Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1800 besök totalt |
Motorolja för moderna BMW 6or
Nu får ni berätta om jag gör intrång på BMW Sport Club med en kommersiell fråga. Tillsammans med några kompisar har jag en liten firma (Wasp Racing) med import av race produkter, bland annat race olja som kommer att säljas till bra priser på klubbnivå. Jag behöve lite hjälp. Som race oljor har vi för närvarande 0 W 30 delsyntet och 20 W - 50 delsyntet (Brad Penn). För er som åker mycket bana, vad är favoritoljan för moderna BMW sexor? Brad Penn har visat sig öppen för en "mellanmodell" mellan 30 oljan och 50 oljan. Mvh Torbjörn Linderson www.waspracing.se _________________ Torbjörn Linderson |
Jag hade annars intrycket att BMW rekommenderade 40 oljor för nyare sexor, saxat från en tråd på Autopower:
----------------- WB_M5: om du går in på Castrols hemsida så rekomenderar de: "1:a val EDGE SPORT 0W-40 (a) 5.8 2:a val GTX MAGNATEC 5W-40 (a) 3:e val PERFORMANCE 10W-40 (a)" Z MMM Coupe ------------------------- Mvh TL _________________ Torbjörn Linderson |
Vill man inte ha en lägre viskositet än 20w-60 om nu oljan med lägre viskositet smörjer tillräckligt.
Kör man inte med 0w-15 i några STCC-stall tex. Vår kära TWS stjäl ju ett antal ponnys då den är ganska trögflytande, det syns ju om inte annat på oljetempen som i alla fall i min bil går upp med ca 10grader när jag häller i TWS istället för Edge Sport 0W-40. _________________ Viktor Ekström BMW Z3 M-coupé BMW E36 325 Tesla 3 SR+ |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1800 besök totalt |