Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1444 besök totalt |
2008-11-12 RBC 2
Hej igen! Nu närmar sig det andra racet i vinterns RBC. Den 12 november är det dags igen. Observera att det är en onsdag! Vi kör i den nya hallen i Hammarby, Heliosgatan 10. Kassan öppnar 18.30, förarmöte 19.00 och sedan gasar vi. Priset är oförändrat, 500 kronor, vilket ska betalas i kontanter. Glöm inte att passera bankomaten med andra ord. Som vanligt är många litet loja när det gäller att anmäla sig, varför jag vädjar till de som vill åka att inte bara bestämma sig utan också meddela detta till mig. Lika tacksam är jag för att få besked om någon mot förmodan får förhinder. Nedanstående har varit duktiga och anmält sig, nu väntar jag på resten. Skicka ett PM om ni vill vara med. Väl mött nästa onsdag! Lars RBC-General Lars Wiezell Fredrik Fehler Thomas Granbacka Daniel LT Andersson Joen Hägglöf Sophie West Jesper ojala Fredrik Lestrup Jesper Nilsson Philip Forsman Stavros Tentis Marcus Palnér Stefan Irlander _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Re:
om inte Lars ändrat konceptet till i år så är det tidskval, 2 heat och en final man får köra, om man inte kvalar direkt till A-final kan man lyckas köra upp sig till nästa finalsteg, så för att få maximal utdelning i körtid bör man vinna C och B-final och på så sätt köra tre finaler ![]() RBC är skitskoj och något jag saknar med att ha flyttat ifrån Stockholm ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Re:
Nix, de viktas inte. Får hoppas att 9hk-kartarna kommer igång till nästa race. När vi testade dem var det betydligt mycket mindre avgörande vad chauffören vägde. _________________ Anders Hansson |
||||||
I första omgången för året av RBC lyckades Fredrik Åberg ta sig från D-final till A-final (där soppan dessvärre tog slut). Vill man och framför allt, kan man, får man köra mycket.
Chrisoffer Ahlins bilder från premiären är lysande, titta gärna på dem. http://cahlin.se/driversplayground_c _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
Re:
Ja... Senast åkte jag alltså ett tidskval, två kvalheat och fyra finaler.. Det räcker. Tack och lov så tog bensinen slut i sista racet, precis innan händer, huvud och all makalös tur också tog slut. Tack och lov så är jag i London vid nästa tillfälle... ![]()
Mitt råd är: om man är försiktig och undviker värsta bataljerna, och att knuffa på SLC-Fredrik, så får man köra mycket. ![]() ![]() _________________ -- |
||||||
Har försökt på alla vis att komma loss men på onsdag har jag bokat barnvakt mm. så då ska jag fa...n i mig komma.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Re:
Ja, om alla kunde ge fan och knuffa på mig så skulle tävlingarna bli mycket roligare tycker jag... ![]() (fast lite kul är det ju att ge igen och skrämma små gokart-juniorer ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1444 besök totalt |