Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Testrejs #4: STCC @ Kinnekulle, 7/11, kl 21.00
<<   1, 2, 3
4775 besök totalt
Varmaren
Degerfors
Här sen Nov 2007

en grej till! om man har en sämre dator påverkar väl bara ens egen upplevelse, så länge man har en bra uppkoppling! stör det väl ingen annan... jag menar... jag kan väl inte se att någon "laggar/fladdrar" om denne har bra lina!!

Umeå
Här sen Feb 2004

Re:

Kent Karlén skrev:
Benny Steen skrev:

Jag blev också duktigt irriterad igår jag hade bästa träningstid och 3:e kvaltid blev avknuffad INNAN bron på första varvet igår...
/benny

>Jag kollade reprisen och där ser man att du orsakar snurrningen själv genom att komma ut på gräset...

snack !, jag satt i bilen och en bil reagerar inte med ett kraftig rörelse rakt framåt när man kör med en hjulparet på gräset, däremot tjuvstartade jag några meter, men det är en annan historia.

>och de va nog många som blev irriterad på dig eftersom du ej respekterar BLÅFLAGG.

En blåflagg innebär att man skall släppa förbi en förare som håller på att varva en. Ligger man på max vad bilen fixar i en kurva kan man inte bara byta spår, då åker man av. Dessutom är kinnekulle erkänt svårt att ta sig förbi på.

I kombinationen med laggande datorer så är inte helt enkelt så att man bara kan peka finger på någon annan och säga att det är dennes fel.

>och jag blev irriterad på dig när jag var på väg ut från depån som bil nr 2, när du kommer bakom och >mosar mig så jag åker rätt över banan och krashar i räcket.

Var det inne i depån ?

hm, måste nog uppgradera min dator innan jag gjort mig ovän med hela rejsa communityn...

/benny

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Det är nog inte så farligt Benny, Insedenser händer alltid,o alla vet att väl att det är ett spel o inte live, Du vände runt mej en gång med, men jag hade tur o hamnade åt rätt håll så det gick bra, . Jag vet att i bland orsakar man saker som man inte uppfattar som fel, för att det blir olika i olika vinklar, Kollar man på sin egen repris så blir det en sak,Kollar samma förare på si så ser det helt annorlunda ut, Så om det blir lite knuffande i bland tycker jag är ok men inte rena påkörningar, Så om vi inriktar oss på att köra o ha roligt i stället för att mest hacka så tror jag det blir en kul serie, thumbs up thumbs up

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
oj vad mycket det har skrivits här....

Siffran över ens bil ska vara så låg som möjligt, det stämmer. De flesta brukar ligga på mellan 20-70 ms här för mig...

Det knepiga är att man själv inte märker så mycket, speciellt om man dragit ner grafiken. Det är mest andra som märker detta genom hoppande bilar och så.

Gällande blåflagg så ska man släppa om men inte nödvändigtvis på en gång utan man ska göra det där det är säkert för bägge förare. Man ska INTE bara slänga sig åt sidan så fort man får blåflagg utan man kan lungt vänta till en raka tex. Kommer man bakifrån och är på väg att varva en bil framför så har man ett visst ansvar också att omkörningen ska bli säker och bra. Jag menar inte någon speciellt här utan detta gäller alla.

Broddan: Den där setupen bör nog uppgraderas snart Mest för din egen skull för detta spel ser MYCKET snyggare ut i 1900x1200 tex än 800x600 och med grafiken nedskruvad.

Team Swedish Racing Mates
Citera
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Kör på mamma och pappas dator men håller på sparar ihop till en egen spel burk.Förhoppningsvis har man råd med en efter Jul
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

He he, Niklas ska få det ärofyllda uppdraget att bygga ihop en ruskigt bra dator till mig inom en snar framtid Den ska palla MAX på allt i spelen och även palla med att redigera videofilmer sen är jag nöjd Hur och vart kollar man Race07 configuration som du gjort Broddan?

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Det där får du upp när du startar spelet i STEAM. När du startar får du upp en ruta och i den väljer du att ställa in grafiken etc. Då kommer denna ruta upp.

Team Swedish Racing Mates
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004

Låter snart som jag kört på varende en... hur vet ni att det var jag ? jag är faktiskt inte den den enda som kör röd beemer.

jag vet det finns en knapp som gör att man ser namnen på förarna ovan bilarna under racet, men det tyckte jag är störande, så den vill jag inte ha på.

Tur man har bättre hårdvara på banan verkligheten , skulle bli knasigt om dom med långsammare maskiner skulle åstakomma mest påkörningar...

/benny

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Ronnback skrev:
Här kommer det korta.

Jag skäms Stacken...... förlåt än en gång!

Inga problem Rönnbäck, jag har avreagerat mig nu, slagit ner grannen, rivit lägenheten och kastat mi ut från balkong. Det kändes mycket bättre efter det . Nädå, det är lungt, det är bara så irriterande när det händer .

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Det är någon som kör en Alfa som laggar rejält.

Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Re:

Stacken skrev:
Det är någon som kör en Alfa som laggar rejält.
Jag körd einte igår så det är inte jag....
Citera
Racingsimulatorer
Testrejs #4: STCC @ Kinnekulle, 7/11, kl 21.00
<<   1, 2, 3
4775 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande