Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Testrejs #2: STCC @ Anderstorp, 30/10, kl 21.00
<<   1, 2
3822 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Racingen har blivit bättre de två senaste rejsen. Lite buffligt fortfarande men mycket bättre än de två första rejsen. Kul också att det är en blandning av bilar när vi köra. Det är alla sorters...igår var tex Mercan snabbast i kvalet!

Sen är det också kul att det dyker upp cirkus 20 pers en torsdagskväll och rejsar! thumbs up

Team Swedish Racing Mates
Citera
Rönnbäck
Sollefteå
Här sen Aug 2008

Re:

Legenden skrev:
Mycket renhårig racing, grymt kul! Det blir liksom lite mer "på riktigt" när man blandar levande "AI". Känner att man måste öva en del för att man skall vara konkurenskraftig.

Fasen åxå Legenden.... jag ber så hemskt mkt om ursäkt för min knuff. Det var inte alls min mening.

Sollefteå
Här sen Dec 2006

Själv så jobbade jag mig upp i fältet efter några pinsamma misstag. Men depåstoppet blev helt åt skogen.
Det har funkat helt problemfritt tidigare rejs men naturligt vis inte denna gång. Fick panik och tröck på alla möjliga knappar så det börjades tanka mm. Så där tappade jag nog iaf 3 placeringar bara på det...ö

Men kul va det iaf....

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Thomas: Var du på mig en gång under första halvan? Hade ett sånt allmighty lagg i slutet på rakan och kom igång igen när jag stod på gruset, och så släppte du om mig direkt... Blev lite förvånad där

Hur som helst, varken den eller den på slutet gör något, det är sånt som händer.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Re:

P.P. skrev:
Thomas: Var du på mig en gång under första halvan? Hade ett sånt allmighty lagg i slutet på rakan och kom igång igen när jag stod på gruset, och så släppte du om mig direkt... Blev lite förvånad där

Hur som helst, varken den eller den på slutet gör något, det är sånt som händer.

Jag brukar vara väldigt noga med att ha marginal inför inbromsningen, men jag låste nog upp hjulen eller något för jag gled närmare och närmare tills jag knuffade till dig. Då höll du dig på banan för att strax efter vingla av så jag tänkte att det är bäst att släppa av lite...

Knuffen lite senare var sjukt klantigt gjord. Du missade kurvar och gled ut så jag hade en jätte chans att glida om, men jag blir så fokuserad på bilen jag jagar så när du gled ut gled jag också ut lite samtidigt som reflex reaktionen klev in och skrek KÖR OM! vilket resulterade i att jag klippte dig i sidan. När jag sedan släppte om dig så tackade du med att omedelbart köra av....

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Jag vet, jag är bra på sånt

När andra smällen kom räknade jag kallt med att det var du, men sen såg jag Mercan i backspegeln dansa runt i lecan... Fick inte riktigt ihop det först.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Tack för ett roligt race!

Gick lite bättre för mig den här gången jämfört med mantorp
Jag vann på grund av andras misstag, vill inte påstå att jag körde så bra men tack vare att jag gjorde mindre misstag än övriga så gick de
Hamnade bakom P.P. i starten, men han var helt omöjligt att ta sig förbi, jag var tvungen att gå på bromsen aningen tidigare än han och de behövdes inte många varv innan däcken var mer eller mindre slut. Blev omkörd och ifrån körd av ThomasT, försökte med allt jag hade för att haka på men icke. Efter några varv åker p.p. Och Thomas av, då lyckades jag pressa mig förbi men hade väldiga problem att hålla dem bakom mig. Efter depå stoppet kunde jag skaffa mig en liten lucka och sen helt plötsligt var jag i ledningen, vad som hände med mercan förstog jag inte? Den låg juh långt före innan depåstoppet (som för övrigt var sjukt snabb ).

Aja kul var de iaf, ska göra allt jag kan för att försöka sätta käppar i hjulen för er där framme, även om de blir svårt

Stockholm
Här sen Okt 2008

jo man gjorde ju dunder tabbe i depån missade min depå ruta hehe. Sen snurrade jag efter långa rakan när jag jagade thomas och 924 så efter det var det racet kört

Dre
Kinda
Här sen Aug 2005

Förlåt Lasse o om jag tjatar men vad hände i depån. Jag låg 1 sek bakom när vi giclk in och kom ut 3,5 sek före. Jag bytte bara 4 däck inget annat. Depåstoppet gjorde ett jämnt race ojämnt. Vi var fyra bilar i led när tre av oss gick in. Jag kom ut 3 sekunder före de andra. Såg de aldrig mera.

Det verkar som om man kan göra två slaggs depåstopp, normala och misslyckade. Skulle vara intressant med två korta sprintlopp med depåstopp och sedan(eller före) två korta utan för att se vad som händer med avstånden.

Vad hade ni för tider? Jag hade 16-17sek tror jag.

Varför jag tjatar? Jag tog 3 platser i depån, inte riktigt fair tycker jag.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
De andra kanske tankade oxå. Du kanske bara böt däck.

oftast (inte alltid) när det blir ett misslyckat depåstopp så är det en själv det beror på, tex att man missar att trycka på Confirm, eller att man kör för långt etc. Bare å träne mere...

Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

Niklas Maravic skrev:
De andra kanske tankade oxå. Du kanske bara böt däck.

oftast (inte alltid) när det blir ett misslyckat depåstopp så är det en själv det beror på, tex att man missar att trycka på Confirm, eller att man kör för långt etc. Bare å träne mere...

Som vanligt så håller jag inte med dej Niklas när det gäller depåstopp. det ställer oftast till problem, oavsett om man tränar på dom, Som det var för mej i går fattar jag inte,Gör man ett bra stopp så ska det fan inte strula,Jag bytte 4 däck o tankade 5l o det gick bra, Men i alla fall ville idioterna i depån ha in mej i gen. hehe

Lasse oinas
Skövde
Här sen Okt 2008

Ren och fin racing i går kväll. Hade en bra kamp med Ronnback under racet. Våga inte ligga för nära dig dock. då din bil var den enda i fältet som laggade lite smått. Rejsa.nu Servern är det inget fel på iaf den fungerar klockrent med STCC. Under depåstoppen så bytte jag bara 2 däck, missade regeln att alla 4 skulle bytas. Hade ingen grepp i bakvagnen i slutet av racet, så det var lite smått rally och drifting på dom sista varven innan mål . Jag bytte två däck samt tanka tror att tiden var 17.8 på depåstoppet. Antar att det kan variera då det ibland går på 12s utan att man själv gör något fel. Tiden brukar aldrig vara den samma, fast man tankar samma mängd bränsle och byter lika många däck anatar jag.

Volvo C30 T5
http://hem.bredband.net/lasoin/
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
hehe Tänk om alla skulle tycka lika Kavic, vad tråkigt det skulle vara. Jag säger inte att just du gjort nåt fel men jag har gjort en 12-13 depåstopp både online och offline och aldrig haft ett endaste problem. Jag kanske har haft tur.

Jag vill ha med depåstopp i vissa rejs eftersom jag tycker att depåstoppen har blivit bättre i GTREvo/STCC än vad den var i RACE. Förr var det bara att glömma depåstopp och köra sprintlopp. Dels vill jag ha med dem då det blir lite mer strategi än att "bara" köra ett lopp. Speciellt på vissa banor som det bara inte går att köra om på eftersom de är så smala. Lite kul också tycker jag är att man tvingas tänka lite strategi typ ska jag tanka mindre soppa från början och tanka i depån eller ska jag fylla på max och bara byta däck.

Sen att depåstoppen tar olika lång tid för alla, det är väl bara naturligt eller? 10 pitcrews tar ju inte exakt lika lång tid på sig i depån. Se bara i verkligheten på STCC.

Citera
Ronnback
Sollefteå
Här sen Dec 2006

Fasen åxå.. vad kan jag göra åt lagget då? hur tusan ska jag få bort det??

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re:

Ronnback skrev:
Fasen åxå.. vad kan jag göra åt lagget då? hur tusan ska jag få bort det??

Inte så mycket! Men man kan försöka att stänga av Torrents, MSN och annat som man har stående på datorn. Ibland kan även faktiskt brandväggar strula till det.

Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Jag fattar inte bara varför ett tajt o kul race där man ligger o fajtas i häcken på någon ska avbrytas med ett skittråkigt stopp

J Moberg
Göteborg
Här sen Jan 2004

Skippa depåstoppen

Låt oss KÖRA racerbil och avgöra racen som virtuella racers och inte via depåstopp. Trist. Det är körningen som är skoj. Det går att köra om på alla banor även om det är svårare på vissa. Men det är ju det som är grejen. Håller med Kavic.

Sollefteå
Här sen Dec 2006

Inte jag.... tycker att det är skit bra med depåstopp för då är det inte bara körningen som avgör utan även strategi.....
MEN NI KANSKE ÄR DÅLIGA PÅ DET...

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

I de flesta motorsporter är väl depåstoppen ett måste väl? Jag åkte ner ett antal placeringar på Mantorp tack vare att jag tankade medans de flesta andra inte gjorde det utan bara böt däck, kallas väl strategi om jag inte minns fel?

Racingsimulatorer
Testrejs #2: STCC @ Anderstorp, 30/10, kl 21.00
<<   1, 2
3822 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande