Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4775 besök totalt |
Re:
Det lät gott, jag tror jag gör detsamma ![]() |
||||||
Re:
Tror att många här använder team speak _________________ Torbjörn Lennartsson |
||||||
Re:
Har du smakat Mack myra _________________ Torbjörn Lennartsson |
||||||
Det är mycket bilar som far på banan tycker jag. Själv fick jag en i sidan som kom från ingenstans
![]() Det är fortfarande lite wild west, speciellt i början av loppen. Jag touchade själv till Lennartsson en gång man han höll sig tack och lov på banan och det var när han körde om mig och jag bromsade lite för hårt och låste. Sorry för det ![]() ![]() Alla som vill ska ju givetvis vara med, men kan vi inte alla försöka ännu mer ta det lite lungt och inte krascha in i varandra. Visst en olycka kan ju alltid ske men om vi alla försöker lite mer kan det bli riktigt bra och spännande race. Snacka om att det är tajt, i första racet var det bara en sekund mellan ettan och plats tretton i kvalet ![]() |
||||||
Första rejset var hyfsat kul men jag måste fråga Benny Steen varför i hela h-e du var tvungen att åka och putta på mig? Jag vet att du är toksnabb och skulle gå åt sidan direkt när vi kom ut på rakan men nej då, du var tvungen att skjuta på ett par vändor i kurvan. Och inte kunde du svara i chat:en när jag frågade heller, kan du svara här istället? Sket i andra racet för övrigt, hade ingen lust att hamna ute i gräset med söndertryckt bakände i regn.
|
||||||
Det var svårt att ställa om sig från torrt till jätteblött. Men jag är nöjd med min 6:e plats i det första rejset. I det andra kom jag 12:a tror jag. I de tre första testrejsen här på rejsa.nu kom jag inte ens i mål så detta var ju en klar förbättring. Roligt är det också
![]() _________________ Christoffer Johnson |
||||||
Hade tänkt vara med i regnracet också!! satt och väntade i som det kändes i evigheter, på att servern skulle stárta. Sedan tänkte jag att det blir nog inget pga alla hårda ord och allt tjaffs.. så jag gick och fjäskade lite med min sambo... För att bli av med mitt ständigt dåliga sammvete, som man fått, för att man sitter här och rattar varenda lediga stund
![]() ![]() ![]() Men jag kunde inget göra åt det... MEN jag väntade iaf på dig ;o) Ser fram emot nästa race!! _________________ Kenny bjornelundh |
||||||
Schumi: utmärkt att du frågar, jag sitter själv och funderar på varför folk väljer att köra sönder sina bilar hela tiden och därigenom sabba sina chanser till bra placeringar.
Jag blev också duktigt irriterad igår jag hade bästa träningstid och 3:e kvaltid blev avknuffad INNAN bron på första varvet igår... Jag har funderat och även surfar runt och kolla på simracingsiter kring liknande problem, Jag tror att inte många av dom påkörningar som sker är förarmisstag, utan är en för att våra datorer inte är synkade hela tiden. Framförallt av dom som har mindre CPU kraft . Våra datorer har inte kontakt med varandra kontinuerligt utan varje spelares dator gör en beräkning var motståndarna bilar är. När bilarna hoppar omkring beror det på däremot på långsamt/hackig internetförbindelse, då synkas bilar placering men inte tillräckligt ofta. Jag sitter själv med förhållande vis äldre dator, en 3.2Ghz P4, ingen dual eller quad core. Har även förmodligen för lite RAM 1Gb. Men då racingen grafikmässigt flyter på utmärkt i 1024x768 så har jag inte tyckt det varit några problem. skalll dock prova stoppa i mera minne. Jag kör aldrig på någon medveten, varken på bana i verkligheten eller här, så ovan händelse ber jag om ursäkt för även om jag inte kan garantera å min dators vägnar att sker igen ;-) Annars tycker jag kinnekulle är en helkul banan där man kan plocka mycket placeringar genom bra spårval, jag kör gärna mera där. /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Benny, jag tackar för svaret och ber även om ursäkt för att jag brusade upp men igår kändes det riktigt tråkigt men efter ditt inlägg förstår jag att din burk förmodligen inte hänger med riktigt. Jag har en 3,4 Ghz och 2 gånger mer RAM och det smålaggade för mig emellanåt, ny burk kommer att införskaffas inom en snar framtid är det tänkt och den kommer INTE att svikta
![]() ![]() Mans71, såg att du skrev i en annan tråd om Kinnekulle rejset. Det jag reagerade på i och med din körning var på träningen när du i full fart i depån drog rätt in i en bil som skulle ut på banan, i och med din påkörning backade du sen rakt ut på start och mål rakan varav en blåste rätt in i dig i full fart med en rullning som resultat. Förstår att du är ny men som Niklas skrev i andra tråden: träna och även offline, i depån på Kinnekulle funkade inte min farthållare men jag tog det lugnt ändå för man har inte fullt skaft i depån. |
||||||
Re:
Jag kollade reprisen och där ser man att du orsakar snurrningen själv genom att komma ut på gräset... och de va nog många som blev irriterad på dig eftersom du ej respekterar BLÅFLAGG. och jag blev irriterad på dig när jag var på väg ut från depån som bil nr 2, när du kommer bakom och mosar mig så jag åker rätt över banan och krashar i räcket. _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||||
JAg anar att det är något antingen med folks datorer eller uppkopplingar. För vissas bilar "darrar" när man kommer nära dem. Vissas bilar hoppar omkring när man närmar sig dem, ibland upp till en bilbredd. Blandannat din bil Benny beter sig så.
Jag misstänkter att många incidenter beror på detta. Andra på att folk är nya och inte riktigt vet hur rejsen funkar. Men då är det bara att öva o öva samt ställa frågor i forumet om det är nåt man inte förstår. Rörande det andra så kan vi ju inte begära att folk ska uppgradera sina datorer men ett tips är att gå in på www.prisjakt.nu och kolla lite priser. 2 GB RAM kostar tex cirka 250 kr http://www.prisjakt.nu/kategori.php? Ett riktigt bra grafikkort som jag kan rekommendera är detta 8800GT för drygt 800 kr http://www.prisjakt.nu/kategori.php? Så för 1000 kr så får man en helt ny dator nästan... Jag har själv gjort ovanstående på en processor som inte är helt ny och fick en jäkla prestandaökning. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
När jag körde lite test med brorsan så märkte jag att bilen darrade tror det beror på uppkoppling, för race07 o stcc har inte samma flytande uppmjukande effekt som rfactor när nån bil laggar.. lite plus att våra datorer är mer än tillräckliga.
De va ett trevligt race för mej igår i alla fall ![]() ![]() _________________ Jonathan Johansson Hälsar ![]() |
||||||
Såhär ser min dator ut.Jag har upplösningen på 800*600.
Dell Intel Pentium D 3.20 GHz 512MB RAM 128 MB Grafikkort Såhär ser min inställning ut.Inte det värsta direkt .Nu kommer min fråga,brukar min bil hålla på hoppa runt och hacka?Har för mej jag sitter på en 8mbit lina.. ![]() |
||||||
Re:
Brukar vara lugnt att ligga bakom dig! så länge man klarar att hålla tempot.. Hur är det med mig?? Laggar jag?? Sedan är det juh en siffra ovanför bilen tillsammans med namnet (om man nu har det på... Är inte det någon slags "ping" Ju lägre desto bättre! Eller cyklar jag nu igen ;o) _________________ Kenny bjornelundh |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4775 besök totalt |