Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Interlagos
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
13837 besök totalt
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004

Re:

964RS skrev:
Att två varv innan, dvs. c:a 3 minuter, säga att vi vet att du kommer att köra om Glock för att han kommer att få sladd i den sista kurvan tror jag inte mycket på.

För övrigt vill jag ge ett stort thumbs down omdöme till TV6 som valde att bryta mitt i förarintervjun i ett direktsänt program för att sända repris av Hål i väggen, Hål i huv'et skulle jag vilja säga.

/Anders

Att Glock förlorade 8 sekunder på en sladd tror inte jag mycket på heller;)
Hade däremot Massa vunnit pga att det kommer regnskur 3-4 varv före mål hade jag kallat lite att ha lite flyt.....
Att McLaren med största sannolikhet hade räknat med att Glock skulle förlora ännu mer per varv finner jag väldigt sannolikt men att 8 sekunder är en liten marginal det håller jag inte med om... Hamilton kunde ju kört 3 sekunder långsammare per varv sista varven och ändå tagit honom med marginal.

Sjukt kul i vilket fall att det är sådan fight i VM de sista två säsongerna oavsett vem som vinner...att de ar förbjudit antispinn tycker jag är det bästa som hänt F1 på evigheter så man får se hur de jobbar med bilarna och verkligen ligger på/över gränsen!

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

sweanders skrev:
bjorre82 skrev:
sweanders skrev:
Niklas Falk skrev:
964RS skrev:
Inte ens McLaren kan vara så kalla!
Du menar kalla nog att efterkonstruera sin egen storhet så snabbt, trots att det i realitetet bara var ren flax.
Segrarna skriver historien eller hur det nu var...

Det kan ju ligga lite substans i det men om de hade den taktiken trodde de sig nog ha mer än åtta sekunders marginal.

Jag är lite kluven till den typ av lopp, även om Hamilton är världsmästare tycker jag nog innerst inne att man aldrig är bättre än sin sista tävling. Och där kom han ju bara femma utan incidenter att skylla på.

8 Sekunders marginal är ju inte särskilt lite?!? Det är ju en evighet i dessa sammanhang och det var ju uppenbart att det var en större risk att försöka hålla Vettel bakom sig......Hamilton har mognat väldigt mycket sedan förra året, att vara så pass kall, släppa Vettel för att inte riskera någon olycka, köra så fort det går och lite på teamet att han hinner om Glock precis i slutet är imponerande thumbs up

I övrigt tycker jag att Vettel har varit en av de största överraskningarna och verkligen visat att där har vi en förare till med framtiden för sig!

Åjo, åtta sekunder är rätt lite marginal. Hade han inte kommit om i det läget hade det varit kört.

Hamilton körde om Glock i sista kurvan och kommer ändå i mål 8 sekunder före. Det säger väl en del om fartskillnaden... Med andra ord har jag svårt att Glocks sladd i sista kurvan som avgörande för guldstriden. Det kanske faktiskt var så att McLaren faktiskt hade koll på Glocks sektortider och visste att Hamilton skulle hinna förbi?

Å andra sidan har jag svårt att tro att Vettel släpptes förbi med flit.

EDIT: Bjorre82 snabbare...

NS: 38 varv
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Samson skrev:

Hamilton körde om Glock i sista kurvan och kommer ändå i mål 8 sekunder före.

Snicksnack, Hamilton körde om åtta sekunder före målgång och hade fem komma fyra sekunders marginal i mål. Fakta är mycket mer intressant om man inte justerar den.

Smygehamn
Här sen Dec 2003

I en intervju med Hamilton, och inte Ron Dennis, säger Lewis att han trodde att VM guldet gick åt skogen när han blev omkörd av Vettel som han inte på något sätt kunde hålla bakom sig.
Stallet informerade honom om Glock i kurva 10 av 15 på sista varvet och att det fanns en chans att ta honom.

Den förklaringen tycker i alla fall jag verkar mer trolig.

I övrigt måsta jag bara säga att årets F1 kamp har varit sanslöst mycket roligare än de senaste årens.

- Det skall bli skoj att följa Vettels framfarter nästa år, hoppas Bara Red Bull bilen är ett steg framåt.

- Hoppas att Hamilton och Massa får ordning på rutinerna i och runt bilarna.

- Undrar vad Alonso hittar på nästa år?

- Vad hittade egentligen Raikkonen på i år? Ständigt snabbaste varv i slutet på varje tävling, man undrar?

/Anders

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

sweanders skrev:
Samson skrev:

Snicksnack, Hamilton körde om åtta sekunder före målgång och hade fem komma fyra sekunders marginal i mål. Fakta är mycket mer intressant om man inte justerar den.

ok, då fattade jag fel från tidigare inlägg. Dock fortfarande intressant att han körde om 8 sekunder före mål och ändå var 5,4 sekunder före. Rätt hygglig fartskillnad ändå...

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

964RS skrev:
I en intervju med Hamilton, och inte Ron Dennis, säger Lewis att han trodde att VM guldet gick åt skogen när han blev omkörd av Vettel som han inte på något sätt kunde hålla bakom sig.
Stallet informerade honom om Glock i kurva 10 av 15 på sista varvet och att det fanns en chans att ta honom.

Håller med, verkar betydligt mer trolig! thumbs up

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Samson skrev:
sweanders skrev:
Samson skrev:

ok, då fattade jag fel från tidigare inlägg. Dock fortfarande intressant att han körde om 8 sekunder före mål och ändå var 5,4 sekunder före. Rätt hygglig fartskillnad ändå...

Jo, en imponerande skillnad. Men kanske inte helt märkligt då Toyotan hade slicks och Glock var smart nog att hålla sig undan när det väl blev svårkört.

Jag har inget emot att Hamilton vann mästerskapet, men det var en del saker som föll McLaren i händerna. Sedan om det är ren tur eller förbannad skicklighet är omöjligt att veta. Jag saknade ändå en fight i toppen mellan Massa och Hamilton!

Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

964RS skrev:

- Vad hittade egentligen Raikkonen på i år? Ständigt snabbaste varv i slutet på varje tävling, man undrar?

Jag gissar på att det varit för mycket sprit i vägen.

Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

sweanders skrev:
Samson skrev:
sweanders skrev:
Samson skrev:

Jo, en imponerande skillnad. Men kanske inte helt märkligt då Toyotan hade slicks och Glock var smart nog att hålla sig undan när det väl blev svårkört.

Jag har inget emot att Hamilton vann mästerskapet, men det var en del saker som föll McLaren i händerna. Sedan om det är ren tur eller förbannad skicklighet är omöjligt att veta. Jag saknade ändå en fight i toppen mellan Massa och Hamilton!

En kul chansning av Glock (bl.a) som nästan gick hem.
Håller med om att absolut roligast är när en riktig titelfight avgörs "man-mot-man"! Men McLaren är ofattbart darriga när det väl gäller, trots all rutin de har (eller i alla fall borde ha).

Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Re:

sweanders skrev:
964RS skrev:

Du menar att han nyktrat till lagom till slutet av tävlingen

/A

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

964RS skrev:
sweanders skrev:
964RS skrev:

/A

Nja, mer att han inte är tillräckligt vältränad för att orka fokusera ett helt lopp. Han brukar tabba sig mot slutet..

Motala
Här sen Mar 2005

Re:

964RS skrev:

I övrigt måsta jag bara säga att årets F1 kamp har varit sanslöst mycket roligare än de senaste årens.

- Det skall bli skoj att följa Vettels framfarter nästa år, hoppas Bara Red Bull bilen är ett steg framåt.

- Hoppas att Hamilton och Massa får ordning på rutinerna i och runt bilarna.

- Undrar vad Alonso hittar på nästa år?

/Anders

Håller med! och nästa år har all kapacitet att bli minst lika bra med de nya aerodynamik reglerna.

Ang. Vettel så tycker jag att årets otroligt imponerande insats visat att han är av det sällsynta slaget som kan ta bilen/teamet minst ett steg framåt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

sweanders skrev:
964RS skrev:
sweanders skrev:
964RS skrev:

/A

Nja, mer att han inte är tillräckligt vältränad för att orka fokusera ett helt lopp. Han brukar tabba sig mot slutet..

Jag tror tyvärr precis som du Anders.
Kimi packad och trillar av båt: http://se.youtube.com/watch?v=-VW2OAkjcJ4

Vad gäller Skinkans tur ellr skicklighet säger jag bara Spa. För mig hade det varit ok att Skinkan fått vinna utan att köra.

Ume
Här sen Jul 2003

Jag hoppas iaf på en helt ny mästare nästa säsong!

Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Såg reprisen på Viasat Motor ikväll och sista 5-6 varven är nog bland de mest dramatiska jag sett i sportsammanhang. Den här gången skrek jag inte, men rysningar fick jag i alla fall. Bernie måste vara världens bästa regissör.

En annan iakttagelse: Vid kurvan där Hamilton körde om Glock var det fullt av Toyotaskyltar...

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Ihopklipp av ITV under loppets sista sekunder, kolla Ferrarimekanikern på slutet...

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Re:

Sörpan skrev:
Ihopklipp av ITV under loppets sista sekunder, kolla Ferrarimekanikern på slutet...

Länk?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

sweanders skrev:
Sörpan skrev:

Länk?

Hade alldeles för bråttom där:

http://www.youtube.com/watch?v=sZe6ToOSLTk

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Sörpan skrev:
kolla Ferrarimekanikern på slutet...
Det har väl varit diverse osportsliga upptrdanande i depåboxarna under året (Ferrari har nog varit de som synts mest). Visst kan man glädjas åt framgång men det har varit lite väl mycket skadeglädje för att vara riktigt gentlemannamässigt.

Men vad som ger mest PR och pengar åt F1 total sett är ju lite svårt att sia om. Lite kontroverser, krasher, fester och slagsmål ger ju spaltmetrar och uppmärksamhet åt sponsorerna. Det är ju inte lika dött som när Schummi körde.

Elitracing (åskådarracing)
F1 Interlagos
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
13837 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande