Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 3143 besök totalt |
Testrejs #1: STCC @ Mantorp, 29/10, kl 21.00
Tänkte köra det första av ett gäng testrejs. Den här gången tänkte jag att vi skulle testa depåstopp. Ni kan alla se tråden där jag skriver hur man gör. Öva gärna innan så att det känns lite familjärt innan onsdagen om ni har möjlighet. Även under träningen så kan ni testa och öva på detta. Namn: rejsa.nu Lösen: sprint Bilar: STCC Bana: Mantorp Träning: 21.00-22.00 Kval: 22.00-22.10, super pole Rejs: 30 minuter med obligatoriskt depåstopp och byta av 4 däck. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Kommer! om jag inte lyckas glömma bort allt...
![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Du är så välkommen Klurax! Ska bli spännande att se. Dålig uppkoppling brukar tyvärr vara roten till lagg och annat strul som att bilen hoppar runt och har sig.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
ser hur det blir med mitt deltagande ikväll, har varit lite dålig, men kan ju alltid testa grejjerna, men nått vidare resultat lär det nog inte bli
|
||||
Re:
Var det en norsk kenguru . ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
Tack för rejset ikväll grabbar! Det jag såg så var det bra kört! Inget stockcar-rejsing! Riktigt roligt!
Detta med depåstopp är kul! Dock känner jag att det är läge att träna det lite mer. Klurax: Din uppkoppling är lite knepig. Din bil hoppade runt en hel del ibland. Jag smäller upp ett testrejs imorgon oxå! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Några iakttagelser denna kväll.
1. Nåt fel med kvalet. Fick själv en tid men det syntes tydligen inte hos andra!? Alla vi tre sista i listan (utan att ha sämsta tidena) hade samma problem. 2. Under loppet syntes jag aldrig på placeringslistan till vänster. När jag passerade linjen hette jag allt utom Ainis!? Annars var den generellt VÄLDIGT buffligt! Det är jag inte van vid från SSR. Hade en väldigt kul och tuff fight mot SchumiSRM! Tyvärr tog den slut när jag äntligen kom om i T1, men flyter ut och in i en BMW som just kravlat sig upp ur sandlådan. Förlåt! Inget att göra för att undvika tyvärr. Annars är det härligt drag i bilarna och bra fartkänsla. Tycker faktiskt bättre om STCC än WTCC (RACE07). Detta har möjligheten att bli riktigt kul, bara vi slutar puffa av varandra så mycket i fortsättningen. Dags att introducera gula kort när serien starter kanske!? Grattis Torbjörn L! Du är tydligen snabb även i dessa sammanhang! _________________ Ainis Noritis |
||||
Rikitgt roligt och härligt race! De få jag varvade flyttade på sig perfekt! och jösses på sista varvet när Kent kom upp i backspegeln som en blixt, då var man nervis
![]() ![]() |
||||
Re:
Inget jag märkte av egentligen, men jag misstänker att han som låg bakom mig hade bekymmer. Ena stunden var han jättenära för att sedan tappa 0,5 - 1 sekund och sen komma igen, dock laggade det knappt för mig. På första varven så hade jag en vit E46:a på yttern som tappade kontrollen, märkte ingen kontakt men laggade det då? Stängde av allt annat men linan kanske är för klen? Fast det fungerar utan minsta lagg när jag brukar köra med Syncro Racing borta i UK. Tips för att bonn-trimma linan? ![]() Var f.ö. riktigt kul racing och skoj att få några varv i ryggen för att lära sig bilen. Blev duktigt pressad av den röda BMW:n bakom mig, bra kört! _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Re:
Nei Uffe, den var nok Svensk. ![]() _________________ Oyvind Andersen |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 3143 besök totalt |