Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sammanfattning 2008.
<<   1, 2, 3
5206 besök totalt
höfläkt

Här sen Nov 2002

Tre gånger till ringen, några ggr på Gelleråsen och Mantorp, Gotl.ring förståss. Inget Polen och inget Spa. Varken Knut eller Kinne. Dyr-moddat bilen som jag skall sälja och förlorar i vanlig ordning pengar på moggningarna.
Kul att åka med olika bekantskaper, BMWSC, PCS, Stacc, Polengänget, Termitkåkengänget, Blauecke pilsner team m.fl.

Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006

Re:

Iloper skrev:

Avslutar med en bild som inte är min från Kinekulle:

Se där, fastnade man på bild också när man jagade en annan chalmerist.

Förutom två varv på ringen och några få på sviestad var det detta premiäråret för mig. När Alfan som har varit tänkt banbil fick vevlagerras under en konbanekörning i augusti förra året blev behovet av en vinterbil akut. Slutade inte bättre än att jag gick o köpte en 318is och plötsligt hade jag som fattig student två banåkabilar! Nu blev behovet att fixa Alfan inte lika stort så BMWn fick agera banåkabil hela säsongen 2008.

Började med provapåkörning på Sviestad där jag testade mina R-däck för första gången - grym skillnad!Därefter licenskurs med Alfaklubben på Gelleråsen 3 maj. Sen hann jag med Anderstorp och Knutstorp och på väg hem från knutan en konbanekörning med Attitude. I juli blev det dags för en tripp ner till Ringen med brorsan och hans BMW 330. Blev varken så många varv eller några låga tider men fruktansvärt kul ändå. En utflykt förbi Spa blev det också. Tillbaks i Sverige blev det Kinnekulle och ett fruktansvärt blött och halt Mantorp avslutade säsongen.

De flesta träffarna har varit med Alfaklubben. Väldigt bra arrangerade träffar måste jag säga, sen känner man sig lite unik med sin BMW också

Inför nästa säsongen har jag precis skaffat en ordentligt skalstol. Sen blir det nog justerbara topplagringar fram så att jag inte sliter så på utsidan av däcken... Sen måste jag ju testa Alfan när jag fått ordning på motorn. Skaffade ju fortfarande oinvigda compomotivefälgar och r-däck till den för över ett år sen. Plus bilsteindämpare. Jobbigt det här med två banåkabilar... Hmm, får nog bli medlem i BMW SC också så man hinner utnyttja materialet.

Allmänt banåkaforum
Sammanfattning 2008.
<<   1, 2, 3
5206 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande