Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (5197 totalt) |
Att det ska va så jäkla krångligt. Megaupload, ska men registrera sig för att få hem filerna eller?
|
||||||
Träningen gick ju bra, bästa varvtid ! men på kvalet "bara" 4:a,
Sedan gjorde jag bort mig när jag försökte ändra pit lane default tillbaka till slicks från regndäck, Då blev det DNF , snyft... Har hursomhelst bytt brandvägg från gammal Cisco till nyare Cisco och det gjorde stor skillnad på laggningen.Även om den inte är helt borta. Misstänker mera RAM minne behövs. Själva grafiken flyter på fint 1024x768 så den delen är nog ok. Internetförbindsen är 100Mbits full duplex (fiber i kåken) , så det borde räcka... /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Stort sorry till den jag knuffade till, det var inte meningen.
Det var en C30. Jag kom för snabbt in mot depån och gled in i sidan på dig. ![]() Sen var det inte bara jag som gruffade ![]() |
||||||
Hehe, idag var det kul. Körde inte bort mig för en gångs skull
![]() Startade på wets och bytte till sliks på varv 11. Både var lika hala tyckte jag. Snygg körning idag ![]() Grattis podium! _________________ Ainis Noritis |
||||||
Var inte med tidsmässigt på den torra träningen men satte 6:e tid i kvalet vilket jag var mer än nöjd med. Regn på warm-up och en början till nåt spännande! Grå himmel och blött på banan då. Men till racet var det lite blött på banan men ljust på himlen. Startade på slicks då jag trodde det skulle torka upp, men hade svårt att få upp temp, gled mest omkring. Med ca 11 min kvar bytte jag till regndäck och åkte ca 2 sek snabbare/varv. Körde in mycket tid på bilen framför men gjorde en liten miss och tappade 2 sek.
I mål som nr.4, men vägen dit var spännande. Svårt att veta vad man ska köra på för däck, men jag chansade hej vilt. Gjorde tydligen tvärt emot vad många andra gjorde ![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Kul rejsing, men jag gjorde för många egna misstag. De klantigaste efter att jag gjort depå-stoppet. Då satte jag bilen i räcket i T1 och for rätt ut i saharas öken spotta grus i en kvart.
När jag sen kom ut på banan såg jag Anteras i bakspegeln, då va jag på väg in i rejslinjen men tänkte att jag ger den till honom så han får en bra ingång eftersom han kommer med fart. Men min manöver blev inte som jag tänkt. Sorry Anteras att jag ställde till de för dig. gonatt _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||||
Jag kör helst med "hood" perspektiv, vilket jag tycker påminner mest om vanlig körning.
Men då går det inte att se backspegeln. Vilket ju ställer till det ifall någon kommer bakifrån. Någon som har en lösning på det ? (utan att byta perspektiv) _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
jag lyckades ta pole trots ett misstag, men det var omöjligt att hålla dom bakhjulsdrivna bakom sig i starten. jag kom ikapp victor på varv 8 och gick då i depå för byte till slicks och när depåstoppen var över lädde jag med 8 sek. riktigt rolig bana att köra, ska bli skitskoj med en stcc liga
_________________ Oskar Jönsson |
||||||
Inget vidare race för min del, många konstiga saker som ställde till det...
Det började med att jag inte lyckades köra snabbare än 1.29 tider under träningen trots att jag satt 1.26-27 tider i helgen?!? Efter regnet på warmuppen så såg det ju soligt ut och jag monterade slicksen... hur vet man om det är fuktigt på banan, står det någonstans? Efter ett antal racevarv så kvaddar någon(Kavic?) i högerräcket efter start/mål rakan och far ut rakt framför mig så jag t-bonar honom... med skadad hjul upphängning som resultat. Jag trodde jag kunde köra vidare men efter något varv och lite avåkningar så bestämde jag att gå in och laga. Sedan när man kommit igån igen och lå och jagade så strular datorn till det, allt stannar medans drivrutinen till grafik kortet lägger av... tar 10s innan det sparkar igång igen... Jag kan dessutom inte ladda ner en ny drivis för när jag testar detta så startar inte skärmen... ![]() så det var lite motigt... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re:
Använd "virtuell mirror", finns någonstans i bland menyerna. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re:
ändra till virtuell speglar i menyn för spelinställningar _________________ Oskar Jönsson |
||||||
Session Info tror jag att det står. Där kan man se temperaturer i luften och på banan samt vädret just nu och vad prognosen säger.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Riktigt roligt att vara med bland de stora gossarna
![]() Kvalade in som 8 med min in för fortsättningen tilldelade Alfa (som jag tycker svävar en dec ÖVER banan) ![]() ![]() ![]() Sedan ska det börja och regna ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I helvete heller > ![]() ![]() ![]() Men vad gör det .. för detta var KUL. Och revange suget är det inget fel på ;o) ![]() ![]() _________________ Kenny bjornelundh |
||||||
Re:
Sorry Thomas att jag stutsade ut mitt framför dej, Hade ingen möjlighet att undvika det, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
Re:
Det är helt OK, helt klart en ren raceincident! ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re:
Jag med, men det var tydligen bara någon dämpare som tog stryk, Men det gick hyfsat att köra . det var ju så jäkla halt i alla fall, lol _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
under mitt depåstopp stod någon c30 i "min" ruta... pilen räknade ner och vips en c30... körde framför då står det att jag kört förlångt. Vänta tills c30n åkte körde fram och vips en depåstopp, kom aldrig riktigt tillbaks med humöret efter denna "miss". Annars jävligt kul att se hur mycket vädret kan påverka.
Snyggt kört ni andra _________________ Dennis "Legenden" Karlsson Mazda FC3S Mazda Miata |
||||||
Re:
. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (5197 totalt) |