälningar, de som dyker upp får vara med. Vem som skall vara host, ip, klockslag mm skriver man här på forumet. Med lite tur så kanske vi kan få till en riktigt rolig timme framför datorn varje Söndag EM. /MVH Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Det blir ju särskilt viktigt på Donington, där kan man kapa flera sekunder genom att helt sonika bränna rakt igenom en chikan...
Men: replayen skall sparas från varje lopp, så banne den som filurar utanför banan!
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
|
ok jag kladdar ner lite på hemsidan så kan vi använda den som nått info-tjossan.. Orkar inte lägga ner tid på grafik o sånt!
Förslag på tid på söndagarna? Eftermiddag tycker jag låter bäst.. 15:00? OT: Hoppsan! Vilket fint stort nick du har skaffat dig där Åke! : Jag förmodar att det snart blir något i stil med "Åke, the artist formerly known as oak"... sen, när du känner dig mogen, får du hitta nån fin logga att använda istället för ett nick..
|
||||
Men titta på min signatur nu! Är inte jag också lite duktig?
Nu har jag suttit o knåpat en liten stund med seriesidan.. Kika in där o läs informationen jag skrivit (bli inte förskräckta om svenskan är dålig - jag är för trött (lat) för att läsa igenom allt igen o rätta gramatiska fel/stavfel): http://members.chello.se/jima/gtr2002/. Vad tycks? Något som ska tilläggas eller ändras på i texten? Alla som ska vara med o spela nu på söndagarna framöver kan väl skicka ett mess till mig här på forumet med vilken bil o alias ni använder så lägger jag till er i listan. |
||||
|
Tjusigt värre med sidan!!
Kanske en bra ida att starta en ny tråd med länken tydlig i första inlägget så alla hittar nästa vecka osså när den här tråden blivit ännu längre
och varför inte lägga in den i "bra simracinglänkar" osså _________________ Magnus Thomé
|
||||
Haha bra! Då kan jag sova gott i natt
Tackar! Tog lite längre tid att få ihop den än jag hade tänkt... ujujuj.. nåja! Nu får ni se till o använda er av den!
Sagt o gjort! - jag skapar lite nya trådar o inlägg.... Förresten - när kommer du med o spelar med oss Magnus? Du missar något fint o vackert vettu!! Man blir ju alldeles tårögd när man sitter i sandfållan och tittar på alla tjusiga bilar som far förbi... finns inget bättre!
|
||||
Jag vill osså vara med men jag gav bort mitt grafikkort till sonen i julklapp
Just nu har jag en AMD 2600+ på ett nforce2(!) moderkort med 400MHz DDR-minne och ett gammalt S3-virge PCI-grafikkort från -97 eller nåt
Men jag ska inhandla ett nytt snart... ---------------- La in en blänkare på startsidan osså
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Ajajaj - jag hör ju ända härifrån att du är alldeles för snäll mot din son!
Haha jag minns att jag hade ett S3kort till en pentium 90 runt 1995 eller vad det nu var... du menar att det inte räcker??
Såg bländaren!! vackert Såg att en 964 RS:a ploppade fram samtidigt! om det hade vart en 993:a hade jag nog börjat gråta glädjetårar... hehe
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Nostalgi: Race vecka 1 - GTR2002
|
2 besök senaste veckan (8360 totalt) |