Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
967 besök totalt |
tävla med BMW 325
hej har funderingar på att skaffa mej en bmw 325 coupe. tänkte höra om nån har tips om vad man skulle kunna tävla i för klass med en sådan ?? ![]() utrustad med chip bur fia stol fia bälte uppdaterad väghållning brandsläckare rensad invändigt grövre avgas uppdaterade bromsar... tips om det finns nån rolig klass med en sådan bil.... mvh johan ![]() _________________ Johan Andersson.... det ska gåå fooort.. |
||
Re: tävla med BMW 325
Hej! Då finns det ett bra alternativ här: http://www.bmwsc.com/ klicka på BMW Cup och läs in dig på regelverket. Under kontakter så finns det BMW Cup representanter att ringa och fråga. Annars så skicka ett PM eller ring mig skall jag hjälpa dig! Jag har själv ägt en bil som din. Din bil verkar klassa in i standard klassen (lite beroende för vad det är för uppgraderade bromsar du har), sen kan du efterhand som du utvecklas bygga vidare på din bil och gå vidare till efterföljande klasser. Vagnbok är dock ett krav+förarlicens. Välkommen till BMW SC & BMW Cup, tveka inte att höra av dig om du har frågor. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||
Är du intresserad av långlopp är klass 5 i MSLS ett alternativ. En 325:a funkar bevisligen bra att köra med där om man ser till resultatet i år!
![]() Seriens hemsida finns på www.msls.info Mvh Rikard _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
967 besök totalt |