Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 7906 besök totalt |
24 timmars långlopp för 5000:- bilar.
Någon som skulle vara intresserad utav att anmäla ett team för 24 timmars lopp för 5000 kronors bilar? Vi kommer att hålla ett 24 timmars på en en motorbana (troligen Mantorp) i Februari. Start lördag 12:00 och målgång söndag 11:59. Anmälningskostnad inte satt ännu men rimlig Regler är enkla. Bil får kosta max 5000 SEK Fordon måste vara skattat Fordon måste vara besiktigat Fordon måste vara försäkrat. Det finns ett regelverk i hur fordonet får förvärvas som förklaras mer i detalj vid intresse. Förare måste ha gällande körkort 1,2 och 3 plats får fina priser (bra sponsor är med) Tanken är att detta skall bota en del av vinterabstinensen som byggs upp nu när hjälm och handskar läggs på hyllan en tid. Närmare tiden så kommer hemsidan läggas upp och mer information kommer att finnas tillgänglig. Jag vill med denna tråd se om det finns ett intresse på detta forum att anmäla ett team. Vid intresse så skicka mail till mig: william@wright.se och lägg till namn nedan. Mvh, Will _________________ william wright |
||||
Intresse finns om man får åka med en bil som jag fick istället för att den skrotades för typ 10år sedan, sedan dess är den körd med minimal budget på Alfaträffar och isbanor men är nu så rostig och slut att det blir skrotning i vinter bes. tom februari. Vill du köpa den för 5.000:- säljer jag direkt.....
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Kan nog lösas. Vi måste dock säkerställa att bilen inte är värd mer än 5000:- :-)
Som sagt, är ni intresserade så maila mig eller lägg till Er på listan nedan 1. Klink o Klunk racing 2. Team Turbo Emil 3. Johannes döpare Racing 4. _________________ william wright |
||||
Re:
[quote="will"]Kan nog lösas. Vi måste dock säkerställa att bilen inte är värd mer än 5000:- :-) Som sagt, är ni intresserade så maila mig eller lägg till Er på listan nedan 1. Klink o Klunk racing 2. Team Turbo Emil 3. Johannes döpare Racing 4.team kvastv _________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
||||
Re:
[quote="husaberg550"]
5 TEAM Srace _________________ Peter Sundqvist |
||||
Ser att du skrivit besiktat och skattat, då gör ni inga undantag antar jag. Vi har annars en bil som vi kör stolleracet med (långlopp, bur, inga lysen annars original). Som vi skulle kunna använda mer än 1-2ggr om året.
_________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||||
Re:
skatten tycker jag är onödig men bes. är ju ett måste! 24h i en bil som inte bes. på dom sista 10åren och stått i högt gräs 5 av dem åren kan ju vara lite trafikfarlig! =) _________________ Jimmy Lindroth |
||||
Re:
Skulle väl kunna ha en tävlingsbesiktning där man kan kolla de viktigaste säkerhetsgrejerna? Kan säga att våran "skitbil" (stolleracebil) är nog mer ordning på än många bilar som rullar på vägen. _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||||
Det beror på hur tävlingen är gjord. Är det en uthållighetstest kan den definitift klassa in så att trafikförsäkringen gäller.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Re:
[quote="husaberg550"]
5 Team Autoholics _________________ Ronny Steisjö ____________________________ Porsche 996 -00 |
||||
1. Klink o Klunk racing
2. Team Turbo Emil 3. Johannes döpare Racing 4.team kvastv 5 Team Autoholics 7 TEAM Srace 6.Race4fun.nu _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Vi är några som är väldigt intresserade men lite mer info behövs innan vi kan ta beslut. Finns det några möjligheter att säga vad startavgiften kommer hamna på? Snackar vi om 500 eller 5000?
Sen har ett gäng jag känner en fin bil som gått ett par 5papps race men som är i riktigt bra skick angående hjulupphängningar och bromsar, stötdämpare och fjädring. Den är i det närmsta buckel och rostfri, finns det möjlighet att köra med en sån bil? Den är ju förmodligen inte besiktigad på 1-2 år. Lite frågor som sagt men vill gärna veta om vi kan ställa upp, det viktigaste kanske är vad startavgiften hamnar på. En nybesiktigad bil med lite fåniga tvåor går ju rätt lätt att hitta. _________________ Karl Vestgöte |
||||
är det krav att den behöver bur och allt sådant eller är det en gatbil som ska åka runt på en bana i februari?
vad behövs för licenser och så? allt möjlig emr info skulle vara trevligt ![]() _________________ Fredrik Halvarsson Newbie och nyfiken RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL! |
||||
1. Klink o Klunk racing
2. Team Turbo Emil 3. Johannes döpare Racing 4.team kvastv 5 Team Autoholics 7 TEAM Srace 6. Race4fun.nu 7. No-name-racingteam. 8. Mokkajakkalainen Racing _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Re:
Intressant är det men det handlar ju rätt mkt om vad det ska kosta med. Lägger till mej och mitt team men slutgiltligt beslut får ni sen. 1. Klink o Klunk racing 2. Team Turbo Emil 3. Johannes döpare Racing 4.team kvastv 5 Team Autoholics 7 TEAM Srace 6. Race4fun.nu 7. No-name-racingteam. 8. Mokkajakkalainen Racing 9. Team Reaper _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||||
|
||||
Efter samtal med teamet så är även vi med.
1. Klink o Klunk racing 2. Team Turbo Emil 3. Johannes döpare Racing 4. team kvastv 5. Team Autoholics 7. TEAM Srace 6. Race4fun.nu 7. No-name-racingteam. 8. Mokkajakkalainen Racing 9. Team Reaper 10. SinRacing _________________ Michael Gumowski Sin Racing Group |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 7906 besök totalt |