| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken är den perfekta Ban/Gatbilen under 100.000 :-
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11390 besök totalt |
|
Re:
SANT förlåt mig lite då
Nu till saken ! Hjälp mig att finna den perfekta Bmw m3a till ett bra pris utan att bli lurad
_________________ Pierre Gardebrand |
||||||
|
Re:
Jag tänkte också på en sådan men trodde att de låg utanför budgetramarna. Även om det inte är en BMW M3
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||
|
Re:
Den ser helt underbar ut faktiskt men ja de blir lite mkt pengar. Den totala budgeten på 100K hade jag inte tänkt att gå över förens jag utrustat bilen. Kan snålt men jag är heller inte så gammal
Jag har haft full koll på blockets m3or under ett bra tag men under den senaste tiden har det varit rätt så dött. Antingen får de bli ett köp nästa vecka eller så lägger jag lite pengar på hög till våren o försöker fynda då istället.
_________________ Pierre Gardebrand |
||||||
|
Re:
Bra att du håller dig till budget!! Är jag själv helkass på... Men om du tycker V220 Turbon verkar ball hade jag ringt och kollat vad du kan få ner den till....kostar den 111 000:- idag så finns det goda möjligheter att du kan pruta tillräckligt
M3 är inget dumt val alls för den delen och det finns mycket erfarenhet av de bilarna, lycka till!!!! |
||||||
|
Re:
Men hallå, vakna, 60.000:- .
Skickar bilderna imorgon .
|
||||||
|
Re:
"Lifetime support" medföljer i köpet dessutom (?)
|
||||||
|
Re:
Ja exakt, betald av Niklas Falk .
|
||||||
|
Re:
Ja jag har själv funderat på den men är lite osäker angånde lite små saker
Min svåger är bilmekaniker och det är han som kommer att skruva på bilen och även i stortsätt bestämma vilken jag ska ha så vi får se vad han säger men jag tycker själv att den verkar jäkligt nice. Hur är det med försäkringen på den då? Billigare än m3an ? Tack så länge ! Underbart med bra tisp o respons från härligt folk på denna sidan ! _________________ Pierre Gardebrand |
||||||
|
om du är effektberoende är det inte fel att kika på Porsche 944 turbo. Fräscha bilar börjar run 80kkr. Det är relativt lätt att plocka mycket och tillförlitlig effekt ur dem men det blir svårt att hålla sig söder om 100kkr.
_________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
Goddag ! Farsan snackade oxå lite om Porsche, han har haft ett par stycken haha !
Dom är inte så jätte lätta att mecka med dock men dom går bra de har jag förståt. Tror dock att de blir en M3a trots allt kommer ju ha den mesta dels på gata till en början. Kollade försäkring innan, de va inte så kul men de får man väl ta. Någon som vet om USA modellen är billigare att försäkra ?! trevlig helg. Hejja Hamilton ikväll !! _________________ Pierre Gardebrand |
||||||
|
Re:
Jag har mekat lite på dem och det är inte mer komplicerat än på andra turbobilar. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
okey, nej de är de kanske inte. Vet bara att ett kopplingsbyte tar ca en vecka med tanke på att man får riva ner en farlig massa. " min mekaniker " håller själv på att bygga en E36 rally bil och kan ALLT som bmw och en farlig massa om allt annat så jag litar på han !! Men Porsche är bra bilar ! _________________ Pierre Gardebrand |
||||||
|
En vecka för ett kopplingsbyte?
Möjligen om man har tummen mitt i handen och lika många fingrar som en pensionerad fläktmontör...
Skämt å sido, 944T är inte speciellt krångliga i mitt tycke och en oerhört trevlig sportbil. btw, kanske läge att ändra namn på tråden, frågorna handlar ju mer om gatbilspremisser än en banbil. "den perfekta banbilen under 100:-" skulle ju annars bli en rörramskonstruktion. M3 är dock en jäkla fin kombination av både nytta och nöjje, svårslagen på så vis om man räknar per krona, E30 M3 (S14 motorn, 192hk) eller E36 Euro Spec (S52 motorn 321hk) är bägge otroligt trevliga bilar som går att få bra fart på med enkla mods. _________________ Mvh // Niklas L |
||||||
|
Re:
Har för mig att det är 23 timmar boktid på en 86:a och tre timmar mindre på 87 och senare. Dock finns det mekaniker som kan göra det på sju timmar.
Förutom kopplingsbyte, som ju inte är någon slitdel man byter till vardags, så är det inget svårmeckat. Men man har nog med glädje i en E36:a då det borde vara lättare att hitta en riktigt fin bil. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Hmh, 23 timmar, verkligen?
Hade ingen aning om det. Sist jag meckade 944 så rev vi (jag och en polare) ut hans motor och hela drivlinan på en eftermiddag + kväll, tyckte inte vi slet hund utan snarare så mysmeckade vi med en öl i näven och ljög mest om vem som fångat störst / mest / finast laxar senaste fjällturerna..
_________________ Mvh // Niklas L |
||||||
|
Jag har en M3E36 -94.
Fixat chassie, XYZ chassie, HR krängare , XYZ 330mm bromsar , Justerbara camberstag, mm Michelin PSC som gått 60 varv på Gälleråsen följer Bromsad 270hk på driven, vet inte vad som är fixat i motorn.. Den är tillsalu om jag gör affär på en annan bil.. Inte under 100 men inte så långt över _________________ Lars Göran Svensson Överladdad M3E36 på G (-Check) |
||||||
|
Re:
Ja, det stämmer. Så det tog er två (dubbla tiden) att plocka ner en drivlina. För att byta koppling ska man igenom rätt många moment som börjar med att plocka ner avgassystem, även grenrör och lossa från turbon då detta går ner runt kopplingskåpan. Sedan lossar/sänker man växellådan och först efter detta kan man börja jobba med själva kopplingsbytet. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Ska det vara banbil med skapligt med muskler så vad är fel på Skyline R32/R33, Mitsubishi EVo 3/4, eller Mazda RX-7, ok de är högerstyrda men det är ju bara bra på banan ändå. Dessa har ca 250-280 HK orginal(bortsett från nissan) och slår en M3'a/Porsche 944 turbo på fingrarna i det mesta. De går även att växamed dem bra då det går att ta ut rejält mycket mer prestanda ur dem vare sig det är effekt eller chassi.
Längre ner på listan finns även Nissan 200sx S14 och Subaru Impreza som är vänsterstyrda och lite klenare men ändå värt att inte förbise. Alla ovanstående går att få under 100 000kr och dessutom har de massvis med potential att förbättra. Att de är dyra i drift säger sig själv men det var ju inga problem enligt tidigare poster då de tillhandahåller prestandan. Fördelen med de tyska alternativen är att det är lättare och snabbare att få support och delar. Men varför vara begränsad av det?
Har en RX-7a själv och skulle inte med gott samvete kunna rekommendera den till någon bekant pga helvetiska driftskostnader. Men jag skulle heller aldrig byta bort den mot ett avsevärt sämre presterande alternativ (läs M3/Porsche 944) då jag gillar den för mycket.
_________________ Robert Pettersson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Vilken är den perfekta Ban/Gatbilen under 100.000 :-
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11390 besök totalt |