| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gissa bilen..
|
2059 besök totalt |
|
Jo, Murena är väl modellnamnet.
Hoppas dem rostar mindre än Bagheran. Polaren köpte en för 10 år sen, och han har rostfrossa ännu. Fanns inte en plåt i ramen som inte var angripen... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
Fan, nu får du mig att tvivla, och jag orkar inte leta reda på den 20 år gamla Automobil där jag vet att jag läst om den (just nu i alla fall)...men JA, det är mitt svar.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
_________________ /Nicke Lindgren |
||||
|
Detta är ordningsmakten som talar och som tycker att två personer har använt ett kraftord som inte var nödvändigt. Detta är en varning, händer det en gång till så blir det andra bullar!
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
Re: Gissa bilen..
Frågan är vad som skymtar till höger? En sån där Toyota som J. Bond körde? 2000 GT?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Re: Gissa bilen..
Hm, skymtar var det ja...
Jag ser bara fronten på en röd bil...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Den där verkar ha "pop-up-strålkastare" och det har väl ingen E-Type så vitt jag vet? Men luftintaget var förvillande likt...
||||
|
Det är en Matra Djet...Matras första sportbil från slutet av 60-talet...inte allt för vanlig.
Å visst bygger Murenan på Simca/Talbot grejor, motorn är för övrigt en PSA grej å 205 GTI motorn passar bla. i dom. Sista versionen hade en 2,2 liters motor på 150 hästar. Bagheran skulle för övrigt fått V8:a om inte oljekrisen dykt upp i mitten av 70-talet...
_________________ /Patrik Rylander |
||||
OT är den bakhjulsdriven? Något för Pär Hansson isf
Edit->Såg på simcaklubben att den var ju mittmotor.. Men enl. http://medlem.spray.se/svenskasimcaklubben/mm.htm så är det motorn som sitter i bla 505 och den ska inte vara kompatibel med 205? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Gissa bilen..
|
2059 besök totalt |