Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Komplett BMW M42 motor hel eller i delar....Allt Sålt!!!
2236 besök totalt
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
S: Komplett BMW M42 motor hel eller i delar....Allt Sålt!!!

Komplett M42 motor från BMW 318is 1990

Med komplett avses:
-Insug
-LMM
-Luftburk
-Spjällhus
-kabelhärva
-Styrbox

Rullat drygt 18600 mil och toppen sågs över innan bilen ställdes av av förgående ägare 4-5 år sedan.

Fullt fungerande utan missljud, jag körde bilen hem för egen maskin när jag hämtade den. Men visst bör man se över slangar och packningar.

Prisidé 4500 SEK eller bud

_________________
Peter Havlicek
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
Nu prissänkt eller i delar

Sänker priset till 4000 SEK förutsatt att handpenning/affär avslutad innan November månad

Därefter säljes den i delar till högre pris så passa på...billigare blir det inte thumbs up

Ring Peter på 031-207792 eller 0703-598492 eller maila peter_vfr@hotmail.com

OBS! Jag har tyvärr ingen möjlighet att skicka den med bussgods eller dylikt

_________________
Peter Havlicek
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
Pris på delarna

Verkar som det är trögt intresse för en komplett motor

Börjar demontera den efter helgen då jag ej har plats att husera en komplett motor

* Komplett topp med ventiler, kammar och kamdrev - 2500 SEK

* Ventilkåpa med täcklock för tändstift - 250 SEK

* Kabelhärva med styrbox - 600 SEK

* Insug med fuelrail och trottelhus - 750 SEK

* Luftburk med LMM - 500 SEK

* orginal extraktorgrenör - 750 SEK

* Startmotor - 250 SEK

* Generator 250 SEK

* Block - 500 SEK

* Vevaxel - 500 SEK

* Kolvar och stakar - 400 SEK

* oljetråg - 200 SEK

* Komplett block med vev, kolvar och stakar etc - 1200 SEK

OBS 1! Vill du köpa hela motorn så är det fortfarande 4000 SEK som gäller
OBS 2! Förbehåller mig rätten att sälja delar i den ordning jag vill, tex topp först
OBS 3! Tyckler du priserna är för höga? Hör av dig så kan vi diskutera det, är inte omöjlig

_________________
Peter Havlicek
Citera
trulsson

Här sen Sep 2008
Inlägg: 22



tja

jag är kanske lite intresserad av insuget och grenröret, har du några blder på dom?

mvh johan

_________________
johan trulsson
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
Ska försöka fixa lite bilder idag!

/Peter

_________________
Peter Havlicek
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
Motorn finns kvar

Inte haft tid att fixa bilder dock

_________________
Peter Havlicek
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 266



Generatorn hur mår den?
kikar runt efter en
ska kika runt stockholm först sen landet men kan va intresant hur din mår

_________________
mvh Leif Ankarschiöld

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
Julfynd!!!

Sänker priset till 3500 SEK

Nog måste det väl finnas någon som behöver en M42

_________________
Peter Havlicek
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
Attans vad det var trögt thumbs down

Barn på väg, flytt i Januari och garaget försvinner 31/1

3000 SEK är väl ändå motorn värd?

_________________
Peter Havlicek
Citera
Johan Friman
Kågeröd
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



sitter motorn ihop än?

_________________
Porsche GT2 -01
BMW 2002 -72

http://www.garaget.org/CodeDevil
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
Jepp

Den är fortfarande komplett

/Peter

_________________
Peter Havlicek
Citera
02
JKPG:S LÄN
Här sen Feb 2005
Inlägg: 404



och bortlovad till mig antar jag att vi kom överens om..hämtas efter nyår

_________________
Jimmy Carlsson
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
Re:

02 skrev:
och bortlovad till mig antar jag att vi kom överens om..hämtas efter nyår


Tja om det är du som skulle skicka ett PM med din kontaktinfo

/Peter

_________________
Peter Havlicek
Citera
Falco
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 156


Trådstartare
SÅLD! Förutom Kabelhärva och Styrbox

Då var Motorn såld och levererad

Har dock kvar kabelhärvan och styrboxen som jag släpper för kaffepengar

_________________
Peter Havlicek
Citera
SÄLJES
S: Komplett BMW M42 motor hel eller i delar....Allt Sålt!!!
2236 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande