Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2635 besök totalt |
Postbils racing??!?
En kollega var på Mantorp i sommras för att köra långloppsracing på hoj(ERF tror jag det heter), när de kom dit så stod det typ 40st gamla renault postbilar där som det hade körts racing med. Den info som han fick var att det var någon form av billig enhetlig långloppsracing... Någon som vet vad det var för något evenemang? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jag har sett ett inslag på motorjournalen när peter sundfeldt kör ett 24h (tror jag) race med en postbil. Tror han körde det med sin farsa! Såg riktigt skoj ut alla fall.
_________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||||
Re:
om du tänker på Björn Sundfeldt så är det Peters storebror. Legendarisk skribent i Teknikens Värld under många år. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det är Teknikens Värld som lattjar med dessa. Om jag inte missminner mig så är det kvd.se som sponsrar med bilarna.
Fredrik-SLC hade hand om arrangemanget som var på Fredagen innan Sturupträffen i somras, så kolla med honom. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Hörde talas om detta arrangemang för ett tag sedan, tydligen sponsrade Fordonskammaren eller motsvarande med postbilarna, teamen kunde bara köra in och hämta en ny bil om den aktuella packade..
24 timmars med högerstyrd kangoo automat kan vara riktigt annorlunda ![]() den som berättade storyn gav mig intrycket att arrangemanget var typ stängt men högst uppskattat av dom inbjudna. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Det är ett företagsevenemang för KVD, Posten och Teknikens Värld (TV var inte med i år iofs)
Så det är bara inbjudna gäster..... Och det är ett riktigt hardcore-evenemang med minst 25% startfältet som rullar....... ![]() ![]() Men jag kommer göra ett liknande evenemang öppet för alla nästa år i 24h format.... men med vanligare bilar... mer info kommer väldigt snart.... |
||||
Re:
[/quote]om du tänker på Björn Sundfeldt så är det Peters storebror. Legendarisk skribent i Teknikens Värld under många år.[/quote] Så kanske det var, fick för mig att det var någon som var släkt med Peter. _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Inget! ![]() (I vart fall inte i det upplägg som jag skulle kunna få komma med i) _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2635 besök totalt |