| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Setuper för ETCC 2003 Modden
|
1665 besök totalt |
|
Jag blir inte riktigt klok på alla diffinställningar man har att göra är det nån som kan förklara hur det systemet är uppbyggt?
Sen hur gör man för att trolla bort understyrningen jag har i istort sett varenda bil. Släng gärna upp lite setups i den här topicen så ska man se om man får bilarna att röra på sig i ett vettigt tempo
_________________ Thomas Tegbäck |
||
|
jag skulle också villja ha lite setuper fram däcken brinner ju nästan på dom framhjulsdrivna bilarna. körde lite på mantorp innan med alfan satte tiden 1.21.402 är det bra eller dåligt någon som har kört på mantorp
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
|
Var ifrån tog du hem Mantorp,Jag testade att lägga dit den men då blev ETCC hel knäpp.Bilarna på samtliga banor hängde i luften o bara snurrade +att depå personalen hade bara halva kroppen över mark
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Jag hade Mantorp installerat i F1Cs vanliga /SeasonData/Circuits - mappen.
Använde sen den funktion som finns när man startar spelet, dvs den som man kan importera banor från F1C eller F1-2002 med. Funka perfekt!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Öhhvaa? Hur använder man den importfunktionen, var finns den?
_________________ Pär Hylander |
||
|
När du startar ETCC-modden så dyker det upp en ruta där du kan välja att låsa upp bilar, importera banor från F1-2002 / F1C etc...
Det tror jag även du ska få upp..... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag hämtade Mantorp på F1RST 2 o la in den i F1C sedan använde jag hämtningen som är i spelet då funkade det bra,testade lite kom ner på 1,19,739 ,men det räcker nog inte långt mot dom bästa,Tycker Etcc funkar bra,
||
aha...! Det är alltså en ETCC-specifik grej. Jag har inte installerat ETCC än. Trodde det var något jag missat i F1C.... (det är ju en faslians massa specialtrick med F1C/360C etc, editeringar i filer och sånt ) (F ö kan jag fortfarande inte välja banor i F1C, men eftersom man bara byter 1 ggr/vecka har jag inte orkat ordna det....)
_________________ Pär Hylander |
||
|
Mattias, du måste köra mjukare. Svårt som fan men väldigt kul när man behärskar det. Aldrig gasa/styra eller bromsa så att du överskrider däckens friktion mot asfalten med andra ord. En förutsättning är att du kan banan klockrent. Lycka till!
_________________ /Lars Aldebo Subaru BRZ |
||
Vad är F1RST 2? _________________ Richard Axell - 320i Touring -04 - |
||
|
F1RST2 är ett program som man kan gå in o köra alla F12002+F1C 99-02- +modar till dom online, Där kan man även hämta dom flesta banor automatiskt Man kan öppna ett rum o öppna ett Hot Lap eller gå in i ett spelrum som kör en bana man inte har så laddas den automatiskt,
||
|
Jag hittade följande på ett forum:
Power/coast sides are the percentage of torque transferred through the diff. The closer to 100%, the quicker the differential action kicks in. A low number will allow more wheelspeed difference and the diff lock will come on slower. Power is for acceleration, coast is for decceleration. You generally want the coast side as free as possible (0%) to give the car good turn in. Power side is down to taste, but the tighter the turns on a particular track, the free'er you make it, or you will understeer through the turns because you cant get the wheelspeed difference high enough. Preload is the amount of torque required to get initial wheelspeed difference. This is handy when you're running a fairly open diff, as it stops the inside wheel lighting up instantly. It's like a buffer for the diff action, but if you turn it up too high, you will get more understeer off and on the power. Turn it up really high, and you have a locked diff. Theres also the diff pump, which is the main value. It alters how tightly the diff is locked. You combine this with your diff power/coast sides. You can have a slow acting diff that locks up hard, or a fast acting diff that doesnt lock much (and any other combination). Most of it is down to trial and error, trying to minimise wheelspin but keeping the handling crisp. The differential is one of the areas where compromise rules. Hoppas att det klarnade lite.....
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1665 besök totalt |