| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Licens - sent ute, hur göra?
|
960 besök totalt |
|
Hoppas jag skriver i rätt forum nu. Det är så att jag har gått racinglicenskurs i maj detta år, och saker har kommit ivägen så jag har helt enkelt missat att ansöka om licensen (debutant racing). Fick tips av en vän at utbildningsintyget gäller i 6mån (nästan exakt på dagen idag..) Gick utbildningen 9 maj i år. jag vill alltså ha licens för 2009, helst utan att behöva gå om samma utbildning jag gick i maj i år. Då är frågorna: Hur pass noga är SBF på exakt dag vs utbildningsintyg när man söker? (har inte kunnat kontakta dem för att fråga, då jag jobbar när de är tillgänliga under sin telefontid) Hur ska jag göra för att kunna registrera min licens innan utbildningsintyget "går ut"? - Den klubben jag tänkt gå med i har stängt sin möjlighet till anmälan Har jag förstått det rätt med att jag har alternativen a) För att kunna ta licensen i år med nuvarande intyget och slippa gå om utbildningen får jag gå med i en annan klubb? b)Gå samma utbildning nästa år en gång till för att kunna gå med i den önskade klubben direkt? mvh Henrik _________________ Henrik Frii 900 Aero -91 |
|
_________________ BMW MC-klubben |
|
Den ansvarige var väldigt flexibel på den punkten när jag tog ut min licens, hade gjort samma som du och glömt ta ut den förrän tiden hade runnit ut. Men det gick bra ändå..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
960 besök totalt |